Tige inconne

Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Tige inconne

Bericht door Amg59 » 16-04-2020 23:14

Bonjour les clavettes de mon moteur été bloqué
J’ai donc décidé de démonter le moteur
En le démontant j’ai découvert des petites tiges
Et je ne sais pas d’où elle viennent

Elles se trouvait à côté de l’axe et des clavettes

Si quelqun pourrait m’aider sa serait genti

Merci d’avance
Google translate

Hallo, mijn motorsleutels zijn geblokkeerd
Dus besloot ik de motor te demonteren
Door het te demonteren ontdekte ik kleine staafjes
En ik weet niet waar het vandaan komt

Ze zaten naast de as en sleutels

Als iemand me zou kunnen helpen, zou het liegen

Bij Voorbaat dank

Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 » 16-04-2020 23:28

Voici une photo des tiges
Google translate
Hier is een foto van de stelen
[img][https://ibb.co/vZycJmg/img]
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees » 17-04-2020 19:37

Zo te zien zijn het losse naalden uit een naaldlager.
Die naalden zitten normaal vast in een lagerkooi.
Het tandwiel draait namelijk op 2 naaldlagers op de aandrijfas
Google translate

Ressemble à des aiguilles lâches d'un roulement à aiguilles.
Ces aiguilles sont normalement coincées dans une cage de roulement.
L'engrenage tourne sur 2 roulements à aiguilles sur l'arbre d'entraînement
Afbeelding
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 » 18-04-2020 00:26

Bonjour et merci pour votre réponse

J’ai vérifier les deux roulement sur l’arbre de transmission et il ne manque pas d’aiguilles

Afbeelding
Pensez vous que ça peut venir du roulement sur le moyeu?

Afbeelding

Merci
Google Translate

Hallo en bedankt voor je antwoord
https://ibb.co/5FGP7jT
Ik heb de twee lagers op de aandrijfas gecontroleerd en er is geen gebrek aan naalden
https://ibb.co/qmGWGLf
Afbeelding
Denk je dat het kan komen van het lager op de naaf?
Laatst gewijzigd door blauwlap op 18-04-2020 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar afbeeldingen geplaatst (blauwlap)
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees » 18-04-2020 08:46

De 301 motortjes zijn gemiddeld 20 jaar en meer oud.
Je weet nooit zeker wat er in het verleden gebeurd is.
Vaak is een motor openmaken net een kindersurprise ei je weet nooit wat je aantreft.
Als de onderdelen nog heel zijn kun je alles goed schoonmaken en weer samenbouwen.

Google translate

Les moteurs 301 ont en moyenne 20 ans et plus.
Vous n'êtes jamais sûr de ce qui s'est passé dans le passé.
L'ouverture d'un moteur est souvent comme un oef kinder surprise, vous ne savez jamais ce que vous trouverez.
Si les pièces sont encore intactes, vous pouvez tout nettoyer et remonter.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Tige inconne

Bericht door Net bezig » 18-04-2020 16:21

s.v.p. voir nombre 16 sur la vue éclatée.

Bij de foto's zie ik behalve de simmering er geen van het naaldlager buiten de naafhuls.
Dus nr. 16 op de exploded view, en daar lijken die naalden verdacht veel op.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees » 18-04-2020 23:20

Afbeelding
andere aandrijving tekening
het is naaldlager nr 19 of naaldlager nr 16 waar de naalden uit kunnen komen
Google Translate

autre dessin d'entraînement
c'est le roulement à aiguilles n ° 19 ou le roulement à aiguilles n ° 16 où les aiguilles peuvent sortir
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 » 19-04-2020 16:06

Bonjour
Effectivement en regardant le roulement numéro 16 il n’y a pas d aiguilles à l’intérieur je vais donc en commander un autre

J’ai également le ressort à cliquet qui est tordu donc les cliquets se releve mal je vais commander un aussi

En ce qui concerne le remontage du moteur j’ai un petit doute !
Est ce que c’est bien dans ce sens là ?

https://ibb.co/Bw2sP10
https://ibb.co/wNp3jnh
https://ibb.co/CVcz50w

Merci pour votre aide
Google Translate

Hallo
Eigenlijk kijkend naar lager nummer 16, er zitten geen naalden in, dus ik zal er nog een bestellen

Ik heb ook de ratelveer die is gedraaid zodat de pallen niet goed opstaan. Ik zal er ook een bestellen

Wat betreft de hermontage van de motor heb ik enige twijfel!
Klopt dat in deze zin?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees » 20-04-2020 02:13

Ik had die ene foto over het hoofd gezien van kapot lager 16.

Belangrijk is bij het weer samenbouwen van de aandrijfas dat de volgende delen ok zijn.
-As 18 mag geen schade aan het loopvlak van lager 17 hebben.
- naafhuls 12 mag geen schade aan zowel loopvlak lager 17 en lager 5 hebben
- conusmoer 3 mag geen schade aan het loopvlak hebben van lager 5.
Uiteraard plaats je nieuwe keerringen en lagers.
Google translate

J'avais oublié cette photo d'un roulement cassé 16.

Lors du remontage de l'arbre de transmission, il est important que les pièces suivantes soient correctes.
-L'axe 18 ne devrait pas avoir de palier 17 endommagé.
- le manchon de moyeu 12 ne doit pas endommager à la fois le roulement de bande de roulement 17 et le roulement 5
- l'écrou conique 3 ne doit pas endommager la bande de roulement du roulement 5.
Bien sûr, vous placez de nouveaux joints et roulements.

Het is heel belangrijk de aandrijfas op de juiste manier op te bouwen.
fase 1
as 18, lager 17, naafhuls 12, lager 5, afdichtring 4, conusmoer 3, schijf 27, moer 2
- conusmoer zo ver aandraaien dat je net niet meer voelt de conus over de losse kogels te klikken.
- zet de conusmoer met de moer vast
- zet de deelmontage vast in het wiel 6 met tandwiel 1
- neem as 18 in de hand en laat het wiel draaien.
- zet het wiel op de grond en voel of er speling is tussen het wiel en de as, er mag geen speling zijn, bij speling conusmoer verder aandraaien
- haal de deelmontage weer uit het wiel.
Google Translate
Il est très important de monter correctement l'arbre d'entraînement.
phase 1
arbre 18, roulement 17, manchon de moyeu 12, roulement 5, bague d'étanchéité 4, écrou conique 3, disque 27, écrou 2
- Serrez l'écrou du cône jusqu'à ce que vous ne puissiez plus le sentir cliquer sur le cône sur les billes lâches.
- serrer l'écrou conique avec l'écrou
- fixer l'ensemble partiel dans la roue 6 avec le pignon 1
- prenez l'essieu 18 dans votre main et laissez tourner la roue.
- poser la roue au sol et sentir s'il y a du jeu entre la roue et l'essieu, il ne devrait pas y avoir de jeu, serrer l'écrou conique lors du jeu
- retirer l'ensemble partiel de la roue.
fase 2
- span fase 1 op de kop in de bankschroef
- monteer pallen 14 en borgveer 13 op tandwiel 21
- schuif afdichtring 15 over naafhuls 12
- schuif lager 16 over de naafhuls
- schuif lager 19, bus 20 en lager 19 over as 18
- schuif tandwiel 21 over as 18 met de lagers.
- schuif eventuele vulringen 22 over as 18
- schuif afsluitring 23 over as 18
- schuif bus 24 over as 18
- schuif oring 25 over as 18
- schuif ring 26 over as 18
- zet moer 2 vast
- meet nu de speling tussen tandwiel 21 en afsluitring 23 die mag niet meer zijn dan 0.4 mm en niet minder als 0.1
Google translate

phase 2
- pince phase 1 à l'envers dans l'étau
- monter les cliquets 14 et le circlips 13 sur le pignon 21
- faire glisser la bague d'étanchéité 15 sur le manchon de moyeu 12
- faites glisser le roulement 16 sur le manchon de moyeu
- faire glisser le roulement 19, le manchon 20 et le roulement 19 sur l'arbre 18
- glisser l'engrenage 21 sur l'arbre 18 avec les roulements.
- faites glisser les cales 22 sur l'arbre 18
- faire glisser la bague d'étanchéité 23 sur l'arbre 18
- glisser la douille 24 sur l'arbre 18
- bague coulissante 25 sur l'arbre 18
- bague coulissante 26 sur l'arbre 18
- serrer l'écrou 2
- mesurer maintenant le jeu entre le pignon 21 et la bague d'étanchéité 23, qui ne doit pas être supérieur à 0,4 mm ni inférieur à 0,1
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 » 05-05-2020 00:52

Bonjour et merci pour votre réponse

J’ai également vue qu’il y avait différente taille pour le piston a b c

Comment faire pour savoir quelle taille de piston pour mon moteur ?

Merci
Google translate
Hallo en bedankt voor je antwoord

Ik zag ook dat er verschillende maten waren voor de zuiger a b c

Hoe weet ik welke zuigermaat voor mijn motor?

Dankjewel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast