Bing Carburateur lekt veel benzine
Re: Bing Carburateur lekt veel benzine
Inderdaad zit daar een gaatje.....of soms ook niet.
Wat ik me heb laten vertellen: Die mét gaatje zijn originele van Bing, en de "dichte" zijn imitatie.
Of dat waar is weet ik niet.
Hier een foto van de dichte variant.
Wat ik me heb laten vertellen: Die mét gaatje zijn originele van Bing, en de "dichte" zijn imitatie.
Of dat waar is weet ik niet.
Hier een foto van de dichte variant.
Re: Bing Carburateur lekt veel benzine
het is veel simpeler met dat wel en niet gaatje in het membraan.
Imitaties zijn er niet want een matrijzen maken is pokkeduur.
Bij gevulkaniseerd rubber blijft regelmatig een uitwerppunt (ja juist dat gaatje) vastplakken aan de matrijs.
Dat was nooit een probleem bij de bing membranen totdat het lood uit de benzine gegaan is.
Met de loodvervanger en andere toevoegingen in de huidige benzine zet het rubber anders uit.
En fietsenmakers hebben hier destijds goud geld aan verdiend door steeds het membraan te vervangen.
Imitaties zijn er niet want een matrijzen maken is pokkeduur.
Bij gevulkaniseerd rubber blijft regelmatig een uitwerppunt (ja juist dat gaatje) vastplakken aan de matrijs.
Dat was nooit een probleem bij de bing membranen totdat het lood uit de benzine gegaan is.
Met de loodvervanger en andere toevoegingen in de huidige benzine zet het rubber anders uit.
En fietsenmakers hebben hier destijds goud geld aan verdiend door steeds het membraan te vervangen.
Re: Bing Carburateur lekt veel benzine
Ik heb het ook maar ergens gelezen.
https://www.hilfsmotor.eu/forum/Saxonet ... ad/102449/
citaat van Herbert, de forums eigenaar:
"Membranen ohne Loch sind Nachbauten. Mir hat ein Hersteller aus Ungarn auch mal so eine Membran zugeschickt, mit der Bitte, diese im Shop zu verkaufen. Da es Plagiate sind, würde ich mich strafbar machen. Darauf kann ich verzichten.
Bing und auch der Hersteller kennen das Problem und versuchen, es zu verbessern.
Der benzindurchfluss erfolgt, wenn die Membran eigentlich schließen sollte, also der Stift nach oben gedrückt wird, um den Benzindurchfluss eigentlich zu verhindern.
Aber auch im Fahrbetrieb läuft das Benzin durch das Loch.
Momentan gibt es keine Membranen mehr. Sie sollen aber ab Mitte September wieder lieferbar sein.
Gruß
Herbert"
https://www.hilfsmotor.eu/forum/Saxonet ... ad/102449/
citaat van Herbert, de forums eigenaar:
"Membranen ohne Loch sind Nachbauten. Mir hat ein Hersteller aus Ungarn auch mal so eine Membran zugeschickt, mit der Bitte, diese im Shop zu verkaufen. Da es Plagiate sind, würde ich mich strafbar machen. Darauf kann ich verzichten.
Bing und auch der Hersteller kennen das Problem und versuchen, es zu verbessern.
Der benzindurchfluss erfolgt, wenn die Membran eigentlich schließen sollte, also der Stift nach oben gedrückt wird, um den Benzindurchfluss eigentlich zu verhindern.
Aber auch im Fahrbetrieb läuft das Benzin durch das Loch.
Momentan gibt es keine Membranen mehr. Sie sollen aber ab Mitte September wieder lieferbar sein.
Gruß
Herbert"
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 11-11-2021 14:47
Re: Bing Carburateur lekt veel benzine
Die van mij loopt weer in ieder geval nadat ik het stiftje had vastgelijmd.
Re: Bing Carburateur lekt veel benzine
Er werd/word veel verteld en als ze Herbert dat gezegd hebben liegt ie niet.spartarie schreef: ↑09-12-2021 12:45Ik heb het ook maar ergens gelezen.
https://www.hilfsmotor.eu/forum/Saxonet ... ad/102449/
citaat van Herbert, de forums eigenaar:
"Membranen ohne Loch sind Nachbauten. Mir hat ein Hersteller aus Ungarn auch mal so eine Membran zugeschickt, mit der Bitte, diese im Shop zu verkaufen. Da es Plagiate sind, würde ich mich strafbar machen. Darauf kann ich verzichten.
Bing und auch der Hersteller kennen das Problem und versuchen, es zu verbessern.
Der benzindurchfluss erfolgt, wenn die Membran eigentlich schließen sollte, also der Stift nach oben gedrückt wird, um den Benzindurchfluss eigentlich zu verhindern.
Aber auch im Fahrbetrieb läuft das Benzin durch das Loch.
Momentan gibt es keine Membranen mehr. Sie sollen aber ab Mitte September wieder lieferbar sein.
Gruß
Herbert"
Uit de praktijk weet ik dat een kleine matrijs maken voor giet, spuit en vulkaniseer producten minimaal 100.00-250.000 Euro kost.
Tel daarbij de dure giet, spuit, vulkaniseer machine bij die supersterk moet zijn om hoge druk en temperatuur aan te kunnen en je kunt beginnen.
Ik stel mij de vraag of het loont voor een andere fabrikant om die investering te doen om membranen te maken voor 1 type carburateur dat alleen bij de 301/302 Sachs motor gebruikt word?
Spoelen zijn ja ook niet door andere fabrikanten gemaakt voor de 301/302.
099-199 werden uitsluitend uitgeleverd met Motoplat.
299-499 met Prufex
599 en 302 met een Taiwanese grijs/witte spoel
Rij al jaren probleemloos met een met Bisontix vastgeplakte kortsluit stift rond in mijn Bing.
Een tube Bisontix is ook nog eens goedkoper dan een nieuw membraan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten