Pagina 1 van 1

haastige spoed aka venturipijpje

Geplaatst: 25-04-2010 15:43
door prutser2009
Iedereen kent het gezegde wel :bij de loodgoeter thuis lekken de kranen.

Gisteren was ik even weggeweest met de spartamet maar ik merkte dat ik met de choke moest spelen om op snelheid te komen, dus vandaag even de carburateur schoonmaken, hup hup, vlug vlug.

De onderstaande foto laat duidelijk zien dat het na een jaar rijden en 6 maanden stilstaan toch wel vuil is geworden, op zich geen probleem, schoonmaken en klaar.

Afbeelding

toen kwam ik erachter dat dit een carburateur was waar ik nog niet het venturipijpje uitgehaald had (ik dacht van wel) dus snel een gaatje groter geboord M3 in getapt en het pijpje eruit gehaald, nou dat bleek ook wel eens nodig te zijn

Afbeelding

alles schoongemaakt en hup het venturipijpje er terug in en alles weer op het blokje monteren.

choke erop een keer trekken en lopen, ok, langzaam wegrijden, binnen de kortste keren op top, choke er helemaal af en hij bleef goed lopen, iets minder gas en ik haal de top wat makkelijker, dat is prima want het is warm weer.

Enkel, hij loopt niet stationair....., wat ik ook probeer hij wilt niet stationair lopen, hij valt dan ineens uit, choke erop en dan start hij wel weer, maar op het moment dat ik hem in de gewone stand zet valt hij meteen weer uit.

de fout die ik gemaakt heb is in de onderstaande foto te zien

Afbeelding

wat had ik gedaan, even vlug vlug niet de gehele carburateur uit elkaar gehaald dus de plastic kap e.d gewoon laten zitten, het terugduwen van het venturipijpje met de hand gedaan en een klein tikje met de hamer, en in dat laatste zit de fout, het venturipijpje zit te hoog, het gaatje zit niet meer in het midden en buiten het zicht sluit het ook wat af, net dat gedeelte wat ook gebruikt wordt voor stationair lopen.....
haastige spoed... inderdaad.

dus snel het pijpje weer iets omlaag getrokken en hij loopt weer als een zonnetje.

Mark

Geplaatst: 25-04-2010 15:52
door Gast
:D Oliebol!

Geplaatst: 25-04-2010 15:55
door prutser2009
ja normaal gesproken had ik als het voor iemand anders was geweest het helemaal netjes uit elkaar gehaald, maar ach vlug vlug het is toch maar voor mezelf.... en dan heb je dubbel werk... :roll: :oops:

Mark

Geplaatst: 25-04-2010 17:24
door Snorfietsmafia
Ik had een x meegemaakt dat de venturi andersom erin gezet was door iemand XD. En dan te bedenken dat het nog gewerkt heeft ook :P maar dat was een tk :roll:

Geplaatst: 25-04-2010 19:49
door wisse
uhm da wis ik ok nie :oops:
zelf dacht ik altijd tot de aan slag terugpersen
nu blijkt ie nog verder te kunnen :roll:
of kan dat alleen met geweld?????

Geplaatst: 25-04-2010 22:52
door fehntjer
Moin,
de draad war het pipje in zit is M6 ik nem en bout M6 en draai dit pijpje weer in en kijk naa dit gaatje of het in de midden komt.

Geplaatst: 26-04-2010 07:57
door prutser2009
wisse schreef:uhm da wis ik ok nie :oops:
zelf dacht ik altijd tot de aan slag terugpersen
nu blijkt ie nog verder te kunnen :roll:
of kan dat alleen met geweld?????
Bij deze carburateur kon hij in iedergeval verder, andere carburateurs die ik gedaan had bleven netjes in het midden steken, ach hij doet het in iederveal weer goed nadat ik hem netjes in het midden heb gezet, zelfs als hij warm is, een keer trekken en lopen.

Mark