Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Snorfietsmafia » 09-01-2022 20:59

Het grijze kenteken werd afgeschaft voor particulieren, de oldtimerregeling van 25 naar 40 jaar ging ineens.

Waar is men nu er een helmplicht voor snorfietsen dreigt? Waar was men toen de pensioenen voor de zoveelste keer niet werden geindexeerd? Waar was men toen het woningtekort allang een dingetje was, en nu pas begint er te praten over?

Afin, ik denk dat jullie mijn gedachte wel snappen. Ik vind de meeste mensen knap hypocriet om eerlijk te zeggen of egoistisch wat zal een betere verwoording zijn.

Ik weet de reden wel, grijs kenteken/oldtimerregeling/pensioenen/helmplicht snorfiets etc etc Betrof steeds een relatief klein groepje. Ik zie het een beetje als een basisschool klas, lachen als er één iemand mee moet naar de directeur, maar wanneer het de hele klas is moord en brand schreeuwen.

Dat zit dus nog steeds in het primitieve brein van mensen, haha jij moet straks een helm dragen! Ik hoor het sommige echt denken.

Persoonlijk 'leed' is kennelijk nog steeds grappig, want ook ná de toeslagen-affaire hebben we nog steeds hetzelfde kabinet (zonder hier té politiek te worden)

Door steeds te beslissen over een klein groepje is democratie naar mijn mening niet eerlijk, vraag 1000 mensen zonder snorfiets of ze de helmplicht een goed idee vinden, wedden dat de meerderheid ja zegt? Dat is gewoon niet eerlijk.

Begrijp mij niet verkeerd hé, ik ben anti-lockdown 100% het zou nooit illegaal mogen zijn om je beroep uit te oefenen, in zo'n wereld wil ik niet leven. Maar ik heb het gevoel dat de meeste mensen enkel anti-lockdown zijn puur omdat het hen persoonlijk raakt. Deed dat het niet? Dan waren ze waarschijnlijk pro-lockdown.

Mijn twee centen..
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Spartapappa » 10-01-2022 07:35

Welkom in de harde buitenwereld, waar in het alleen maar om iemands eigenbelang draaid.
En het vrange is, we doen er bijna allemaal aan mee, zolang het ons zelf niet raakt….ach..
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Vrotkees » 10-01-2022 09:12

De ene groep schreeuwt om ongevaccineerden zowat te lynchen en te vermoorden.
De andere groep schreeuwt dat de gevaccineerden domme schapen zijn.

En ik word vermorzeld tussen de wal en het schip omdat ik om medische redenen net als mijn moeder niet gevaccineerd kan worden!
De haat, bagger en doodsbedreigingen die ik en mijn moeder over mij heen gekregen heb is niet te beschrijven.
Er is me zelfs een enkele treinreis naar een concentratiekamp in Polen aangeboden omdat ze niet op wintersport konden.

Familie, vrienden en kennissen zijn zo hypocriet als de pest.
Je mag niet op feestjes komen maar als er iets kapot is zou je wel moeten komen opdraven om het te repareren.
Politici en media zaaien haat en verdeeldheid en iedereen zoekt zondebokken.

Die hele corona shit kan me nu gestolen worden dat is niks in vergelijking met de ernstige maatschappelijke sociale betonrot die is komen bovendrijven nu.
Kreeg zelfs het medisch advies van de huisarts om niet meer TV te kijken. Dus mijn TV abonnement is de deur uit.

Virussen zijn miljarden jaren ouder dan de mensheid en we zullen moeten accepteren er mee te moeten leren leven.
Mensen zullen nooit slimmer worden dan de natuur, we kunnen alleen maar met de natuur meewerken.
De ergste ziekte is pas die maatschappelijke sociale betonrot.
Dat is een ziekte die ons allen TERMINAAL kan worden.

Een narcistische egoïstische maatschappij waar we alles en iedereen verrot schelden en een zondebok aanwijzen als het even niet mee zit is niet bepaald een maatschappij waar ik in wil leven!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Prutser-2009 » 10-01-2022 12:24

Als je niet gevaccineerd kan worden dan is dat vreselijk, je wil wel maar je kan niet, helaas zijn er nog steeds grote groepen imbicielen die zich bewust niet laten vaccineren, onlangs ook een moeder van 29 overleden, twee hele kleine kindjes achterlatend want ze beweerde dat het virus niet bestond en ze er dus niet aan dood kon gaan, karma.

ik ben 3 keer gevaccineerd net als de rest van mijn gezin, ik zou niet willen dat ik besmet raak en het over draag op de plek waar ik vrijwilligerswerk doe met meervoudig gehandicapte kinderen en personeel.

feit is wel dat de bewust ongevaccineerden de hoofdverspreiders zijn (de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zij passen gelukkig wel op) ze houden feestjes, gaan naar wintersport enz enz, zolang die idoten dat gedrag blijven doen raken we het virus nooit kwijt, ik denk wel eens al die bewust ongevaccineerden op een eiland gooien en dan is het over een jaar al goed uitgedund.

Helmplicht voor spartamet rijders is net zo iets debiels, je kunt niet harder dan 25 tenzij je ingrepen gaat doen en dan nog blijft het wel bij 30KM/U terwijl al die electrisch fietsende bejaarden je met 30KM/U of harder voorbij scheuren zonder helm, als wij het moeten dan ook alle electrische fietsen verplicht een helm op.

Pensioen, tja degene die het hebben lopen te janken dat het niet geindexeerd wordt, maar wat ze er niet bij vertellen is dat hun pensioen berekend is aan het laatst verdiende hoogste loon, degene die straks pensioen krijgen die krijgen berekend naar het gemiddelde loon over al die jaren, ik heb jarenlang aan de vut betaald, dat geld is allemaal weg, mijn pensioen is straks drie keer niks, mag ik blij zijn als ik daar een keer in de maand chinees van kan halen voor mezelf alleen.

En dan zie ik aan de andere kant Kaag en hun linkse vriendjes die per jaar vele miljarden naar het buitenland weggeven, een EU die een geldverslindend monster is, de EU die regels oplegt als apk voor motoren enz, en dan zeg ik NEXIT, wij doppen onze eigen boontjes wel, er gaat immers meer geld naar de EU dan wat we aan profijt ervan hebben en ik ben geen voorstander van ons geld wegen te betalen in portugal of oostblok landen, dat moeten ze zelf maar betalen, stop dat geld maar in de zorg in Nederland bijvoorbeeld.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Vrotkees » 10-01-2022 13:49

Prutser-2009 schreef:
10-01-2022 12:24

feit is wel dat de bewust ongevaccineerden de hoofdverspreiders zijn
Ik geloof dat niet omdat mijn bloed om de maand gecontroleerd word op antistoffen bij de huisarts en 87% van alle ongevaccineerden hebben natuurlijke antistoffen.
Antistoffen in je bloed is niet rechtsgeldig omdat ze dat politiek in Brussel besloten hebben om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen.
Zonder QR code kom je nergens een bioscoop of dergelijke in.

Ik mag wel Israël Australië en nieuw Zeeland in maar mag geen koffie halen bij de Hema.

Als je tussen de wal en het schip beland zie je pas echt hoe gestoord alles is.
Je denkt WTF en nu gaat op onderzoek uit bij artsen en medische vakbladen.
De Karma in mijn ogen is dat veel te veel mensen door angst klakkeloos die klaplopers die bewezen wanbeleid voeren ( b.v. :er is na 2 jaar nog steeds niks geregeld voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en de IC plekken opgeschaald !) nalopen.

Angst is altijd een slechte raadgever.
Dat gaat gegarandeerd fout omdat de loopgraven nu tegen over elkaar gegraven zijn en elk moment een vonk het lont in het kruidvat kan laten ontbranden.
En dat is helaas heel zeer kort bij.
Hier is al geschoten in de Jumbo om dat iemand weigerde een mondkapje te dragen, Ook is er iemand op straat door een wildvreemde neergestoken omdat ie gezegd had niet ingeënt te willen worden.

Enigste wat echt werkt is maandelijks bloedtesten of je antistoffen hebt. een 1G maatschappij zoals veel patiënten groepen allang roepen.
Heb je geen antistoffen vaccineren of je expres laten besmetten en dan in quarantaine tot je antistoffen hebt.
Ook afvallen werkt want bewezen is dat 70% van de patiënten op de IC moddervet is met een BMI boven de 30.

Er zijn ongeveer 3-4 miljoen Nederlanders die niet kunnen of willen ingeënt worden.
Velen ook die niet willen hebben echt wel een heel goede reden om niet ingeënt te worden.
Ex kanker patiënten die al een hoop schade aan hun imuumsysteem door de chemo.
Reuma, noem het maar op.
Die vaccinatie hetze moet echt stoppen!
Het gaat om de antistoffen niet om wel of niet gevaccineerd.

Weet wel als er een vaccinatieplicht komt dat ik een eind maak aan mijn leven.
Dan is dit land zo verrot dan is het niet meer te redden.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Prutser-2009 » 10-01-2022 19:02

de zogenaamde antistoffen kom ik wel eens tegen op wappie sites, maar nergens een werkelijke onderbouwing van die cijfers, niks nul, dus net als veel van hun fantasie verhalen uit de duim gezogen.

Australie kom je als ongevaccineerde niet in tenzij je een medisch onderbouwde verklaring hebt waarom je niet gevaccineerd kan worden, en zo zou het in Nederland ook moeten, toen wij militaire dienst in gingen kregen we ook twee cocktail prikken, niemand liep te zeiken over wat erin zat.

Als klein kind wordt je ook gevaccineerd tegen bof mazelen enz ook geen enkel probleem op ene klein groepje mensen na.

3 tot 4 miljoen ongevaccineerden, nou ik verwacht dat die groep kleiner is, maar dan nog, de IC bedden liggen voor het merendeel vol met ongevaccineerden terwijl het maar een kleine groep van de totale bevolking is, de praktijk geeft dus aan dat de vaccinatie werkt.

Ik ben er heel eerlijk in als iemand zich bewust niet laat vaccineren dan moet hij ook niet in het ziekenhuis liggen als hij corona heeft gekregen, dan zoek het lekker zelf uit want die ic bedden zijn veel harder nodig voor andere patienten die bijvoorbeeld kanker hebben of een hart operatie en die moeten nu wachten en overlijden zelfs omdat de ic bedden vol liggen met mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Net bezig » 10-01-2022 19:24

Ik zie bij dit onderwerp van alles voorbijkomen waar ik het grotendeels mee eens ben.
Maar wat mij vooral opvalt is dat over problemen vellen papier worden volgeschreven, uren op tv wordt gediscussieerd, bij Buitenhof Op1 etc etc. zonder dat het woord asiel en immigratie valt. Woningnood, bla bla, intolerantie jegens homo's bla bla, volle ic's bla bla, het ligt aan van alles maar niet aan de nieuwe Nederlanders, massa-immigratie en asiel. Althans die woorden vallen niet.
Je zou denken daar heb je journalisten voor maar dat is het hem juist die brengen niet het echte nieuws maar fakenieuws. Er rust een taboe op het probleem.
Misschien iets voor de nieuwe minister Dijkgraaf van onderwijs, (maar let op die durft ook niet), om eens te zeggen geloven doe je maar in de kerk, synagoge, moskee of thuis achter de voordeur, maar niet in het onderwijs en politiek, dat dient slechts wetenschappelijk of feitelijk te zijn en geen aannames op goed geloof. Geloven moet je vooral zelf weten of doen, niks mis mee, tenminste als het een blij geloof is, niet een geloof waarbij anders denkenden honden zijn of niet deugen. De bedenker van de oerknal ( vond 13,8 miljard jaar geleden plaats) was notabene een priester, George Lemaitre, lees maar eens, https://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre wordt je stil van. Tenminste ik was onder de indruk. :o
Kijk eens in Europa rond, Frankrijk heeft al een scheiding van kerk en onderwijs en politiek sinds 1905, secularisatie, dus geen hoofddoekjes of kruisjes als ambtenaar of achter het loket of op school, wij gaan nu discussiëren of een agent een hoofddoekje mag dragen, dus tolerant willen zijn, zeg maar willen deugen naar in-toleranten. Denemarken heeft momenteel 0 asielzoekers, door logisch te redeneren en te handelen. :idea:
Wat wel in het onderwijs verplichte kost moet zijn is de uitleg van de oerknal en de evolutie, kijk eens naar de kosmische kalender van Carl Sagan, https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosmische_kalender Hier worden de 13,8 miljard jaar van ons heelal in een kalenderjaar gezet. De zon ging in september schijnen, Jezus werd 5 seconden geleden geboren Mohammed 3 sec. geleden en wij leven 0,3 seconden. Kijk goed naar de onderste regel. En de laatste maand. Dan zien kinderen op school straks dat het wel een beetje vreemd is als Mohammed zo kort geleden pas zei dat vrouwen hoofddoekjes moeten dragen of homo's niet deugen, of Jezus gezegd zou hebben niet inenten, beetje gek toch ?
Misschien dat alles na september veel toevalligheden heeft, bijzonder toevallig misschien dat wij er zijn.....Ook dat je in een seconde veel kan verwoesten.
Sorry jongens dat ik wat off topic ben maar af en toe vertel ik dit tegen vrienden of gelijkgestemden.
Met de gedachte aan de Kosmische Kalender kun je wat gemakkelijker relativeren.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Vrotkees » 10-01-2022 21:53

Helaas is de haat zo diep geworteld dat het nooit meer goed komt.
Ben altijd super eerlijk geweest en altijd rekening met iedereen gehouden en als dank ben ik behandeld als een paria, uitschot, bedreigingen gehad en doodgewenst en dan zou ik rekening moeten houden met de gezondheid van diezelfde lui die zelf overal schijt aan hebben!

Mijn bloed door mijn aandoening is juist perfect en zeer graag gewild is voor leukemie patiënten en waarom kunnen ze wel testen op antistoffen in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis?

Ben die Corona shit spuug en spuug zat.
Ik geeft geen mm meer toe het is genoeg geweest.
Mijn motto nou is

OVER MIJN LIJK!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Net bezig » 10-01-2022 23:09

Ben die Corona shit spuug en spuug zat."

Begrijpelijk hoor. Mensen koken soms van woede. Maar doe het maar niet er staat ons nog zoveel te wachten.

Eerst hielpen mondkapjes niet, leugen, we hadden ze namelijk niet, "niet nodig in bejaardenhuizen", die gelovige, volgzame mevrouw zit nu in het kabinet.
Nu moet je speciale mondkapjes hebben (OMT), maar die zijn er helemaal niet, dus lees je over een week, het kabinet zegt, de oude mogen vooralsnog ook hoor"
Men verschuilt zich achter elkaar en fouten maken geeft niet, het zijn toch geen werknemers zoals U en ik in een bedrijf, kom op zeg.
De boosterprik mocht pas na 6 maanden, mensen gingen morren dus zeggen de "deskundigen " na 3 maanden mag ook hoor.
Wie durft de nu vereiste speciale mondkapjes te inspecteren, en te handhaven, dan moet je ook nieuwe Nederlanders inspecteren, die zijn niet altijd zo volgzaam als gewone Nederlanders. Vaak zijn het booslims. Dus "we gaan niet handhaven" zeggen ze in Amsterdam voorop. Dus hoeft het niet.

Trouwens als ik hoor over geweigerde bezoekers bij de IC's die boos worden en zorgpersoneel te lijf willen gaan, heb ik altijd bepaalde gedachten. Ben kennelijk wat apart. De pers heeft die gedachten kennelijk helemaal niet. Ik hoor nooit details. :?:

Trouwens die politici die steeds zeggen handen af van zorgpersoneel, mogen ook wel eens zeggen handen af van gewone nette Nederlanders of moeten die geweld inmiddels maar gewoon gaan vinden. ;)
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Sympathie voor Winkels horeca etc maar waar was de sympathie toen..

Bericht door Zwaantje » 10-01-2022 23:34

Het is ook allemaal ellende. Ik werk zelf in een winkel en ik moet zeggen dat ik de klanten stop wel kan waarderen voor een korte periode. Even alle druk eraf.

Nu zijn we open voor bestellen en afhalen, maar dat begint ook wel een beetje saai te worden nu.

Hopelijk kunnen we in 2022 Corona loslaten en teruggaan naar het oude.

Gelukkig kunnen we sowieso ondanks Corona onaangepast rondtuffen met onze Metjes.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast