Mobylette S35L 1965

Wat zijn je andere vervoersmiddelen buiten je spartamet.
m.vandervet
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2009 19:59

Mobylette S35L 1965

Bericht door m.vandervet » 14-10-2015 11:33

https://www.youtube.com/watch?v=GGYmJyuFBa0


Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf » 14-10-2015 14:57

(Zucht) mooi he?
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 14-10-2015 15:33

heeft iemand een groter teiltje ?
hier blijf je van kwijlen :lol:

heb deze mobylet al in het echt mogen zien /super

Komend voorjaar kan er weer mee gereden worden.
De nieuwe banden zitten er al onder
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
m.vandervet
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2009 19:59

Bericht door m.vandervet » 14-10-2015 15:35

Stond op Marktplaats in 2010 daar werd toen heel weinig op geboden. Ik zag het voor mijn ogen gebeuren. Onder het mom Mobylette heeft weinig waarde. Je krijgt ze voor een pond pruimen. Meteen de eigenaar gebeld en een goede prijs afspraak gemaakt. Dezelfde dag met een aanhanger het land door gereden en de Mobylette opgehaald. :lol:
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 14-10-2015 20:26

Mooie brommer man, en goed dat je hem op blauw kenteken gaat zetten zo hoort dat vind ik. Vooral bij deze brommers omdat ze uit de tijd komen dat helm nog niet verplicht was in die tijd voor de 45km/h versies (je had geen snorfietsen)

Ik heb ook ooit is op een Kaptein mobylette gereden (geloof het of niet) een vriend van mij zijn vader houd van oude voertuigen (hij had zowat van elk voertuig wel een oldtimer gehad)zo ook een oude vrachtwagen (xd)

Waaronder dus die mobylette, en dat rijd echt leuk.

Vind het daarom ook jammer dat de oldtimerwet zo verpest is geraakt, paar jaar terug zag ik nog wel is leuke auto's uit de jaren 80 maar nu.. :(

En voordat er gaat gerept worden erover, ik ben 23 dus je moet bedenken dat jaren 80 en 90 auto's voor mij wél ''jeugdsentiment'' is (kan het even niet anders verwoorden) veel mensen roepen namelijk dat dat geen echte oldtimers zijn, dit vind ik dus onzin.

Misschien koop ik ooit ook wel een oldtimer brommertje maar dan denk ik al gauw aan een oude Gilera citta.

Groeten,

De snorfietsmafia.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
m.vandervet
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2009 19:59

Bericht door m.vandervet » 14-10-2015 20:37

Bedankt voor de leuke reactie's jongens. :D

De Mobylette loopt nu 38 km dat is origineel.

Ik voer "m tijdelijk af naar 25 km. Een stukje buitenkabel in de carburateur is voldoende. Zodat de gasschuif niet helemaal naar boven kan.

Tevens heb ook nog een iets kleinere carburateur met bijpassende inlaat spruitstuk. De originele Gurtner carburateur AR2 8,7 die zat er oorspronkelijk op. :wink:

Die heb ik vervangen door een nieuwe originele Gurtner AR 2-12 met bijpassende inlaat spruitstuk. (Ik heb nu wat meer koppel)

Preventief heb ik een externe ontsteking op de plank liggen van Henk van Kessel. De ontsteking bij Mobylette was/is vaak de zwakste schakel.
Daarmee zijn die problemen voor de toekomst vrijwel opgelost en is het betrouwbaar.

http://www.pantin.nl/documenten/Handlei ... BS2015.pdf
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 14-10-2015 23:04

Kijk eerst hoe de mobylette het fijnste rijd.

als 25 km versie
of als 40 km versie

en een klassieke pothelm met een vliegeniersbril opzetten misstaat ook niet op dit juweeltje :lol:

http://www.pothelm.nl/nl/motor-witte-pothelm.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf » 15-10-2015 09:51

De ontstekingsprobemen bij Mobylette worden veroorzaakt door de
plaats van de bobine, onder het frame vlak voor het voorspatbord,
waardoor opsspattend water je vonk verknoeiden.
In het grijze verleden hebben we die dingen wel gedoopt in vloeibaar
tectyl, en na opstijven was het probleem weg.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 381
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap » 15-10-2015 20:59

Mooi ding, roept weer herinneringen op bij mij.
Mijn eerste bromfiets was ook een mobylette een van de eersten die kon nog niet stationair lopen. Het was aantrappen en rijden en moest je stoppen dan sloeg die af.
Heb er met plezier op gereden, het ding liep nog behoorlijk hard als ik maar voluit kon blijven rijden ging die geleidelijk sneller tot tegen de 60 km aan.
Was wel lachen als ik met een koppeltje maten op weg was en we moesten stoppen voor een kruising ofzo. daarna ging alles vogas verder, ik bleef achter want zo snel trok die niet op maar later ging ik ze zwaaiend voorbij en dan die gezichten zien was mooi. Hij met dat oude bakkie kan sneller als wij met onze puchjes/kreidlers enz. want de meesten waren nog origineel of iets opgevoerd.

Heb hem opgeruimd toen de motor problemen begon te geven, rare geluiden maakte.
m.vandervet
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2009 19:59

Bericht door m.vandervet » 23-11-2015 14:47

Inmiddels gekeurd bij de RDW op (snor)bromfietskenteken. De snelheid afgevoerd met een stukje buitenkabel tussen de gasschuif en deksel carburateur. Zodat de gasschuif niet helemaal open gaat.
In combinatie met de AR 2-12 mm carburateur met de juiste inlaatspruitstuk heb ik genoeg koppel. Ik heb verschillende maten busjes (buitenkabel) op voorraad gemaakt. De snelheid 25/33 km vond ik het prettigst rijden. Voor de toerritjes die ik er mee wil rijden op de fiets/jaagpaden langs de Grensmaas voldoet hij nu prima. Normaal tuf ik daar ook met de Spartamet.


Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast