versleten remvoeringen...

Plaats hier fotos van versleten onderdelen, onderdelen die na jarenlange trouwe dienst een ereplekje verdienen of gewoon opmerkelijke versleten onderdelen
Gast

Bericht door Gast » 14-05-2011 12:24

Wij hebben hier in Almere een fietsensloperij, en die heeft ALLES!
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje » 14-05-2011 12:54

Robert schreef:Vandaag bijna onder een stadsbus geknald met de spartamet doordat de achterrem het begaf, had deze binnenkabel een keer vervangen en weer achter vastgezet met een tonnetje en deze was tijdens de noodstop dus eraf geschoten :oops: nu weer een nieuwe binnenkabel erop gezet met een soldeernippel want mijn leven is me nog net te kostbaar,Ben me dus echt lam geschrokken want het scheelde echt een haar :evil:Ik wil er dus mee zeggen zorg ervoor dat je ze in orde krijgt want die remmen zijn al niet echt lekker maaar als ze dan ook nog half werken is het helemaal niks meer :wink:
De meeste Engelse motoren hadden tot de hydraulische remmen een stangen-rem achter, en dat was niet voor niks.
Ze vertrouwden kabelremmen niet zo. En gelijk hadden ze...
Maar een GOED gesoldeerde kabel is altijd beter dan zo'n veredeld 'kroonsteentje'!
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje » 14-05-2011 12:56

Trouwens pas een ander achterwiel in de Met gezet, die trommel is maar 0,5 mm groter dan die erin zat, maar die remt wel stukken minder. Voor de rest is het oppervlak net zo goed; niet vet, bol of on-rond.
wisse
Berichten: 98
Lid geworden op: 04-06-2009 20:31

Bericht door wisse » 14-05-2011 16:03

nou , weer veel stof tot nadenken en
veel om te proberen :lol: :lol:
dus de remtrommel met kleinste diameter
goed ontvetten en uitbranden
daarbij dikste remvoering(natuurlijk olievrij)
goede remkabel?!!?!!!
we gaan proberen om de met te laten slippen /adi /adu
is me nog nooit gelukt :(
we gaan gas geven!!!
Gast

Bericht door Gast » 14-05-2011 17:19

Probeer eens een wheelie, wisse!
wisse
Berichten: 98
Lid geworden op: 04-06-2009 20:31

Bericht door wisse » 14-05-2011 22:59

we gaan eerst het achterwiel laten slippen.
daarna driften in de bocht 8)
die ideeen van ko komen nog wel /tand
we gaan gas geven!!!
Dj-dubbel
Berichten: 23
Lid geworden op: 02-12-2009 16:18

Bericht door Dj-dubbel » 15-05-2011 00:37

slippen heeft de mijne schijnbaar geen problemen mee......
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 15-05-2011 06:50

saxoNetje schreef:
Robert schreef:Vandaag bijna onder een stadsbus geknald met de spartamet doordat de achterrem het begaf, had deze binnenkabel een keer vervangen en weer achter vastgezet met een tonnetje en deze was tijdens de noodstop dus eraf geschoten :oops: nu weer een nieuwe binnenkabel erop gezet met een soldeernippel want mijn leven is me nog net te kostbaar,Ben me dus echt lam geschrokken want het scheelde echt een haar :evil:Ik wil er dus mee zeggen zorg ervoor dat je ze in orde krijgt want die remmen zijn al niet echt lekker maaar als ze dan ook nog half werken is het helemaal niks meer :wink:
De meeste Engelse motoren hadden tot de hydraulische remmen een stangen-rem achter, en dat was niet voor niks.
Ze vertrouwden kabelremmen niet zo. En gelijk hadden ze...
Maar een GOED gesoldeerde kabel is altijd beter dan zo'n veredeld 'kroonsteentje'!
Waarom dacht je dat mijn zundapp een schijfrem voor en een remstang achter had ;-)
Een vriend van mij had zelfs een dubbele schijfrem voor en een enkele schijfrem achter op zijn zundapp.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast