bikemaster zijn classic mini

Wat zijn je andere vervoersmiddelen buiten je spartamet.
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

bikemaster zijn classic mini

Bericht door bikemaster » 18-02-2014 19:10

Ik ben wel stil maar zit niet stil :lol:

De spartamet ben ik niet altijd mee bezig, en de ene keer ben ik fitter als de andere keer gezien mijn ziekte.
Soms heb ik nergens zin in, maar goed ik heb in een goede bui weer eens wat gekocht.
Het was de bedoeling om een Reliant te gaan kopen, waarom ? nou zomaar omdat ik dat leuke dingen vindt.

Maar als je wat zoekt dan loop je tegen wat anders aan, dus dit keer een classic mini :P

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Met een hamer past alles /tand
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 18-02-2014 19:48

Een mini is ook leuk, maar een reliant is apparter, nergens zoveel bekijks mee als met een reliant :-)

Mark (eigenaar van een 1975 reliant robin)
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Simon
Berichten: 41
Lid geworden op: 16-09-2010 23:03

Bericht door Simon » 18-02-2014 20:28

Mooi!
Gast

Bericht door Gast » 18-02-2014 21:24

Prutser-2009 schreef:Een mini is ook leuk, maar een reliant is apparter, nergens zoveel bekijks mee als met een reliant :-)

Mark (eigenaar van een 1975 reliant robin)
Mijn stiefvader had ook zo`n ding, en giechelende langskomende meisjes
riepen wel eens "Meneer, er is een wiel van je gestolen"
Geef je te raden wat ik of die ouwe terug zeiden... :twisted:
(Ik werd gek van het koppakkingen vervangen)
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 18-02-2014 23:13

koppakkingen vervangen ?? de enige keren dta ik dat heb gedaan is bij revisie, en dan meteen de kop vlakken en na een tijdje netjes op moment natrekken.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

Bericht door bikemaster » 19-02-2014 07:52

Een reliant koop ik nog wel een keer, je moet er net even tegen aan lopen, mijn oom had vroeg het model wat jij ook hebt Mark, en dan in het groen.

Als jochie was ik er niet bij weg te slaan als hij bij ons op visite was, en nog een groot voordeel, de koets roest nooit, en dat is bij een mini wel anders :o

Mijn mini is in 2012 opnieuw geprepareerd, oa nieuwe delen in de bodem gelast, maar meestal zijn de dorpels weg, binnen schermen en paravan zo rot als een mispel.
En dan zwijg ik nog maar over het subframe :x maar goed deze is knetterhard anders had ik hem ook niet gekocht ook.

Na zijn spuitbeurt is het dak mislukt, reactie op de grondlaag, de man heeft toen de mini wegens een ander project verkocht.

Toen heeft de nieuwe eigenaar er een nieuwe set velgen met banden onder gekocht, en de mini laten keuren, met het idee in het hoofd om het interieur af te bouwen en dak opnieuw te laten spuiten.

Maar hij heeft er nog geen 300 km in gereden, hij kreeg een vriendin, en ging verhuizen, de mini moest weg, en daar was ik !!

Sinds vorige week ben ik er ook achter dat de mini een minimaal een stage 1 kit heeft, spaghetti spruitstuk, mini spare inlaat, voor betere flow, andere gasnaald, en een passende rvs uitlaat van voor naar achter.

Hard lopen ze niet, top zal 130 km pu zijn, maar trekken wil ie wel, die kit geeft 15 pk extra, niet gek voor 1000 CC ha ha
Met een hamer past alles /tand
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 19-02-2014 08:03

met de stage 1 kit zal hij wel iets harder lopen dan 130 vermoed ik, als het frame goed is dan zou ik de handel laten tectyleren en butakken, als dat al niet gebeurd is, dan kun je er nog heel vele jaren plezier van hebben, vroeger zat in den Bosch mini magic, daar ging ik nog al eens heen voor onderdelen.

een rvs uitlaat is super, geeft vermogens winst(beetje) en gaat tientallen jaren mee(ligt aan het kwaliteit rvs) onder mijn robin hangt ook een rvs uitlaatpijp, de demper is wel van gewoon staal, en vergis je niet ik heb het blok een klein beetje aangepast en heb als eens 143KM/U gehaald op de tomtom dus echte kilometers :lol:
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

Bericht door bikemaster » 19-02-2014 18:17

Vandaag weer met de mini bezig geweest, een houten dashboard gemonteerd en die xenon verlichting verwijderd.
Er komen weer normale H4 lampen in, er was 1 xenon lamp kapot of de ballast, is stuk, dus er uit met die rommel :twisted:

Om er goed bij te komen moest ik de wielen er af hebben, de mini is echt knetter hard in de binnenschermen.
Hij zit goed in de bitak, ook had ik de deur panelen er af gehaald, daar zit ook alles in de flink in de ML
Tot mijn verassing zag ik nagelnieuwe verstelbare spoorstangen zitten :o dat is ook weer mooi dat het er op zit.

Die rvs uitlaat is super mark, ben je voor altijd verlost van een rotte uitlaat, ik ben er ook blij mee kan ik je verzekeren


143 km pu dat is wel snel had ik nooit gedacht, ja blijft geweldig een reliant, ooit loop ik tegen 1 aan en dan is die voor mij :lol:
Hoe hard de mini loopt zal ik binnenkort eens proberen,even de 130 km snelweg op, wie weet kom ik in de bekeuring risico zone :lol: :lol:
Met een hamer past alles /tand
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 19-02-2014 20:10

Met het vorige blok erin hem ik 165KM/U gehaald, maar dat was met ether inspuiting, laat je raden dat het blok na een tijdje vervangen moest worden.

Vooral met spruitstukken bewerken valt veel te behalen.

En met de mini kun je ook een hoop leuks doen, mocht je een keer in de problemen komen en iets geks gedraaid moeten hebben, ik heb een klein draaibankje staan hier.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

Bericht door bikemaster » 20-02-2014 08:21

165 km pu als je dan op de linkerbaan rijdt en je knalt een paar auto's voorbij kunnen ze hun ogen niet geloven :lol:

Maar voor de levensduur van je blok is een max van 143 km pu gezonder lijkt me :)

de mini daar zijn van die speciaal zaken voor, en die weten wel wat prijzen zijn, maar met wat zoek werk, en geduld kom je een heel eind gelukkig.

hartstikke bedankt voor je aanbod Mark ik stel dat enorm op prijs

ene als ik ooit een reliant wil aankopen hoop ik een beroep te mogen doen op je kennis, van waar ik op moet letten
Met een hamer past alles /tand
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten