De weg op in Amsterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

De weg op in Amsterdam

Bericht door Zwaantje » 09-06-2019 12:58

Waar slaat dit op? Dus als ik naar Amsterdam ga moet ik met mijn metje op dezelfde weg gaan rijden waar alle auto’s met 50 voorbijrazen?
Te gek voor woorden!

Wat denken jullie?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 09-06-2019 16:05

klopt Amsterdam is gek geworden.

er zijn 2 opties mogelijk.

1 je mijd Amsterdam.
2 je gaat er met een grote tractor in
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Pastamet
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2011 16:26

Re: De weg op in Amsterdam

Bericht door Pastamet » 09-06-2019 20:27

Zwaantje schreef:Waar slaat dit op? Dus als ik naar Amsterdam ga moet ik met mijn metje op dezelfde weg gaan rijden waar alle auto’s met 50 voorbijrazen?
Te gek voor woorden!

Wat denken jullie?
Nou het is nog erger, je mag met je metje al ruim een jaar helemaal niet rijden in Amsterdam. Van de gemeentelijke website:

"In Amsterdam geldt een milieuzone voor brom- en snorfietsen. Hebt u een brommer, scooter of snorfiets met een Datum Eerste Toelating (DET) van 2010 of ouder, dan mag u niet meer in de bebouwde kom rijden."
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 11-06-2019 21:17

Vraag jezelf af of je uberhaupt wilt rijden daar :? Ik woon er naast en kom er in mijn vrije tijd echt nooit. Toen het nog geen milieuzone was ben ik er misschien een handvol keer geweest met scooter of spartamet.

En anders, dan is het idee van Vrot het beste, gewoon zo'n lekkere oude Deutz of Lanz Bulldog met van die ouderwetse stampdiesels. Lekker zwart roken en met 16km/u echt iedereen tot last zijn XD
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1493
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 11-06-2019 23:18

Maar met een oldtimer (30 jaar of ouder) bromfiets mag het toch wel?
D.w.z. alleen in het weekend en op feestdagen.
Of is dat ook weer veranderd?
Al mijn metjes zijn ouder dan 30 jaar, van eentje heb ik zelfs de aankoopbon nog.
Op Koningsdag over de vrijmarkt scheuren.. :lol: :lol: ....toch maar niet. :?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 12-06-2019 01:46

Het kan wel maar dan moet je een paar dingen doen.

-1 een metje hebben gebouwd in 1986 die valt nog in de 30 jaar regeling
-2 naar de RDW voor een leeftijdkeuring zodat de ware leeftijd op de voertuigpapieren komen.
-3 +/-€300,-schokken bij de gemeente afzetdam voor een klassieker ontheffing.

De 30 jaar leeftijd voor een klassieker is verhoogd naar 40 jaar.
alle voertuigen met een kenteken gebouwd na 31 december 1986 vallen onder de 40 jaar regeling om als klassieker gezien te worden.

De jaarlijkse €300,- ontheffing in afzetdam voor klassiekers word nu bevochten door de Fehac.
Er lopen nog meerdere rechtzaken een paar zijn er al gewonnen
bijvoorbeeld:
-klassieke voertuigen dus ook historische stadsbussen van het GVB museum mochten afzetdam niet meer in :shock:
Zodoende is die bizarre ontheffing gekomen.
Die absurde kosten van de ontheffing liggen nu onder de rechter.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
pimzeewolde
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-10-2011 20:23

Bericht door pimzeewolde » 12-06-2019 20:03

Ik vind dat met zo'n oude tractor wel een goed idee. En dan de hele zondag in wisseldienst door de Amsterdamse binnenstad tuffen. Week in week uit!
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 12-06-2019 20:04

Nee Vrot,

Rechtstreeks van de site van gemeente 020-magniet

Voorwaarden

Uw brom- of snorfiets is 30 jaar of ouder.

Geldigheid ontheffing

De ont­hef­fing voor old­ti­mers geldt voor het week­end (van vrij­dag 12.00 uur tot maan­dag 12.00 uur) en op de of­fi­ciële Ne­der­land­se feest­da­gen, zo­als die in ar­ti­kel 3 van de Al­ge­me­ne ter­mij­nen­wet staan.
De ont­hef­fing wordt ie­der jaar stil­zwij­gend en kos­te­loos ver­lengd. U hoeft hier niets voor te doen.

Aanvragen

U kunt de ont­hef­fing on­li­ne aan­vra­gen.
De aan­vraag van de ont­hef­fing kost € 22,- (ta­rief 2019). U be­taalt dit met iDE­AL.
U krijgt be­richt als uw aan­vraag in be­han­de­ling is ge­no­men.
De ont­hef­fing gaat na aan­vra­gen di­rect in.
De kos­ten zijn voor de be­han­de­ling van uw aan­vraag. Als uw aan­vraag wordt af­ge­we­zen, krijgt u geen geld te­rug.

Is uw voertuig ouder dan 30 jaar, maar volgens geregistreerde DET niet?

De RDW heeft eind 2017 voor een grote groep oldtimers de Datum Eerste Toelating (DET) 31-08-2005 aangepast en nieuwe kentekenbewijzen uitgegeven. Heeft u een DET van 31-08-2005 terwijl uw voertuig 30 jaar of ouder is, neem dan contact op met de RDW om het voertuig te laten keuren. Als de RDW de juiste DET wel kan vaststellen, vraag dan online de ontheffing aan. U betaalt dan € 22,-. Als de RDW de juiste DET niet kan aanpassen, kunt u voor een ontheffing in aanmerking komen als u met bewijsstukken kunt aantonen dat uw voertuig 30 jaar of ouder is. In dat geval betaalt u voor uw aanvraag € 230,-. Wij nemen binnen 8 weken een beslissing op uw aanvraag.
Wat gebeurt er met mijn ontheffing als ik de scooter verkoop?

Deze ontheffing is gekoppeld aan het voertuig, dus de ontheffing gaat mee als het voertuig wordt verkocht.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 14-06-2019 09:13

Sinds wanneer geloof jij Amstedammers?

de klassieker wet is landelijk en zowel bromfietsen en auto's vallen onder die regeling.

Ik krijg regelmatig updates binnen van de Fehac.
en de Fehac wint steeds meer rechtzaken.

Geld betalen voor een ontheffing zijn die lui helemaal gestoord geworden!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast