Blokhoofd stelt zich voor

Voorstellen nieuwe leden
Plaats reactie
Blokhoofd
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-02-2023 18:47

Blokhoofd stelt zich voor

Bericht door Blokhoofd » 21-02-2023 15:08

Ik, Erik 64 jaar en woonachtig in Aadorp, heb sinds een paar dagen een Spartamet omdat de sporthalbeheerder in Wierden het niet zag zitten om met een helm rond te moeten rijden. Wat een leuk ding vind ik het nu, terwijl ik het vroeger een ouwe-lullending vond. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. En een 2-takt heeft mijn bijzondere belangstelling omdat ik sinds 10 jaar regelmatig sleutel aan oude 2-takt Vespa motorscooters. Wat een mooie simpele techniek is zo'n 2 takt blokje eigenlijk. Weinig draaiende delen en makkelijk in onderhoud. Makkelijk op te voeren en daar schuilt ook (naar mijn bescheiden mening) een gevaar in en resulteert vaak in een mindere betrouwbaarheid. Dat ervaar ik duidelijk binnen de Vespa-scene. Allemaal prima maar betrouwbaarheid vind ik persoonlijk belangrijker dan een iets hogere topsnelheid maar wellicht vallen nu enkele forum leden over mij heen! Heerlijk toeren in het mooie Twente op mijn Vespaatje (PX 200) en nu ook op de Spartamet. Leuk dat dit forum er is en ik las al een opmerking van iemand die meldde dat je met een paar simpele ingrepen het blokje nog betrouwbaarder kan maken. Daar zou ik graag mee in contact willen komen. Ik wil afsluiten met de opmerking dat je trouwens goed en prima kunt fietsen op een Spartamet omdat ik vanuit mijn woonplaats Aadorp richting Vriezenveen reed en halverwege last kreeg van een verstopte sproeier! Ha, ha...en dan moet je wat!!
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Blokhoofd stelt zich voor

Bericht door Spartapappa » 21-02-2023 16:40

Welkom welkom.
Een Spartamet is een verslavend en super leuk vervoersmiddel.
En inderdaad met een paar ingrepen betrouwbaarder te maken.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Blokhoofd stelt zich voor

Bericht door Vrotkees » 22-02-2023 21:08

Welkom Erik,
Ja spartametjes zijn gruwelijk eigenwijs en het duurt even voordat je de fijne kneepjes ervan weet.
Maar dan heb je ook een betrouwbaar vervoermiddel eraan.
Lid zijn ven de bond VOOR het vloeken is wel een pre ivm de kleine storingen :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Blokhoofd stelt zich voor

Bericht door Zwaantje » 22-02-2023 21:47

Welkom hier.

Zoals al vermeld een top vervoermiddel. Ik sluit mij volledig bij die uitspraken aan.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
wilco
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-01-2016 02:20

Re: Blokhoofd stelt zich voor

Bericht door wilco » 11-05-2024 09:20

Welkom bij de club, mooi dat je op deze manier spartamet rijder bent geworden.
Ik zelf loop met het idee rond om de de heleboel weg te doen omdat ik een helm op moet.
Als ik dan toch een helm op moet dan wil ik ook de snelheid erbij.
Ik ben al 2x aangehouden en denk dat ik de limiet wel heb bereikt. :oops:

Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast