Nieuwe SpartaMet

Op zoek naar een onderdeel of gehele fiets ?
dan is dit de plek om een oproep te plaatsen, foto en vraagprijs verplicht.

als er 180 dagen niks meer in het onderwerp geplaatst is wordt het automatisch weggehaald.

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Plaats reactie
SpartaFrank

Nieuwe SpartaMet

Bericht door SpartaFrank » 21-07-2020 12:42

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goedwerkende SpartaMet. Ik heb momenteel een SpartaMet maar helaas is hij kapot gegaan. Als het mogelijk is kan ik mijn oude SpartaMet inruilen met bijbetaling voor een andere SpartaMet. Ik wil de SpartaMet dagelijks gebruiken om zo'n 35km te fietsen naar school. Ik hoop dat iemand een SpartaMet te koop heeft staan!

Met vriendelijke groet,
Frank.

Vrotkees
site mod

Re: Nieuwe SpartaMet

Bericht door Vrotkees » 22-07-2020 08:51

Hoi Frank,

De meeste leden hebben hier volledig gereviseerde metjes waar veel tijd, geld en kennis inzit.
Die doen ze niet snel weg en zeker niet voor een appel en een ei.

Als je een metje wil voor dagelijks veel en lang gebruik (35km per dag is veel) zul je voor de betrouwbaarheid een volledig gereviseerd en technisch verbeterd blok moeten hebben.
Ook is een laat type dames frame (comfort, luxus) of een herenframe aan te raden.
Een volledige revisie van een aandrijfunit kan zeker al een €250,- kosten en dan heb je nog niet eens de onderdelen op het frame gehad zoals kabels, verlichting en dergelijke.
Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen t.o.v. andere soorten snor/bromfietsen.
Wat 2de hands verkocht word op marktplaats en dergelijke is vaak met veel achterstallig onderhoud en onbetrouwbaar.

Een betrouwbare dagelijkse met ( aandrijfunit en frame )zoals jij vraagt kom je op een €400-€500 uit.
Puur praktisch gezien zou ik voor de dagelijkse afstanden die jij wilt maken voor een Tomos snor/brommer gaan.
Onderdelen zijn makkelijk aan te komen en ze zijn ook minder storings gevoelig omdat ze voor en achtervering hebben.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

SpartaFrank

Re: Nieuwe SpartaMet

Bericht door SpartaFrank » 27-07-2020 00:15

Vrotkees schreef:
22-07-2020 08:51
Hoi Frank,

De meeste leden hebben hier volledig gereviseerde metjes waar veel tijd, geld en kennis inzit.
Die doen ze niet snel weg en zeker niet voor een appel en een ei.

Als je een metje wil voor dagelijks veel en lang gebruik (35km per dag is veel) zul je voor de betrouwbaarheid een volledig gereviseerd en technisch verbeterd blok moeten hebben.
Ook is een laat type dames frame (comfort, luxus) of een herenframe aan te raden.
Een volledige revisie van een aandrijfunit kan zeker al een €250,- kosten en dan heb je nog niet eens de onderdelen op het frame gehad zoals kabels, verlichting en dergelijke.
Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen t.o.v. andere soorten snor/bromfietsen.
Wat 2de hands verkocht word op marktplaats en dergelijke is vaak met veel achterstallig onderhoud en onbetrouwbaar.

Een betrouwbare dagelijkse met ( aandrijfunit en frame )zoals jij vraagt kom je op een €400-€500 uit.
Puur praktisch gezien zou ik voor de dagelijkse afstanden die jij wilt maken voor een Tomos snor/brommer gaan.
Onderdelen zijn makkelijk aan te komen en ze zijn ook minder storings gevoelig omdat ze voor en achtervering hebben.
Hallo Vrotkees,

Het is gelukt! Ik heb mijn SpartaMet gereviseerd. Ik had al een gereviseerde carburateur er in. Nu heb ik een gerviseerd blok + uitlaat voor 155 euro gekocht en een estart met alles er op en er aan voor 50! Hij loopt nu 25km per uur. Wil hem alleen nog opvoeren, tips>

Plaats reactie