37 kilometer

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Jorrit

Bericht door Jorrit » 09-10-2012 20:01

zal het ook werken met een turbo-cdi van jan van aal?

zo'n beige achtige kleur

bikemaster

Bericht door bikemaster » 10-10-2012 07:48

gewoon proberen, en als ik jou was zou ik beginnen om de cdi te ontgrenzen :wink:
Met een hamer past alles /tand

Ruud

Bericht door Ruud » 18-10-2012 23:45

Jorrit schreef:zal het ook werken met een turbo-cdi van jan van aal?

zo'n beige achtige kleur
Ja, zie mijn bericht hier bovenaan dat was met zo'n CDI.
MVG Ruud

luc

Bericht door luc » 19-11-2012 22:19

Ruud schreef:
Jorrit schreef:zal het ook werken met een turbo-cdi van jan van aal?

zo'n beige achtige kleur
Ja, zie mijn bericht hier bovenaan dat was met zo'n CDI.
heb het pas ook eens getest ,dit dan met de standaard blauwe cdi (met het beruchte gaatje in)
en ja het werkt ,fantastich :D
Ben bezig om dit te automatiseren,dat je geen knopje nodig hebt.
Heb zelf een saxonette ,met elektrische start.
Als je hiervan de bruine draad die vanuit het spoel komt een aftakking hierop maakt ,heb je iets van enkele volts op relantie ,en naarmate je meer toeren maakt stijgt die spanning.
had hier gewoon een diode tussengezet en een klein printrelais 12volt
met wisselcontact en deze relais de rode draad laten onderbreken
als de relais aantrekt .
dit heeft enkele dagen goed gegaan, dus dit schakelde rond de 28km/u
en onder de 28 valt de relais terug af en gaat het terug naar de originele
stand, en val je niet stil.
na controle omdat het niet meer ging was het relais dat het begeven had maakte ,geen contact meer in rust
was ook al een oud gebruikt relais dat ik hiervoor gebruikt had.

Volgens mij heeft het iets met voorontsteking te maken
dat de "met "hiermee harder kan.
en met de cdi ,al is deze ontgrensd,er niet zoveel voorontsteking wordt gegeven.
de hoogspanningsbobijnen van sommige grasmaaiers en kettingzagen
hebben ook geen cdi nodig om te draaien ,en werken ook.
dit zou nog een uitdaging zijn ,om zo een bobijn eens te testen op de "met"

hakkepuf

Bericht door hakkepuf » 24-07-2013 23:17

Zijn er inmiddels nog wat meer ervaringen met deze turboknop? Ik ben benieuwd wat nou eigenlijk de elektrische verklaring is.

Hulpmotor

Bericht door Hulpmotor » 29-07-2013 23:07

Ik heb vanmiddag maar eens een druk schakelaartje, een snoertje en twee kabelschoentjes in de schuur opgezocht.
Spul klaargemaakt dat zodra ik de schakelaar indruk, de rode draad onderbroken wordt.
Ik heb verder niks gedaan aan de Tandemet, maar gebruik wel een Campion RJ18YC bougie Deze heeft een weerstand en wordt wat warmer en slaat zo niet vet en blijft mooi schoon. Heb er 16 van.
Toen maar eens van 't Harde naar Elburg gereden (met flinke wind)
Het gehele stuk naar Elburg toe steeds weer uitvallen...
Maar toen, op de terugweg na ca. 5 Km gereden te hebben hoorde ik wanneer ik het knopje indrukte knalletjes uit de uitlaat.
Stukje verder en ja hoor, Knopje ingedrukt, en de Tandemet ging ineens zonder meer te viertakken ineens een stuk harder trekken en mooi lopen!
Uiteindelijk 32 km/u gehaald met tegenwind!
Toen thuis maar eens de Rollerbank uit de schuur gepakt die ik een poosje geleden heb gekocht voor €275,- (een oude politie rollerbank die meet in KW, geheel compleet, misschien wat voor op een Meeting?).
Afbeelding
Toen de Tandemet erop, en plankgas ontgrensd (zonder knopje) 0,15KW gehaald. toen knopje ingedrukt en ineens slingerde de wijzer zo na 0,20KW. Het werkt dus echt! ¼ meer vermogen!
Maar de motor moet dus wel echt GOED warm zijn.
Ik heb mijn knopje boven het slot zitten achterop de Tandemet.

Binnenkort meer.

Ruud

Bericht door Ruud » 30-07-2013 00:38

Wat heel erg nauw luistert is de elektrode afstand van de bougie en vol gas als je de schakelaar omzet.
De Bosch F10 werkt bij mij het beste met de elektrode afstand 0.45 mm.
Met een 0.1 mm meer- of minder reageerde die pas bij 32 km en moest dan ook goed warm zijn.
Als die nu warm is (2 á 3 km) reageert die al bij rond de 26 km.
Ook het spelen met het gas en choke merk je dat bij een bepaalde stand die als een zonnetje loopt.

Heb ook het kortsluit contact/uitzetten van de met losgemaakt bij de ontsteking.

Voor vragen bij een event. controle wat is dat voor een schakelaar, o die is om de met uit te zetten /agadu
En als ze hem zouden stelen dan wil die niet starten :lol:
Dit laatste zou ik overigens niet zeggen want als ze hem misschien toch op de rollenbank willen kunnen ze trekken tot ze ons wegen want starten doet die niet ///
MVG Ruud

hakkepuf

Bericht door hakkepuf » 02-08-2013 23:48

Hulpmotor schreef:Ik heb vanmiddag maar eens een druk schakelaartje, een snoertje en twee kabelschoentjes in de schuur opgezocht.
Spul klaargemaakt dat zodra ik de schakelaar indruk, de rode draad onderbroken wordt.
Ik heb verder niks gedaan aan de Tandemet, maar gebruik wel een Campion RJ18YC bougie Deze heeft een weerstand en wordt wat warmer en slaat zo niet vet en blijft mooi schoon. Heb er 16 van.
Toen maar eens van 't Harde naar Elburg gereden (met flinke wind)
Het gehele stuk naar Elburg toe steeds weer uitvallen...
Maar toen, op de terugweg na ca. 5 Km gereden te hebben hoorde ik wanneer ik het knopje indrukte knalletjes uit de uitlaat.
Stukje verder en ja hoor, Knopje ingedrukt, en de Tandemet ging ineens zonder meer te viertakken ineens een stuk harder trekken en mooi lopen!
Uiteindelijk 32 km/u gehaald met tegenwind!
Toen thuis maar eens de Rollerbank uit de schuur gepakt die ik een poosje geleden heb gekocht voor €275,- (een oude politie rollerbank die meet in KW, geheel compleet, misschien wat voor op een Meeting?).
Afbeelding
Toen de Tandemet erop, en plankgas ontgrensd (zonder knopje) 0,15KW gehaald. toen knopje ingedrukt en ineens slingerde de wijzer zo na 0,20KW. Het werkt dus echt! ¼ meer vermogen!
Maar de motor moet dus wel echt GOED warm zijn.
Ik heb mijn knopje boven het slot zitten achterop de Tandemet.

Binnenkort meer.
Aha, apart trouwens dat je 200 Watt meet als maximum vermogen. Zover ik weet heeft een metje 0,7 PK, dus 500 Watt vermogen. Een elektrische fiets heeft normaal gesproken 250 Watt en dan moet je ook nog meetrappen om 25 km/u te halen, je zou dus toch denken dat de met meer vermogen heeft.

Sagha

Bericht door Sagha » 20-08-2013 00:22

Hey hallo

Nadat ik dit alles gelezen had begon ik ook flink benieuwd te raken naar het opvoeren op deze manier.
Kwestie van beetje logisch nadenken en wat gepruts en voilla je hebt een lichtknopje op je stuur met 2 verdachte kabeltjes die naar je carburateur lopen.

Met mijn eerste testrit moest ik iets van 4 kilometer rijden en met een gangetje van 30 meefietsen voordat het lukte, topsnelheid was rond 34 ongeveer een minuutje. (toen was benzine op :evil: )

Maar wat me nu heel erg verbaast is toen ik vanmiddag me metje pakte voor een rondje ik na 100 meter met gangetje van 20 de turbo al kon aan zetten.
Terwijl de motor koud was omdat ik het hele weekeind niet gereden had.

Zo ver ik begreep lukte dit alleen met een warme motor met flinke snelheid, maar het tegendeel is dus bewezen.

Mij hoor je niet klagen :lol:

hakkepuf

Bericht door hakkepuf » 05-09-2013 20:00

Nou, ik heb het geprobeerd. Totaal 20 km rijden, bij 28 km/u, bij 32 km/u resulteert dat de motor gewoon uitgaat. Eigenlijk precies zoals het in theorie zou moeten zijn.
Knopje is er inmiddels weer af, was sowieso geen gezicht met zo'n zelf gemaakt ding eraan.
Pak de auto/motor wel als ik sneller wil.
Hoewel, ik kan nog een keer wat boegievonkjes kopen of een busje compressie.

Plaats reactie