37 kilometer

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Plaats reactie
Prutser-2009

Bericht door Prutser-2009 » 08-02-2014 18:31

dat wij hier techniek bespreken wil nog niet zeggen dat je het op de openbare weg moet/mag toepassen, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen stomiteiten.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

hakkepuf

Bericht door hakkepuf » 08-02-2014 21:35

Je krijgt bij 35 km/u pas een boete, ivm de afwijking van de rollerbank (5 km/u) en vermeerdering toegestane constructiesnelheid van 4 km/u, wettelijk gezien mag je dus 34 km/u maximaal.

http://www.om.nl/organisatie/beleidsreg ... -meting-0/

Als je dus rond de 30 km/u zit ben je veilig voor de politie en ben je ook nog verzekerd (ook de verzekeraar moet meten met een rollerbank en is afhankelijk van het politieonderzoek).
Maar maak het niet te gek, het blijft gewoon een fiets met wat extra.

Nu we toch bezig zijn

http://kassa.vara.nl/fileadmin/user_upl ... eraars.pdf

quote:
In de praktijk komt het voor, maar niet erg vaak,dat een claim wegens opvoeren wordt afgewezen. Dat heeft twee redenen:
bij het sluiten van de polis heeft de verzekeraar er geen zicht op of de brommer of snorfiets al dan niet is opgevoerd. En na een aanrijding wordt een brommer of snorfiets zelden door de politie op de rollerbank gezet. Bij het beoordelen van een claim is een verzekeraar afhankelijk van politieonderzoek.

Jan

Bericht door Jan » 16-03-2014 12:25

Ha,

Ik volg dit topic nu geruime tijd. Het rijden met een opgevoerde snorfiets heeft in mijn naaste omgeving voor heel veel problemen gezorgd. Aanrijding tussen snorfiets die een kleine 40 reed en een auto. Alle kosten, na meerdere procedures, voor de snorfietser. Opgelopen tot 'maar' 11.000 Euro...

Mijn 86-er Spartamet, originele 099 motor met een gaatje in de originele rode CDI, de originele brandschone carburateur (wel een ander vlotterbakje en vlotter) en iets meer lucht om 4-takten te voorkomen loopt makkelijk tegen de 40. Maar, de gaskabel m.b.v een extra tonnetje in de slag beperkt. Top net geen 30 en dat vind ik wel zo veilig. Het is en blijft een fiets met kleine trommelremmen. Hiermee onlangs een politiecontrole overleefd. 'Ja, die oudjes lopen nu eenmaal wat sneller dan die nieuwere' aldus de controlerende en aardig op de hoogte zijnde politieman.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.

Gast

Bericht door Gast » 16-03-2014 13:43

Verstandig, Jan :!:

lanting73

Bericht door lanting73 » 27-09-2015 23:01

het zelfde gebeurt met wat nitro er bij in.
heb het jaren geleden er eens in gedaan om te proberen
en dan heb je het zelfde effect als hier beschreven.
Werkte ook pas als de motor warm is en als je dan flink ging mee trappen
vernam je dat hij op een gegeven moment door de begrenzing heen ging
en liep hij als de brandweer en reed hij met gemak 48km/h.
Dit werkte trouwens alleen met een orginele cdi met mijn gekochte onbegrenste viel hij dood als ik dat probeerde, raar maar waar.
Nitro zal ik afraden zoals als velen!!
Heb nu alleen gaatje in de blauwe cdi aangezien mijn onbegrensde was
overleden.

Saxon3tt3

Bericht door Saxon3tt3 » 28-06-2017 21:13

Dit werkt als je sparta maar warm is en je boven de 34 rijdt het lijkt net een straaljager ineens tjee ik schrok me best :D

Plaats reactie