Spartamet trekt niet meer en slaat vaak af.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Hugo
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-05-2019 19:55

Spartamet trekt niet meer en slaat vaak af.

Bericht door Hugo » 19-05-2019 19:59

Hallo, ik heb onlangs een spartamet gekocht die volgens de verkoper heel goed werkte zonder problemen. Ik had de spartamet nog geen 4 uur of hij begon al problemen te vertonen. Het eerste probleem dat zich voortdeed was dat de spartamet wel gas geeft maar na een paar seconden rijden steeds langzamer ging en begon te schokken. Ik heb kort daarna een lekke achterband gekregen dus heb ik de spartamet weggebracht naar een scooter zaak zodat zij er een nieuwe achterband op konden zetten. Een week later heb ik de spartamet weer opgehaald maar wou hij heel moeilijk starten, wou hij alleen nog maar in zijn shoke lopen en had hij nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb toen de carburateur opengehaald en zag dat het schroefdraad kapot was die de vlotterbak vast houdt ( het is een TK carburateur). Ik vroeg mij nou nog af waar het probleem nog meer aan kan liggen. Stel ik zou er een nieuwe carburateur in doen, zou hij het dan weer naar behoren doen?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 21-05-2019 01:08

Hoi Hugo,

Als het je eerste spartamet is zul je een lange adem moeten hebben.
99-100 spartametjes die je koopt daar is altijd iets mis mee.

Als je een beetje handig bent kun je de schroefdraad van de TK carburateur repareren.
helicoil M4 in de beschadigde schroefdraad en het probleem is opgelost.

Het uit elkaar schroeven, goed schoonmaken en repareren van de schroefdraad van de TK carburateur is iets waar je mee kunt beginnen.

Van daar uit kun je verder en ja je kunt een spartametje betrouwbaar krijgen :D
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten