37 kilometer

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

luc

Bericht door luc » 08-09-2013 04:52

Elektrodeafstand van de bougie moet je dan iets kleiner afstellen,
dus 0.5 is iets teveel ,bij 0.4 zal het wel werken.

luc

Bericht door luc » 08-09-2013 04:53

Elektrodeafstand van de bougie moet je dan iets kleiner afstellen,
dus 0.5 is iets teveel ,bij 0.4 zal het wel werken.

nyemi

Bericht door nyemi » 03-11-2013 18:31

Hallo iedereen.
Gelieve testen
Afbeelding

Regards
Nyemi Hongarije.

beam

Bericht door beam » 26-11-2013 21:06

Kun je wat meer info geven, wat wordt hier getest, waarvoor is de condensator en waarom een schakelaar op twee plekken?
Gaat hij zo harder?

Prutser-2009

Bericht door Prutser-2009 » 27-11-2013 08:06

En waarom zou je het testen, de onderste zorgt voor een lagere spanning (0,5V) en de bovendste zou in principe helemaal niks mogen doen.

gewoon een onbegrensde cdi gebruiken dan weet je ook zeker dat er niks kapot gaat
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

beam

Bericht door beam » 13-12-2013 12:57

Ook een draadje en schakelaartje gefrutseld. Wel nog een beetje valse lucht, draadje moet nog goed door het kapje heen.

Maar: kan ook niet veel redenen bedenken waarom het zou moeten werken, anders dan dat hij zelf aan het ontsteken gaat door inductiespanningkjes?? en hierdoor de ontsteking iets vroeger komt, net wat hij nodig heeft als hij op toeren is.

Het werkt dus perfect!

Normaal, standaard, geboorde cdi en beetje meer lucht ong., 27-30, nu steeds rond de 35. Is mij zo hard zat. En spaart veel werk: geen carbarateurs uitboren, met sproeiers rommelen, lawaai door gaten in uitlaat e.d. Zou eigenlijk een ouderwetse vervroeger op het stuur willen hebben, zoals oude motoren hadden.

Maakt een iets ander geluid als je de schakelaar omzet. Ook onhandig dat als je afremt de motor uitgaat, schakelaar op stuur is vast het handigst.

Lucht en benzine is dus niet bepalend voor deze snelheidswinst, een standaard spartamet kan met betere timing ontsteking dus standaard 35.
Zit nu te denken om toch nog eens met de positie van het vliegwiel te experimenteren. Volgens het duitse forum is het spietje niet nodig, kun je hem er gewoon opklemmen. Heeft ook niets te houden. Dure bijzondere spietjes zijn dan ook niet nodig.

Is handig als we zodirect tussen de auto's moeten rijden in Amsterdam, met de voorgestelde regelgeving.

Heeft iemand dit al eens gepost / een discussie gezien op het duitse forum? - daar zijn ze ook relatief ver met opvoeren en aanpassen.

beam

Bericht door beam » 07-02-2014 21:39

Weer wat meer kilometers met het ding gemaakt.
Kon het niet laten, toch de carb uitgeboord naar 10mm, moest een groter sproeiertje in, loopt nu weer fantastisch maar... Net zo hard als eerst, en trekt ook niet echt harder (dat is wat ik wilde)

Conclusie: uitboren carb heeft niet zo veel zin, kost tijd met sproeiers uitpulken en boren, luchttoevoer regelen met gaatjes boren en planband plakken. De snelheid wordt nog niet door diameter carb bepaald, ook loopt hij na het uitboren vol gas perfect maar half gas nog niet zo mooi, beetje te mager naar mijn idee.
Ook ging het membraampje kapot waardoor ik een directe benzinetoevoer moest maken. Bleek dat een hol stangetje van een oude vlieger precies het goede diameter heeft, heb nu een koolstof benzinebuisje, scheelt weer in gewicht...

Maar, 35 is hard zat, wegliggin is niet zo bijzonder om veel harder te gaan. 35 haal ik nu met het uitzetten van de ontsteking met het knopje van dit topic, doet het bij mij vanaf 22km per uur.
Wil eigenlijk ook tegen de wind in de 30 halen, loopt nu terug naar 25. Ga eens kijken of ik iets anders kan bedenken.

Eerst nog maar eens een tank leeg rijden, heb hem pas 150km

Gast

Bericht door Gast » 07-02-2014 21:48

beam schreef:Weer wat meer kilometers met het ding gemaakt.
Kon het niet laten, toch de carb uitgeboord naar 10mm, moest een groter sproeiertje in, loopt nu weer fantastisch maar... Net zo hard als eerst, en trekt ook niet echt harder (dat is wat ik wilde)

Conclusie: uitboren carb heeft niet zo veel zin, kost tijd met sproeiers uitpulken en boren, luchttoevoer regelen met gaatjes boren en planband plakken. De snelheid wordt nog niet door diameter carb bepaald, ook loopt hij na het uitboren vol gas perfect maar half gas nog niet zo mooi, beetje te mager naar mijn idee.
Ook ging het membraampje kapot waardoor ik een directe benzinetoevoer moest maken. Bleek dat een hol stangetje van een oude vlieger precies het goede diameter heeft, heb nu een koolstof benzinebuisje, scheelt weer in gewicht...

Maar, 35 is hard zat, wegliggin is niet zo bijzonder om veel harder te gaan. 35 haal ik nu met het uitzetten van de ontsteking met het knopje van dit topic, doet het bij mij vanaf 22km per uur.
Wil eigenlijk ook tegen de wind in de 30 halen, loopt nu terug naar 25. Ga eens kijken of ik iets anders kan bedenken.

Eerst nog maar eens een tank leeg rijden, heb hem pas 150km
Zet een helm op en neem een anker mee.
O ja en je bent niet verzekerd, ik hoop dat je een volle spaarpot hebt.

beam

Bericht door beam » 08-02-2014 12:35

Dank.
Ik heb even gegoogled: ik schijn hier in Amsterdam de eerste snorfiets te zijn die harder kan dan de wettelijke 25 km per uur.
Het schijnt dat de verzekeringen hier heel hard op handhaven: indien de snorfiets is opgevoerd moet je alles zelf betalen, dit is echt dagelijkse praktijk, honderden gingen mij voor.
Vooral voor snorfietsen die wel 30 gaan, een schandalige afwijking van 5km per uur van de toegestane 25. Hoeveel honderden promillen is dat wel? Met mijn 30km per uur haal ik dan hier in amsterdam ook alle snorfietsen in. Ik loop dus een gigantisch risico, ik val te erg op.

Net als bij mijn motorfiets met 100pk kan ik enkel vol gas, afremmen voor een bocht of kruising of meerijden met fietsers in druk verkeer is natuurlijk niet mogelijk. Omdat ik 30 kan halen zal ik dus ook altijd 30 gaan.

Met de fiets haal ik de 30 ook, alleen niet langer dan een half uur, dan wordt ik moe.... Ik draag dan ook, net als alle tour de france renners (gemiddeld 50km/uur voor een hele dag) een compleet motorpak en helm.

De remmen van mijn spartamet zijn beter dan ze nieuw waren. 30km per uur is zo een verschrikkelijke snelheid, ik denk dat ik me voortaan tot het circuit ga beperken.
Dank voor de zorgen om mijn gezondheid en welzijn.
(maar serieus: natuurlijk moet je in het verkeer opletten. ik schat mijn eigen risico's in, elke dag, en dat van de verzekering: ik ken geen voorbeelden, dus ik schat dit risico laag in, laat me graag van het tegenovergestelde overtuigen.
Ook heeft dit forum een speciale hoek over opvoeren, als er zulke problemen zijn mag dat ook wel verwijderd worden. Kijk hoe de duitsers dit doen i.v.m. de aansprakelijkheid, zij zullen het niet zo noemen.
(forum is dus schuldig, stond op internet dus het mocht...)

Gast

Bericht door Gast » 08-02-2014 12:54

wat jij wil...

Plaats reactie