37 kilometer

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

spartametje

Bericht door spartametje » 19-07-2012 12:07

Ik heb ook dat knopje op m'n spartamet, en dacht dat m'n spartamet niet harder kon door te weinig lucht, dat knopje op m'n spartamet en gaat van 28/29 naar 35/36 zonder wind!

Dus als je gaat opvoeren, eerst cdi ontgrenzen dan knopje maken, en dan carb opboren enz..
Forum zoekmachine :http://www.google.nl/cse/home?cx=013947 ... zgpc&hl=nl
Neem eens een kijkje op mijn website over de spartamet: http://www.spartametinfo.nl

Ruud

Bericht door Ruud » 21-07-2012 00:36

Wil ook nog iets kwijt heb het gebeuren nog niet uitgeprobeert ga het zeker eens doen.
Wat gebeurde er vandaag de draden van de bobine naar de CDI had ik al eens gesoldeert en
dat gaat op één of andere manier een tijd goed maar het wordt een keer rot.

Vanochtend rij een stukje een hij loopt niet meer, terug en mijn zondagse metje gepakt.
Kom terug rommel ff met de bedrading van het niet lopende metje aantrekken en lopen ben zo'n 15 km op weg
en ineens gaat die zo soepel- en HARD lopen tussen 38/40 km en zonder wind in de rug.

Dacht nog aan de grote knal die zou volgen en ja die kwam in een andere vorm moest afremmen om een hoek om te gaan neem gas terug en hij hij doet het helemaal niet meer.

Wilde niet meer opstarten, deksel eraf gehaald, aan de draadjes op de blauw ontgrensde cdi wat zitten rommelen en kon weer rijden echter niet meer met die snelheid.

Je raad het al waarom die zo ineens zo goed ging lopen er zal één of meerdere draaden geen kontakt meer gemaakt hebben of te wel waarschijnlijk zonder ontsteking gereden.

Wilde het toch even kwijt dat het draadje(s) verhaal waarschijnlijk hetzelfde is wat ik vandaag op een andere manier mee maakte.
MVG Ruud

Midas

Bericht door Midas » 21-07-2012 07:59

Ruud schreef:Wil ook nog iets kwijt heb het gebeuren nog niet uitgeprobeert ga het zeker eens doen.
Wat gebeurde er vandaag de draden van de bobine naar de CDI had ik al eens gesoldeert en
dat gaat op één of andere manier een tijd goed maar het wordt een keer rot.

Vanochtend rij een stukje een hij loopt niet meer, terug en mijn zondagse metje gepakt.
Kom terug rommel ff met de bedrading van het niet lopende metje aantrekken en lopen ben zo'n 15 km op weg
en ineens gaat die zo soepel- en HARD lopen tussen 38/40 km en zonder wind in de rug.

Dacht nog aan de grote knal die zou volgen en ja die kwam in een andere vorm moest afremmen om een hoek om te gaan neem gas terug en hij hij doet het helemaal niet meer.

Wilde niet meer opstarten, deksel eraf gehaald, aan de draadjes op de blauw ontgrensde cdi wat zitten rommelen en kon weer rijden echter niet meer met die snelheid.

Je raad het al waarom die zo ineens zo goed ging lopen er zal één of meerdere draaden geen kontakt meer gemaakt hebben of te wel waarschijnlijk zonder ontsteking gereden.

Wilde het toch even kwijt dat het draadje(s) verhaal waarschijnlijk hetzelfde is wat ik vandaag op een andere manier mee maakte.
lol, je weet maar nooit met zon malle sparta xD
als je brommer niet lekt, dan is de olie op...

Erik.

Bericht door Erik. » 06-08-2012 17:59

Ik heb me er vanmiddag ook maar eens aan gewaagd.
Het motortje was warm, moest een fiets in het dorp ophalen( toch wel 4 km)
Zo hard gefietst als ik kon en toen de schakelaar om gezet, elke keer viel de motor uit.

Het is me helaas niet gelukt, of dat dat komt omdat ik wat fout doe weet ik niet.
Het was leuk om te proberen en leuk als het ook werkt maar dat is tot nu toe niet.

spartametje

Bericht door spartametje » 06-08-2012 21:07

Zorg dat je carburateur voor 200% schoon is!
Bij mijn spartamet doet hij het met de éne carburateur wel, en met de andere niet, probeer eens een ander!
Forum zoekmachine :http://www.google.nl/cse/home?cx=013947 ... zgpc&hl=nl
Neem eens een kijkje op mijn website over de spartamet: http://www.spartametinfo.nl

Erik.

Bericht door Erik. » 07-08-2012 12:19

Ik heb er maar eentje :) haha
Schoot mij nog een vraag te binnen, staat nog wat meer over in dit topic.
Je hoort een knal als je te hard rijdt, wat is deze knal en wat voor gevolgen heeft het? Heb deze knal namelijk eens gehad.

Erik.

Bericht door Erik. » 13-08-2012 17:20

Ik heb de carb maar eens schoon gemaakt. Nog steeds niet het gewenste resultaat.
Iemand enig idee waar die knal vandaan kan komen? wat dat betekent etc?

fehntjer

Bericht door fehntjer » 13-08-2012 21:10

Moin,
de aafstand vliegwiel en bobine op 0,3 of nog war minder zetten en je moet meer dan 28 km/uur hebben dann kan het luken . maar oog een ander bobine probeeren.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding

Ruud

Bericht door Ruud » 20-08-2012 22:15

Erik. schreef:Ik heb de carb maar eens schoon gemaakt. Nog steeds niet het gewenste resultaat.
Iemand enig idee waar die knal vandaan kan komen? wat dat betekent etc?
Hij moet echt goed warm zijn minimaal zo'n 4 á 5 km anders krijg je die knal(len).
Heb inmiddels er zo'n 500 km mee opzitten en heb het idee dat die zelfs zuiniger is.

Maar blijf het een raadsel vinden.

Heb een iets uitgebreider stukje op het onderstaande topic bijgezet.
http://spartamet.forum2go.nl/post26431.html#26431
MVG Ruud

Ruud

Bericht door Ruud » 01-10-2012 17:45

Erik. schreef:Ik heb me er vanmiddag ook maar eens aan gewaagd.
Het motortje was warm, moest een fiets in het dorp ophalen( toch wel 4 km)
Zo hard gefietst als ik kon en toen de schakelaar om gezet, elke keer viel de motor uit.

Het is me helaas niet gelukt, of dat dat komt omdat ik wat fout doe weet ik niet.
Het was leuk om te proberen en leuk als het ook werkt maar dat is tot nu toe niet.
Hoi Erik
inmiddels de nodige kilometers met de uuh.. turboknop gereden.
Wat heel erg nauw luistert is de elektrode afstand van de bougie en vol gas als je de schakelaar omzet.
De Bosch F10 werkt bij mij het beste met de elektrode afstand 0.45 mm.
Met een 0.1 mm meer- of minder reageerde die pas bij 32 km en moest dan ook goed warm zijn.
Als die nu warm is (2 á 3 km) reageert die al bij rond de 26 km.
MVG Ruud

Plaats reactie