Membraan gevraagd

Op zoek naar een onderdeel of gehele fiets ?
dan is dit de plek om een oproep te plaatsen, foto en vraagprijs verplicht.

als er 180 dagen niks meer in het onderwerp geplaatst is wordt het automatisch weggehaald.
Plaats reactie
Spartametlover
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-10-2022 22:01

Membraan gevraagd

Bericht door Spartametlover » 24-11-2022 19:39

Hallo allemaal,
Voor mijn Saxonette ben ik opzoek naar een nieuwe membraan. Hij lekt namelijk flink benzine en de membraan is niet helemaal heel meer, ik ga er van uit dat het daar aan ligt. Heeft iemand toevallig nog wat onderdelen over waaronder een membraan? Ik heb ook nog wat ander "klein spul" nodig zoals wat schroefjes, membraanpakking, sproeierfiltertje. Graag hoor ik of iemand wat heeft!
Bedankt!
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Membraan gevraagd

Bericht door Zwaantje » 24-11-2022 20:24

Bedoel je dan een membraan voor een Bing carburateur? Ik neem aan van wel aangezien je het over een sproeierkapje hebt.

Het sproeierkapje kan je eventueel weglaten. Bij mij heeft dit filter voor meer verstoppingen gezorgd, dan het voorkomen ervan. Membraan zou je kunnen bestellen bij Herbert in Duitsland. (https://www.saxonettenladen.de/vergaser/membran.html) Deze laat steeds een partijtje nieuwe maken. Kan wel een weekje duren voor je de bestelde onderdelen van hem ontvangt. Ook schroeven zou je daar kunnen bestellen.

Ik heb overigens nog aardig wat liggen, ook Bing-membranen maar niet gecontroleerd. Schroefjes eventueel ook, alleen staat dit alles bij mijn ouders in de garage, ben voorlopig ook niet in de buurt helaas.

Sommige forumleden zweren het bij het ombouwen van de carburateur naar directe inlaat, dan heb je het membraan niet meer nodig. Is dus ook een mogelijkheid.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
wilco
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-01-2016 02:20

Re: Membraan gevraagd

Bericht door wilco » 28-01-2023 09:42

.
de laatste tijd kom ik steeds carp,s tegen zonder sproeierfilter.
Ik begrijp niet dat mensen ( fietsenmakers) deze verwijderen.
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van deze filters.
Ik weet ook niet of het wel een doel dient.
Zware stoffen blijven op de bodem van je vlotterbak liggen en zwevende delen blijven in het benzinefilter hangen.
Wie de klomp past trekt hem aan.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Membraan gevraagd

Bericht door Spartapappa » 28-01-2023 11:23

Mijn ervaring is dat met zo,n kapje op de sproeier je sproeier net zo snel verstopt zit als zonder kapje.
Inderdaad grote verdeeltjes blijven op de bodem van de flotterbak liggen.
Als ik zo,n kapje heb zet ik hem er wel op.
Maar ook zonder kapje bouw ik de carburateur dicht en gebruik hem.
Misschien zijn de oude type sproeiers wel beter die hebben.
Een filter die er aan vast zit. Veel ervaring heb ik hier echter niet mee. (Ik heb ze wel gebruikt)
Volgens mij zit er in beide varianten niet veel verschil, alleen lijkt het oude type iets fijnmaziger (kan ook gezichtsbedrog zijn)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast