Ijsvorming bij benzinefilter

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArnoudW
Berichten: 62
Lid geworden op: 26-03-2021 11:16

Ijsvorming bij benzinefilter

Bericht door ArnoudW » 21-02-2022 17:58

Beste metfans,

Vanmiddag bij wegrijden en een keer eerder kwam ik erachter dat bij de benzinefilter sprake was van een kleine ijsvorming, rook naar benzine. Hebben jullie dit well eens meegemaakt en zo ja kan het kwaad?

Mvg,
Eens een metfan, altijd een metfan :)
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Ijsvorming bij benzinefilter

Bericht door Vrotkees » 22-02-2022 16:31

Benzine bevriest niet zo snel.
weet uit ervaring dat bij -15 graden de berijder er meer problemen mee heeft dan het metje.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Ijsvorming bij benzinefilter

Bericht door Zwaantje » 22-02-2022 16:38

Leuk onderwerp.. 'Bevriezen' van brandstof. Op school is mij geleerd dat benzine geen vriespunt heeft. Benzine wordt alleen dikker en gaat er uiteindelijk uitzien als zacht ijs. Maar ik denk dat wat in Nederland niet echt gaan merken.

Wat met jouw filtertje misschien aan de hand is; bij een carburateur komt het wel eens voor dat je er ijs op ziet, dat komt dan omdat de warmte in één keer wordt weggetrokken en dat is net als een fles heet water en koud water buiten neer zetten in de kou. De fles met warm water bevriest sneller. Dat komt omdat het sneller afkoelt. Heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten