Prettig kennis te maken!

Voorstellen nieuwe leden
Plaats reactie
KassieMet
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-03-2022 10:07

Prettig kennis te maken!

Bericht door KassieMet » 26-03-2022 19:41

Dag Heeren van het goede leven,

Fijn om te zien dat er tot op heden een groot scala aan Spartamet hobbyisten bestaat. Hier maak ik dolblij deel van uit. Al een jaar of 12 maak ik gretig gebruik van die krengen en knutsel ik graag aan de eigenwijze blokjes. Zodoende leert men een hoop. Door falen en doorzettingsvermogen. Veelal komt men voor raadselachtige taferelen te staan die het nodige speurwerk vereisen. Ieder van u zult dit wel verkennen. Alles gecontroleerd en dan tóch iets pietluttigs over het hoofd zien. Heerlijk blijf ik dat vinden. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen.

Met een achtergrond in de werktuigbouwkunde gaat het diagnostiseren en klussen mij vrij goed af. Helaas is de tijd en de ruimte vaak de belemmerende factor. Veelal vinden de reparaties thuis plaats. Op de keukentafel. Met de ergernis van het thuisfront als gevolg. U kent het vast. Enfin. Ik speur zodoende ook op dit forum naar oplossingen voor problemen die zich met mijn Metjes voordoen. Momenteel heb ik een damesmodel uit 1993 als werkpaard. Die is over het algemeen vrij betrouwbaar. Lief praten helpt vooralsnog het best om het beestje lopende te houden. Echter heb ik nu wat geneuzel. Hierover zal ik een nieuwe post beginnen. Daarbij heb ik recentelijk een heuse Oermet uit 1987 (herenmodel, grijs) op de kop getikt. Geheel origineel. Alsof 'ie gister de fabriek is uitgetuft. Werkelijk waar ongekend; een unieke "schuur vonst" in het altijd pittoreske Bavel! Dit paradepaard zal ik later ook nog ergens anders op het forum posten voor de liefhebbers van zulks moois. Als laatst heb ik nog een TandemMet. Gewoon voor de leuk. Blikvanger van de stad en een deugd te mogen rijden in het gezelschap van een goede vriend of vriendin. Dit blokje heb ik recentelijk compleet gereviseerd. Allicht wordt dit ook nog een aparte post. Alles moet immers weer van stal worden gehaald; de zomer komt eraan!

Lang verhaal kort: dank voor ieders posts, inspanning en mee-denken. Hierin zal ik mijn steentje proberen bij te dragen.

Keep the Spartamets alive!

MVG,

Kasper
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1493
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Prettig kennis te maken!

Bericht door spartarie » 26-03-2022 20:15

Welkom Kasper!
Mooie uitgebreide introductie, heel herkenbaar allemaal.
Veel plezier op het forum!
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Prettig kennis te maken!

Bericht door Zwaantje » 26-03-2022 21:38

Welkom hiero! Een damesmodel uit 93’ lijkt mij een eigenwijze pittige trut. :mrgreen:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Prettig kennis te maken!

Bericht door Spartapappa » 26-03-2022 21:45

Welkom Kasper !
Ik ben ook liefhebber van het oude spul.
Er staan in de schuur 4 oermetjes twee heren en twee dames!
En de rest is wat jonger😁👍
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Prettig kennis te maken!

Bericht door Vrotkees » 29-03-2022 00:14

Welkom Kasper,

Ik lees het al je hebt ook al een voorliefde voor die krengen :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast