Ons forum

Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Ons forum

Bericht door Vrotkees » 23-07-2020 00:45

Leuke is als ze klagen dat zo een oud metje stinkt er zo een vrij nieuwe Chinese stink scooter met goedkope olie en 1:30 mengsmeer aankomt.
dan durven ze ineens niet meer tegen je te klagen als ze in de mist staan :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Bob_Janssen
Berichten: 37
Lid geworden op: 24-07-2020 17:52

Re: Ons forum

Bericht door Bob_Janssen » 28-07-2020 22:45

Ben zelf ook een nieuwe peer hierin, 2 takt brommers is een maar een spartamet is toch echt iets anders. Veel mensen die deze dingen kopen voor weinig doen ze meteen weg na enige problemen met lopen. Werd door mijn familie ook al gezegd''ben je nog steeds met dat ding bezig'' zegt degene met zn volkswagen die meer in de garage is dan hij er ooit in gereden heeft... Ach ja alle medejongeren vinden de spartamet best een geinig ding en hoor er nooit rare dingen over, een fiets en brommer ineen :shock: gewoon twee voor de prijs van een zeg ik dan :D .
Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Ons forum

Bericht door Net bezig » 28-07-2020 23:53

Ja herkenbaar Bob.
Mijn saxonettes hingen/hangen ook regelmatig in de fiets takel.
Hou graag de roldeur van mijn kleine garage open.
Onnozel zeiden buren vaak toen ik net begon is ie weer kapot ? Ook als je alleen maar de zaak controleerde, natuurlijk heb ik ook vaak echt wat gehad en vooral de sproeier even moeten raggen met een draadje van de lola borstel.
Beste buren trouwens, dus nooit wat gezegd wel inwendig werd de stoomdruk soms hoog. Goed voor je om te ondergaan en tot 10 te tellen. Zelfbeheersing is ook belangrijk voor een saxrijder, spreken is zilver....
Tussen haakjes, zou nooit iemand een sax aanraden als ie twee linkerhanden heeft.
Maar de afgelopen jaren hoor ik vooral de buren klagen over vooral haperende displays van E bikes, ook batterijen die vernieuwd moeten worden of niet meer te koop zijn. Of niet meer zo ver durven gaan. Vragen mij om klapperende kettingen te spannen.
Tsja mijn vrouw en ik zien ze bij elke geschikte dag er lekker op uit trekken, en horen van best verre ritjes.
Hoor nooit meer wat als ik er eens mee bezig ben.
Prachtig stuk techniek met enig geluk voor de prijs van nog geen E bike batterij.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Ons forum

Bericht door Vrotkees » 29-07-2020 04:24

Heb het volgende nu al een stuk of 5 keer meegemaakt.
vanaf het vrijwilligerswerk fiets ik 100 meter tot aan de Jumbo.
Er zit een groot terras naast de plek waar je de brom/motorfietsen stalt.
Ze kijken je raar aan dat je je fiets daar neerzet en dan valt hun pas op dat er een motor onder zit en kenteken erop.
Op het terras staat het merendeel te wachten dat je uit de Jumbo terugkomt en hopen eens te kunnen lachen dat je dat ding niet aankrijgt.

Je doet je spullen in de tas zet de benzine kraan open fiets weg en je trekt al fietsend aan het touwtje en het ding loopt.
De verbaasde gezichten en openvallende monden zijn niet te tellen.
En dan een verbaasde blik teruggeven van wat doen jullie raar dat is toch normaal. :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Bob_Janssen
Berichten: 37
Lid geworden op: 24-07-2020 17:52

Re: Ons forum

Bericht door Bob_Janssen » 29-07-2020 19:28

Net bezig schreef:
28-07-2020 23:53
Ja herkenbaar Bob.
Mijn saxonettes hingen/hangen ook regelmatig in de fiets takel.
Hou graag de roldeur van mijn kleine garage open.
Onnozel zeiden buren vaak toen ik net begon is ie weer kapot ? Ook als je alleen maar de zaak controleerde, natuurlijk heb ik ook vaak echt wat gehad en vooral de sproeier even moeten raggen met een draadje van de lola borstel.
Beste buren trouwens, dus nooit wat gezegd wel inwendig werd de stoomdruk soms hoog. Goed voor je om te ondergaan en tot 10 te tellen. Zelfbeheersing is ook belangrijk voor een saxrijder, spreken is zilver....
Tussen haakjes, zou nooit iemand een sax aanraden als ie twee linkerhanden heeft.
Maar de afgelopen jaren hoor ik vooral de buren klagen over vooral haperende displays van E bikes, ook batterijen die vernieuwd moeten worden of niet meer te koop zijn. Of niet meer zo ver durven gaan. Vragen mij om klapperende kettingen te spannen.
Tsja mijn vrouw en ik zien ze bij elke geschikte dag er lekker op uit trekken, en horen van best verre ritjes.
Hoor nooit meer wat als ik er eens mee bezig ben.
Prachtig stuk techniek met enig geluk voor de prijs van nog geen E bike batterij.


Niks is foutloos, alles moet zo nu en dan onderhoud hebben in de mate van het desbetreffende. Denkt men ''het is toch elektrisch??? hoef ik toch niks aan te doen???'' Straatgenoot van mij heeft een Jawa uit de jaren 50/60, ding is altijd starten lopen maar ook die moet zo nu en dan eventjes wat onderhoud krijgen.
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Ons forum

Bericht door Snorfietsmafia » 08-08-2020 22:48

Net bezig schreef:
22-07-2020 00:21
Mee eens Spartarie, natuurlijk kun je terugloop van reacties verwachten.
Mijn vrouw en ik genieten "intens" van onze saxen. Als de zon schijnt pakken we de snorfietsen en gaan erop uit.
Sumuum van vrijheid, maar om wat voorbeelden te geven, onlangs op een duinpad kwamen we tegenliggers tegen die schreeuwden héé stinkerds, konden er natuurlijk geen last van hebben maar uit vooroordeel maar vast een reactie geven.
Hoorde je dat zei mijn vrouw, ja maar ze zijn natuurlijk stikjaloers als ze blije rijders zien die juist niet doen wat de media en politiek voorschrijven wat goed voor ons is. Voor non-conformisten is geen plaats.
Bij inhalen zie je op het fietspad al die "ouwe krengen" op E bikes naast elkaar rijden ( dus ze hebben schijt aan Corona dat weer wel, "we first, nobody second") Trouwens, zelf ook net 72 geworden hoor.
Bel je, worden ze boos, bel je niet schrikken ze, ook boos, ben je er langs moet mijn vrouw weer bellen, want ze haasten zich om weer meteen naast elkaar te rijden, dus weer boos. Kennelijk allemaal nieuwe geliefden of zo, die nog zo veel moeten bijpraten.
Dus, kijk je naar de meerderheid, dan moet je toch voor jezelf op durven komen.
Bedenk ook, dat mensen als ze iets aanschaffen, of leuk vinden, bijvoorbeeld een E bike, dat vanaf dat moment het allerbeste is, ( dat zou jij ook moeten doen joh...)
Waterbed, Musicals, Blóf, de slimste mens, Luizenmoeder, best handig om te weten wat de meeste mensen leuk vinden, dan weet ik, is het voor mij helemaal niks. Gelukkig hoor ik nauwelijks iemand over de Spartamet/Saxonette, dan weet je dat het top is.
Hierom rij ik dus express 2 takt en binnenkort wil ik express diesel gaan rijden. Ik wil een T4 camper met een 2.5Tdi motor (de 102 maar het liefst de 151pk versie en chippen naar 180pk) Express de egr afdoppen en de kat leeghalen.

Ik wil roetpluimen blazen, mijn 2 takt Vespa rookt als de schoorsteen van de afvalverbranding heerlijk want ik wil dat haters over hun nek heen gaan.

Ik heb slechts één keer meegemaakt, maar dat klonk meer als een vriendelijke toon dat iemand zei ''zo dat ding rookt goed'' toen zei ik alleen ''dat moet ook haha''.

Verder word ik ziek van dat linkse milieugezeik en het gehaat op alles wat blank is.

Ik blijf vervuilen en mijn schijt door de straat pleuren, blikken bier drinken en rijden in ''vieze voertuigen'' tot de dag dat ik sterf.

White trash bitch.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Ons forum

Bericht door Spartapappa » 08-08-2020 23:30

Ik heb voor ik aan mijn metjes begon ook een e-bike gehad. Het reed wel prettig vond ik en redelijk vlot.
Alleen toen ik mij eens in de techniek ging verdiepen (had ik voor da aankoop moeten doen) kwam ik erachter dat het best een dure hobby kan worden.
Kappote accu, display, trapsensor, voorwielmotor.
En tja....zoek maar eens uit wat ermee is.
Ik had al een hoop horror verhalen op het net gelezen over e-bikes.
De paniek maakte zich meester van me, en ik dacht ik mot van die rijdende electriche ellende af !
Dus verkocht op mp, nu alles nog top aan het fietsje was.

Daarvoor ook al een aantal scooters gehad, maar dat was het ook niet echt. Dus ook verkocht.
Toen een oude gazelle superieur special uit 1992 gekocht en opgeknapt, dit was het redelijk.....
Tot ik per ongeluk hier op het forum terecht kwam en alle verhalen las.
En toen wist ik het !!!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Ons forum

Bericht door Vrotkees » 09-08-2020 11:39

Het probleem met elektrische fietsen vooral is dat de onderdelen niet universeel zijn en je dus gebonden bent aan onderdelen en de prijzen van de fabrikant.

er is wel een goed alternatief en dat is van een goede fiets zelf een elektrische fiets maken met een ombouw set.
voor een €1000 euro heb je een ombouwset met extra accu van Panasonic voorwiel of achterwiel motor.

Er is zelfs al een SpartaEXTRAmet Triple power :mrgreen:

https://ibb.co/L9yPGH5
https://ibb.co/7bhW0Qg
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Ons forum

Bericht door Spartapappa » 09-08-2020 19:04

Dat is idd waar, ik heb ook wel eens naar zo,n ombouwset gekeken.
Dan heb je kwalitatief een goede e-bike voor een bouwmarkt prijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast