Raad de storing 3
Geplaatst: 04-10-2019 00:42
Situatie: 399 blokje met TK carburateur.
Dat loopt al een paar honderd kilometer heel goed.
Vanmiddag, tussen de buien door, nog een plezierritje gemaakt +/- 10 km, niks aan de hand, parkeer hem in de schuur.
Vanavond moest ik weg voor een boodschap, vervoermiddel keuze valt op spartamet.
Twee keer trekken>> loopt>> choke in rijstand>>>rij weg>>> maar blijft viertakten.
Na 300 meter valt hij uit..
Het enige wat ik bij me heb is een reserve bougie, het kan dat die de geest gegeven heeft, dus die er in geschroefd.
Terwijl ik bezig ben zie ik dat er benzine druppelt...
Starten ho maar...dus naar huis gefietst, de hele 300 meter...
Carburateur er af gehaald, opgehangen in de schuur en een andere TK er op.
In het donker met een zaklantaarn tussen m"n tanden..., vond het best knap van mezelf.
Die andere TK moest nog getest worden, dus wat dát betreft kwam het goed uit.
Motor ontlucht, paar keer trekken met bougie eruit, bougie er in, kraan open, twee keer trekken en lopen.
Boodschap (kaartje halen voor een RISICO- amateur voetbalwedstrijd ) gedaan en thuis gekomen, het corpus delicti , dus de falende carburateur, even nader bekeken.
Storing gevonden, erg voor de hand liggend is het niet....
Ik ben benieuwd of iemand het raadt!!
Dat loopt al een paar honderd kilometer heel goed.
Vanmiddag, tussen de buien door, nog een plezierritje gemaakt +/- 10 km, niks aan de hand, parkeer hem in de schuur.
Vanavond moest ik weg voor een boodschap, vervoermiddel keuze valt op spartamet.
Twee keer trekken>> loopt>> choke in rijstand>>>rij weg>>> maar blijft viertakten.
Na 300 meter valt hij uit..
Het enige wat ik bij me heb is een reserve bougie, het kan dat die de geest gegeven heeft, dus die er in geschroefd.
Terwijl ik bezig ben zie ik dat er benzine druppelt...
Starten ho maar...dus naar huis gefietst, de hele 300 meter...
Carburateur er af gehaald, opgehangen in de schuur en een andere TK er op.
In het donker met een zaklantaarn tussen m"n tanden..., vond het best knap van mezelf.
Die andere TK moest nog getest worden, dus wat dát betreft kwam het goed uit.
Motor ontlucht, paar keer trekken met bougie eruit, bougie er in, kraan open, twee keer trekken en lopen.
Boodschap (kaartje halen voor een RISICO- amateur voetbalwedstrijd ) gedaan en thuis gekomen, het corpus delicti , dus de falende carburateur, even nader bekeken.
Storing gevonden, erg voor de hand liggend is het niet....
Ik ben benieuwd of iemand het raadt!!