frame-uit-een-stuk gescheurt :(

Plaats hier fotos van versleten onderdelen, onderdelen die na jarenlange trouwe dienst een ereplekje verdienen of gewoon opmerkelijke versleten onderdelen
Simon
Berichten: 41
Lid geworden op: 16-09-2010 23:03

Bericht door Simon » 07-02-2011 21:32

Yep...

Eerst lassen en dan opvoeren!

Succes!

/adi
Gast

Bericht door Gast » 07-02-2011 22:01

nogmaals ik ga hem laten lassen, mijn vader zegt dat hij dan weer op volle sterkte is, mijn vader kent een lasser die last voor bedrijven, van fietsen tot buizen, dan zal hem een spartamet toch ook wel lukken? en als hij klaar is spuit ik blanke lak over de las, gaat hij ook niet roesten, moet lukken toch, ik ga die plastic lager inslag cups ook verwijderen, heb ze wel liggen maar hou ze liever goed.
Gast

Bericht door Gast » 07-02-2011 22:11

Je vader zal best een fijne vent zijn, maar hij kan me nog meer vertellen.
Een gelast frame is en blijft onbetrouwbaar! Afbeelding
Gast

Bericht door Gast » 07-02-2011 22:14

nou, ik zie vanzelf wel hoe het gaat, misschien dat ik over 15 jaar er nog op rij of dat het over 1 maand al weer raak is :wink:
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje » 08-02-2011 09:07

Bij Sparta gebruiken ze een foute manier van lassen en vooral afkoelen, 'normale' framebreuken zijn het niet als ze als een 'ring' breken, zoals vaak bij Sparta gebeurd.
Elektrisch hardsolderen werkt dan wel bij gaspijpen enzovoort, maar rijwielbuis wordt daar al snel beroerd van.

Zoals ik ook al eens zei; bij Sparta hebben ze een geschiedenis van slechte frames. Mijn oom zaliger, waar ik die 2-wiel gekte van heb, had het jaaaaren er geleden altijd al over op verjaarspartijen, een verhaal over zijn "Separata".
Zijn vriend Ko (!!echtwaar, Ko!) de stoom- en andere fietsenmaker had ook een mooie spreuk,
"Die Sparta's? Dat is een merk wat goed doorbreekt!"

Zolas ik al eerder zei, ik zou niet gaan klooien zolang er nog frames zijn.
Wat ook een gevaar is dat het zo weer verkocht wordt aan een nietsvermoedend iemand die niet zo technisch is, lekker als je zoiets treft...

En nog iets om over na te denken:
ALS je een ongeluk meemaakt, hoeft NIET jou schuld te zijn, Hoeft ook NIETS met een gelast frame te maken te hebben, ALS dan de Technische Dienst Verkeers politie erbij komt, nemen ze het kenteken in. Daar kan je wel mee leven, maar dan: die verzekeringen vinden zoiets prachtig!
Je zal voor ALLE kosten verantwoordelijk worden gesteld... OOK die van de tegenpartij.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 08-02-2011 09:46

Als je besluit om te lassen, dan een extra versteviging maken tussen de twee framebuizen, persoonlijk ben ik geen voorstander van lassen van spartamet frames, overigens is het niet enkel het frame wat de neiging heeft tot breken op die plek maar ook de voorvork op de plek net onder het balhoofd(heb ik zelf al eens gehad).

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast » 08-02-2011 09:50

En vorkpoten, loskomend in de voorvorkbrug, en loslatende voor- en achterpadden...
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 08-02-2011 10:39

Lassen is iets dat is uitgevonden voor kleine dingen cq dingen die niet dragend zijn. Zoals het lassen van bodemplaten uitlaten etc dat kan omdat daar geen gevaar aan zit. Dragende dingen als frames is gevaarlijk.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Neronick
Berichten: 33
Lid geworden op: 23-12-2010 18:22

Bericht door Neronick » 09-02-2011 18:18

Ko de Dorpsgek schreef:
Neronick schreef:Is bij mij ook gebeurd, gewoon CO2 lasje eroverheen. klaar.
Jullie kunnen de brug op, ik zou er geen meter met een gelast frame rijden.
Al krijg ik geld toe niet! :?
WAAR ZIT JULLIE VERSTAND? HOE KOMT HET DAT EEN FRAME BREEKT?
EN DAN GA JE HET LASSEN?
IK ZOU MAAR EEN SUSPENSOIR OMDOEN... Afbeelding
Dat was mn oude met... een week erna haalde ik toch een nieuwe op.
Gast

Bericht door Gast » 14-02-2011 21:21

even een update,
hij staat nog braaf op de middenbok onder het afdak. binnenkort even een afspraak met de lasser maken, hem van de schorsing zetten en rijden maar :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast