Weinig vermogen

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Weinig vermogen

Bericht door reitsma » 12-10-2017 20:28

Hallo,

Mijn trouwe spartamet heeft al een tijd weinig vermogen. Wanneer je de choke hendel iets meer naar het midden doet(minder lucht) rijdt hij al wat beter. Ik dacht eerst dat de carburateur verstopt zat, deze heb ik al 2x doorgeblazen dus dat is het niet. Kan het zijn dat er een pakking lek is waardoor er te veel lucht bij de verbranding komt? Of koppeling misschien versleten?
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1493
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Weinig vermogen

Bericht door spartarie » 13-10-2017 09:49

reitsma schreef:Hallo,

Mijn trouwe spartamet heeft al een tijd weinig vermogen. Wanneer je de choke hendel iets meer naar het midden doet(minder lucht) rijdt hij al wat beter. Ik dacht eerst dat de carburateur verstopt zat, deze heb ik al 2x doorgeblazen dus dat is het niet.
Ook de sproeier doorgeblazen neem ik aan?
Kan het zijn dat er een pakking lek is waardoor er te veel lucht bij de verbranding komt? Of koppeling misschien versleten?
Ja! Verdachten zijn de pakking tussen membraanplaat en motor, de bevestigingsschroeven van de carb. (een beetje vloeibare pakking aan de schroefdraad doen!), de keerring achter het vliegwiel, of de flens van de carburateur (Als die erg krom is...)
Met een versleten koppeling zal het niet te maken hebben.
.
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Re: Weinig vermogen

Bericht door reitsma » 13-10-2017 14:08

spartarie schreef:
reitsma schreef:Hallo,

Mijn trouwe spartamet heeft al een tijd weinig vermogen. Wanneer je de choke hendel iets meer naar het midden doet(minder lucht) rijdt hij al wat beter. Ik dacht eerst dat de carburateur verstopt zat, deze heb ik al 2x doorgeblazen dus dat is het niet.
Ook de sproeier doorgeblazen neem ik aan?
Kan het zijn dat er een pakking lek is waardoor er te veel lucht bij de verbranding komt? Of koppeling misschien versleten?
Ja! Verdachten zijn de pakking tussen membraanplaat en motor, de bevestigingsschroeven van de carb. (een beetje vloeibare pakking aan de schroefdraad doen!), de keerring achter het vliegwiel, of de flens van de carburateur (Als die erg krom is...)
Met een versleten koppeling zal het niet te maken hebben.
.
Ja sproeier is ook schoon. Dan ligt het het aan de pakking tussen carburateur en cilinder. Die is namelijk al een hele tijd niet vervangen. Of kan er ook nog lucht langs de bevestigingschroeven lekken als de carburateur goed vast zit?
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1493
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 13-10-2017 16:44

Ja.
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 07-11-2017 19:49

Ik heb ook een soortgelijk probleem, trekkracht is bijna niks en het ding wilt niet harder dan 20... (liep ooit gewoon 30 en trok lekker op) Carb schoon, ontsteking gecheckt.. Dacht aan een uitlaat die misschien verstopt zit (maar kan dat van de een op de andere dag?) Ik zal de pakking tussen membraamplaat en blok eens kijken...

Stom kutding..
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
reitsma
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-03-2015 15:47

Bericht door reitsma » 08-11-2017 13:19

Bij mij bleek ook dat de uitlaat verstopt was! Pakking van membraanplaat had ik al vervangen maar het probleem bleef. Oplossing gaatje boren in de uitlaat en even uitblazen dan is het vaak wel goed
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 08-11-2017 18:35

reitsma schreef:Bij mij bleek ook dat de uitlaat verstopt was! Pakking van membraanplaat had ik al vervangen maar het probleem bleef. Oplossing gaatje boren in de uitlaat en even uitblazen dan is het vaak wel goed
Waar ook al weer boren? onder het tuutje zeg maar? (achterkant demper)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia » 10-11-2017 23:26

Heb het opgelost, uitlaat was inderdaad verstopt, heb met behulp van een plaatje wat ooit door Ko is gepost opgelost. :) Gaatje boren, klaar.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten