Aspen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Aspen

Bericht door Zwaantje » 11-10-2020 00:23

Goedenavond allemaal. Ik ben niet zo actief meer aangezien ik best een drukke loopbaan heb en helaas niet zoveel tijd meer heb voor mijn metje. Toch ben ik nog vaak op de met te vinden.

Mijn oog viel laatst op een paar jerrycans Aspen 4 takt en 2 takt (blauwe en rode cans) akylaatbezine. Deze had ik nog in de garage staan voor gebruik van de motorzagen. Nu is mijn idee eigenlijk om de blauwe cans te mengen met olie voor gebruik in de met. Aangezien Aspen best schone bezine is waar niet tot nauwelijks mee gerommelt is i.t.t. de E-10 zooi van de pomp. Hebben jullie ervaring met gebruik van Aspen? De rode jerrycans kan ik helaas niet gebruiken voor mijn 299 aangezien dit 1:50 is. Of kan ik met de mengverhouding spelen?

Wat is jullie ervaring met Aspen in een metje? De voordelen lijken mij sowieso het gebrek aan verkoling en de lang houdbaarheid van deze benzines.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Aspen

Bericht door Vrotkees » 11-10-2020 03:55

Aspen/ alkylaat benzine is zeer schoon en uitermate geschikt voor metjes die langere tijd stil staan of weinig rijden.
Wel belangrijk is dat de je de keerringen vervangt en intern alles schoon maakt.

en die rode 1:50 alkylaat hoef je niet weg te gooien je kunt er blauwe bijmengen om de juiste verhouding te krijgen :D
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast