Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Net bezig » 10-01-2022 23:59

Ja Zwaantje mee eens.
Goh, zeg het bijna wekelijks tegen mijn vrouw dat ik zo van dat metje geniet. ( Inmiddels ben ik 73 jaar, heenweg fietsen terugweg op de Sachs of andersom afhankelijk van de wind want ook blijven bewegen anders voel ik mij schuldig)
Wat een weelde, als een fiets zo licht en compact, nog steeds kijken mensen met verbaasde blikken, hé, die fietser trapt helemaal niet. Trouwens vooral veel kinderen, die merken veel meer op haha. Vragen ook vaak over dit fenomeen.
En dan jullie allemaal op deze site.
Zeg het nu eens graag, Echt een leuke club met zoveel kennis en vriendelijkheid, altijd behulpzaam naar elkaar, heerlijk toch.
Na een paar jaar lijk je elkaar ook wat te kennen, iedereen een beetje anders, haha. Leuk toch !?
Waardeer de verschillen.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Vrotkees » 11-01-2022 00:09

Net bezig schreef:
10-01-2022 23:09
Ben die Corona shit spuug en spuug zat."

Begrijpelijk hoor. Mensen koken soms van woede. Maar doe het maar niet er staat ons nog zoveel te wachten.

Eerst hielpen mondkapjes niet, leugen, we hadden ze namelijk niet, "niet nodig in bejaardenhuizen", die gelovige, volgzame mevrouw zit nu in het kabinet.
Nu moet je speciale mondkapjes hebben (OMT), maar die zijn er helemaal niet, dus lees je over een week, het kabinet zegt, de oude mogen vooralsnog ook hoor"
Men verschuilt zich achter elkaar en fouten maken geeft niet, het zijn toch geen werknemers zoals U en ik in een bedrijf, kom op zeg.
De boosterprik mocht pas na 6 maanden, mensen gingen morren dus zeggen de "deskundigen " na 3 maanden mag ook hoor.
Wie durft de nu vereiste speciale mondkapjes te inspecteren, en te handhaven, dan moet je ook nieuwe Nederlanders inspecteren, die zijn niet altijd zo volgzaam als gewone Nederlanders. Vaak zijn het booslims. Dus "we gaan niet handhaven" zeggen ze in Amsterdam voorop. Dus hoeft het niet.

Trouwens als ik hoor over geweigerde bezoekers bij de IC's die boos worden en zorgpersoneel te lijf willen gaan, heb ik altijd bepaalde gedachten. Ben kennelijk wat apart. De pers heeft die gedachten kennelijk helemaal niet. Ik hoor nooit details. :?:

Trouwens die politici die steeds zeggen handen af van zorgpersoneel, mogen ook wel eens zeggen handen af van gewone nette Nederlanders of moeten die geweld inmiddels maar gewoon gaan vinden. ;)
Zoals ik al zei het hele coronabeleid is 1 grote clusterfuck van astronomische proporties en het zal helaas nog vele malen erger worden.
Het heeft niks meer met gezondheid en we doen het voor de zorg en de ouderen te maken.
Er zullen mensen moeten (aangewezen zondebokken door de overheid) op de brandstapel om het wanbeleid van de overheid te maskeren en als wraak gevraagd door een groot deel van de bevolking door de maatregelen.
Ze hebben niet in de gaten als je daar eenmaal mee begint dat je een continue heksenjacht krijgt van steeds een zondebok te zoeken voor alle problemen in de maatschappij.

Verdeel en heers in de klassieke zin.
Weet wel dat 2022 een kritiek jaar word.
Zegeviert de heksenjacht of het gezond verstand.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Zwaantje » 11-01-2022 00:17

Net bezig schreef:
10-01-2022 23:59
Ja Zwaantje mee eens.
Goh, zeg het bijna wekelijks tegen mijn vrouw dat ik zo van dat metje geniet. ( Inmiddels ben ik 73 jaar, heenweg fietsen terugweg op de Sachs of andersom afhankelijk van de wind want ook blijven bewegen anders voel ik mij schuldig)
Wat een weelde, als een fiets zo licht en compact, nog steeds kijken mensen met verbaasde blikken, hé, die fietser trapt helemaal niet. Trouwens vooral veel kinderen, die merken veel meer op haha. Vragen ook vaak over dit fenomeen.
En dan jullie allemaal op deze site.
Zeg het nu eens graag, Echt een leuke club met zoveel kennis en vriendelijkheid, altijd behulpzaam naar elkaar, heerlijk toch.
Na een paar jaar lijk je elkaar ook wat te kennen, iedereen een beetje anders, haha. Leuk toch !?
Waardeer de verschillen.
Het forum is een hele leuke plek wat mij betreft. Ik ben heel blij dat de leden met kennis die hier zitten altijd bereid zijn te helpen. En je bent 73? U zult vast veel wijsheid met u meehebben.

Ja ik voel me altijd helemaal de keizer te paard op de met. Iedereen kijkt je aan of lacht je toe. Rijdt je vrouw ook met of alleen jijzelf? :lol:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Zwaantje » 11-01-2022 00:21

Vrotkees schreef:
11-01-2022 00:09
Net bezig schreef:
10-01-2022 23:09
Ben die Corona shit spuug en spuug zat."

Begrijpelijk hoor. Mensen koken soms van woede. Maar doe het maar niet er staat ons nog zoveel te wachten.

Eerst hielpen mondkapjes niet, leugen, we hadden ze namelijk niet, "niet nodig in bejaardenhuizen", die gelovige, volgzame mevrouw zit nu in het kabinet.
Nu moet je speciale mondkapjes hebben (OMT), maar die zijn er helemaal niet, dus lees je over een week, het kabinet zegt, de oude mogen vooralsnog ook hoor"
Men verschuilt zich achter elkaar en fouten maken geeft niet, het zijn toch geen werknemers zoals U en ik in een bedrijf, kom op zeg.
De boosterprik mocht pas na 6 maanden, mensen gingen morren dus zeggen de "deskundigen " na 3 maanden mag ook hoor.
Wie durft de nu vereiste speciale mondkapjes te inspecteren, en te handhaven, dan moet je ook nieuwe Nederlanders inspecteren, die zijn niet altijd zo volgzaam als gewone Nederlanders. Vaak zijn het booslims. Dus "we gaan niet handhaven" zeggen ze in Amsterdam voorop. Dus hoeft het niet.

Trouwens als ik hoor over geweigerde bezoekers bij de IC's die boos worden en zorgpersoneel te lijf willen gaan, heb ik altijd bepaalde gedachten. Ben kennelijk wat apart. De pers heeft die gedachten kennelijk helemaal niet. Ik hoor nooit details. :?:

Trouwens die politici die steeds zeggen handen af van zorgpersoneel, mogen ook wel eens zeggen handen af van gewone nette Nederlanders of moeten die geweld inmiddels maar gewoon gaan vinden. ;)
Zoals ik al zei het hele coronabeleid is 1 grote clusterfuck van astronomische proporties en het zal helaas nog vele malen erger worden.
Het heeft niks meer met gezondheid en we doen het voor de zorg en de ouderen te maken.
Er zullen mensen moeten (aangewezen zondebokken door de overheid) op de brandstapel om het wanbeleid van de overheid te maskeren en als wraak gevraagd door een groot deel van de bevolking door de maatregelen.
Ze hebben niet in de gaten als je daar eenmaal mee begint dat je een continue heksenjacht krijgt van steeds een zondebok te zoeken voor alle problemen in de maatschappij.

Verdeel en heers in de klassieke zin.
Weet wel dat 2022 een kritiek jaar word.
Zegeviert de heksenjacht of het gezond verstand.
Ik heb dit ook wel eens op mijn werk geprobeerd te bespreken. Een negatiefs iets zeggen over het corona beleid van onze Haagsche vrienden en ik had het hele winkelpersoneel op mn dak. De week erna stond ik bekend als wappie.

We moeten er het beste van maken... ik ben allang uitgediscussiëerd. Er gaat toch niet gebeuren wat het volk wil.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Prutser-2009 » 11-01-2022 10:16

Er zijn wel meer zaken waar ik me aan erger, en dat is voornamelijk de linkse pers, je slaagt niet op de school voor journalestiek als je geen linkse denkbeelden uitbrengt.
En dan hoor je op het journaal de ouderen de schuld krijgen van de woningnood, de ouderen die jarenlang gewerkt hebben voor hun eigen woning moeten maar oprotten en in een klein hokje gaan zitten, hallo vertel er dan wel even bij dat de laatste 10 jaar er 300.000 woningen zijn gegaan naar gelukszoekers, hetzelfde aantal als we nu te kort komen.

Ze komen hier en gaan nooit meer terug, illegaal oh dan regelt o.a. Amsterdam een kraakpand voor je met inboedel, geld en eten.

Net als bewust ongevaccineerden, zij hebben schijt aan de gezondheid van anderen, het zijn juist de gevaccineerden die de rest beschermen, de gevaccineerden beschermen helemaal degene die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, ik vind dan ook dat bij opname in een ziekenhuis gekeken moet worden of ze bewust niet gevaccineerd zijn, als dat het geval is dan is er voor hun geen plaats, klaar, je hebt er niets aan gedaan om het zo veel mogelijk te voorkomen dus laat anderen dan niet voor de ellende opdraaien.

Nu hebben we een nieuw kabinet, wederom een vreselijk links kabinet die de grenzen wagenwijd open laat staan, kijk eens naar opsporing verzocht, valt iedereen niet op dat bij vrijwel iedere zaak het om buitenlanders handelt ?

Maar ohnee daar mag je niks van zeggen, ooit zei iemand eens het wordt tijd voor de grote schoonmaak, ik denk dat we eens moeten beginnen met de lonen voor het kabinet en de EU te halveren en dan nog eens een prestatieloon in te voeren, democratie hebben ze nog nooit van gehoord want alles wordt in achterkamertjes bekokstoofd dat zagen we wel met Omzicht, en de grootste leugenaar zit nu weer aan het hoofd van een nieuw kabinet
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Vrotkees » 11-01-2022 12:41

Een land krijgt altijd de regering die het verdiend.
we moeten helaas beseffen dat echt mensen op de lui gestemd hebben!
Dat zegt meer over de bevolking dan over de politici.

De overheid zoekt expres zondebokken voor hun jarenlang wanbeleid.
Het jarenlang verkloten van de zorg zijn de ongevaccineerden nu schuld
Woningnood zijn de ouderen nu schuld.
Stikstof zijn de boeren schuld.
Klimaat zijn wij normale burgers schuld.
Mensen die zelfmoord plegen kosten de overheid te veel geld, mensen die zelfmoord meegemaakt hebben een schuldgevoel aanpraten schuld.
Jongeren zijn weer schuld aan vul maar 1000 redenen in.
en ooh ja de leukste van ze allemaal blanke mannen zijn schuldig voor alles wat in het (verre) verleden gebeurd is.


Ooit gehoord dat de (R)overheid zegt dat iets hun schuld is en het oplost?
Enigste waar ze goed in zijn is een brandstapel voor heksenjachten opbouwen.

vervang voor de grap eens ongevaccineerden, ouderen, boeren, normale burgers en jongeren
door de politiek dan heb je pas de echte oorzaak van alle ellende.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Net bezig » 11-01-2022 14:30

Had graag een quote ingebracht van Zwaantje en Prutser maar de gang van zaken ken ik niet, hoe te doen ?! :oops:
Any how
Aan Prutser: Inderdaad hebben wij alleen maar linkse "journalisten", er rusten taboes op meerdere onderwerpen. Het is eigenlijk een samenzwering tegen de onnozele lezer/kijker.
Daarom aan een ieder lees GEENSTIJL. Dat zijn moedige journalisten die de knevels van de linkse Mores hebben afgeworpen, ze zeggen waar het op staat, en nemen hun collega "journalisten" de maat.
Voor het echte nieuws ga je naar Geenstijl, zet hem bij je favorieten. Vanaf nu GS
AD, Telegraaf, NPO, NOS en ook de RTL's geven slechts deugnieuws, gewoon fake. Ze zijn alleen kritisch naar wat ze noemen rechtse geluiden, ik zeg liever niet linkse geluiden. De Telegraaf noemen we bij GS de minst linkse krant van Nederland. ;)
Zag je gisteren al die officiële "journalisten", net kleuters, zo sneu, met zovelen dezelfde foto maken ?! Zoveel zalvende woorden over balletjes van politici die veelal een brevet van onvermogen in het vorige kabinet afgaven, wat een laf gebabbel ?!

En, ja Zwaantje mijn vrouw heeft ook een Saxonette, bij mooi weer gaan we er graag opuit. Wij rijden dan als ouderen niet naast elkaar (best tegendraads kennelijk) Wij hebben in die 48 jaar al bijna alles tegen elkaar gezegd :)
Maar nu komt het dilemma, misschien weet iemand raad. Als ik dan 2 E bikers of fietsers voorbij rijd zitten ze meteen weer naast elkaar maar moet mijn vrouw er nog langs ?! Als ze dan belt schrikken ze en worden ze vaak boos ?! Best wel moeilijk. Zacht belletje misschien ? :D
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Zwaantje » 11-01-2022 17:58

Net bezig schreef:
11-01-2022 14:30
Had graag een quote ingebracht van Zwaantje en Prutser maar de gang van zaken ken ik niet, hoe te doen ?! :oops:
Any how
Aan Prutser: Inderdaad hebben wij alleen maar linkse "journalisten", er rusten taboes op meerdere onderwerpen. Het is eigenlijk een samenzwering tegen de onnozele lezer/kijker.
Daarom aan een ieder lees GEENSTIJL. Dat zijn moedige journalisten die de knevels van de linkse Mores hebben afgeworpen, ze zeggen waar het op staat, en nemen hun collega "journalisten" de maat.
Voor het echte nieuws ga je naar Geenstijl, zet hem bij je favorieten. Vanaf nu GS
AD, Telegraaf, NPO, NOS en ook de RTL's geven slechts deugnieuws, gewoon fake. Ze zijn alleen kritisch naar wat ze noemen rechtse geluiden, ik zeg liever niet linkse geluiden. De Telegraaf noemen we bij GS de minst linkse krant van Nederland. ;)
Zag je gisteren al die officiële "journalisten", net kleuters, zo sneu, met zovelen dezelfde foto maken ?! Zoveel zalvende woorden over balletjes van politici die veelal een brevet van onvermogen in het vorige kabinet afgaven, wat een laf gebabbel ?!

En, ja Zwaantje mijn vrouw heeft ook een Saxonette, bij mooi weer gaan we er graag opuit. Wij rijden dan als ouderen niet naast elkaar (best tegendraads kennelijk) Wij hebben in die 48 jaar al bijna alles tegen elkaar gezegd :)
Maar nu komt het dilemma, misschien weet iemand raad. Als ik dan 2 E bikers of fietsers voorbij rijd zitten ze meteen weer naast elkaar maar moet mijn vrouw er nog langs ?! Als ze dan belt schrikken ze en worden ze vaak boos ?! Best wel moeilijk. Zacht belletje misschien ? :D
Haha, nou als ze schrikken van de bel hebben ze misschien een slecht geweten. Een goede luide bel en ze zijn direct genezen van het naast elkaar fietsen :D
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Spartapappa » 11-01-2022 18:58

Van dat naast elkaar fietsen krijg ik ook wel eens het heen en weer.
Hier op de land weggetjes gebeurt het ook alleen maar.
En soms komen er dan ook nog twee naast elkaar je tegemoet.
Ik ga er dan tussendoor, en dan kwaad kijken naar mij.
Op zulke smalle wegen kun je beter achter elkaar fietsen.
Laatst kwam ik van een brug af, ook een die niet op haar baan bleef maar gewoon recht op mij af kwam rijden op haar fiets.
Ze kon niet even achter de twee mensen blijven fietsen.
Dus gewoon recht op mij af en blijven fietsen.
Ik vol in de remmen en ik gaf een brul.
Tja sommige……..
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Zwaantje » 11-01-2022 19:26

Spartapappa schreef:
11-01-2022 18:58
Van dat naast elkaar fietsen krijg ik ook wel eens het heen en weer.
Hier op de land weggetjes gebeurt het ook alleen maar.
En soms komen er dan ook nog twee naast elkaar je tegemoet.
Ik ga er dan tussendoor, en dan kwaad kijken naar mij.
Op zulke smalle wegen kun je beter achter elkaar fietsen.
Laatst kwam ik van een brug af, ook een die niet op haar baan bleef maar gewoon recht op mij af kwam rijden op haar fiets.
Ze kon niet even achter de twee mensen blijven fietsen.
Dus gewoon recht op mij af en blijven fietsen.
Ik vol in de remmen en ik gaf een brul.
Tja sommige……..
Vaak letten dat soort mensen ook totaal niet op. Dan kunnen ze jou wel lekker boos zitten aankijken, maar jij doet niet zoveel verkeerd.

Dat wat jij had bij dat bruggetje, had ik ook ongeveer; Het is hier 'makkelijker' om lekker aan de verkeerde kant van de weg te fietsen, want anders moeten ze oversteken. Ik kwam net zoals jij ook zo'n spookrijder tegen. Deze schrok naarmate we dichterbij elkaar kwamen. Waarschijnlijk dacht deze persoon dat ik een normale fietser was en had zodoende mijn snelheid natuurlijk niet juist ingeschat.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast