ondersteboven gereden

Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

ondersteboven gereden

Bericht door Vrotkees » 26-10-2019 19:05

Mijn testmetje licht nu helaas serieus in de lappenmand en ik met schaafwonden een dik knie en arm.

Vanmiddag rijd ik op het fietspad waar ik duidelijk voorrang heb en word ineens van links uit het niets getorpedeerd in het voorwiel door een wielrenner die al vol op de pedalen trappend mij van mijn metje afrijd.
Het stuur werd letterlijk door de klap uit mijn handen geslagen en ik ga gigantisch overdwars onderuit en neem helaas met mijn metje een fietsster die van een andere kant afkwam mee in mijn val.
Met mijn hoofd ben ik gelukkig op het gras terecht gekomen en heb alleen lange schaafwonden op mijn linkse been en arm .
De fietsster is gelukkig alleen op het gras terecht gekomen en had geen wonden en schade
de wielrenner was door de klap de sloot in gevlogen en is door omstanders die het ongeval zagen gebeuren eruit gevist.
Door het peloton dat iets later kwam is ie afgevoerd.

Mijn metje ligt voor in elkaar en heb mijn metje bij mensen die daar wonen achter kunnen laten en hebben mij naar huis gebracht.
Zojuist heb ik mijn metje met de auto opgehaald en schrok van de schade.
- voorvelg is krom als een hoepel, diverse spaken gebroken
- voorvork getordeerd
- stuur krom
- linkse remhendel afgebroken
- voorspatbord is een wokkel.

Of het frame nog recht is moet ik nog nakijken.
Het motortje werkt wel nog na 2 keer trekken hoorde ik weer het bekende geluid.

Nu hoor ik jullie denken en de verzekering dan!
In di geval was ik zo wijs geweest om FIETSER (zwakkere verkeersdeelnemer) te spelen. anders had ik wettelijk de schade aan de wielrenner moeten betalen terwijl ie duidelijk fout zat.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Metallicus
Berichten: 19
Lid geworden op: 24-09-2013 14:05

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Metallicus » 26-10-2019 19:35

Jammer van de Met, maar gelukkig ben je er zelf redelijk ongeschonden vanaf gekomen!
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1493
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: ondersteboven gereden

Bericht door spartarie » 26-10-2019 19:50

Pffff....
Wat is dat toch in Veghel Vrot, het is niet de eerste keer dat je aangereden wordt!
Beterschap!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Vrotkees » 26-10-2019 23:09

Metallicus schreef:
26-10-2019 19:35
Jammer van de Met, maar gelukkig ben je er zelf redelijk ongeschonden vanaf gekomen!
Gelukkig wel je weet hoe gek en druk het in en rondom Veghel op de fietspaden is.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Vrotkees » 26-10-2019 23:18

spartarie schreef:
26-10-2019 19:50
Pffff....
Wat is dat toch in Veghel Vrot, het is niet de eerste keer dat je aangereden wordt!
Beterschap!
Het is heel erg druk op de fietspaden hier in de regio en helaas gebeuren er ook veel ongevallen.
de traumaheli is zeker 1-2 keer in de maand actief om een aangereden gewonde snor/fietser op te halen.
Daar komt ook bij dat ik toch gemiddeld een 5-6 duizend km per jaar afleg op de Spartamet
Ze zijn al bepaalde fietspaden aan het verbeteren voor de

Dit is de eerste keer dat ik niet aangereden ben door iemand die meer op zijn mobieltje bezig was als met rijden.
Het absurde is dat een aanrijding met een wielrenner meer schade en verwondingen geeft dan een aanrijding met een auto.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Prutser-2009 » 27-10-2019 06:47

Beterschap en ik hoop dat de verzekering van de wielrenner jou gaat betalen.

Hier in de kempen is het een ellende met die wielrenners, kuddes idioten van 50+ met een pens op een wielrenfietsje die zich niet aan de verkeersregels houden, iedereen moet maar voor ze aan de kant gaan, gewoon over de weg rijden ipv het fietspad enz.

Er wordt er nog wel eens doodgereden, mag het misschien niet zeggen maar iedere idioot minder op een wielrenfiets is een zege, als ze zich Joop Zoetemelk willen wanen dan moeten ze maar op een circuit gaan rijden.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Lindetjuh
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-11-2018 16:07

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Lindetjuh » 27-10-2019 13:01

Ze zouden een kentekenplicht voor wielrenfietsen moeten invoeren - inclusief rijbewijs. Er zitten toch gekken tussen. Gelukkig vallen de verwondingen mee!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Vrotkees » 27-10-2019 20:51

Ben nu vandaag duidelijk beurs en blauw.

Onderdelen in de juiste kleur heb ik nog liggen dat is het probleem niet het gaat mij erom of het frame nog recht is.

En het is ook absurd met 25/30 km/u heb je een kenteken, rijbewijs en verzekering nodig en moet je aan de verkeerswet voldoen.
En op een racefiets mag je ongelimiteerd snel rijden zonder niets en hoef je niet aan de verkeerswet te voldoen.
Er zat niet eens een bel op die racefiets!!!!!!!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Spartapappa » 20-12-2019 20:38

Als ik aan iets een hekel heb is het wel wielrenners.
Laats nog zat er eentje vlak achter me, iets op de rem en die gast zit op m,n voorspartbord.

Maar gelukkig vrot ben je er redelijk goed vanaf gekomen.
Alleen jamner dat je metje de klap minder goed doorstaan heeft😢
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: ondersteboven gereden

Bericht door Vrotkees » 21-12-2019 00:25

Mijn wonden zijn gelukkig weer genezen.

Met een ander voorspatbord, stuur, wiel en voorvork is mijn metje weer gemaakt.
Het frame was gelukkig nog recht
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast