spie

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Berichten: 597
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 11-03-2013 11:50

Het sneeuwt weer buiten brrrr.

De spieen komen bij een forum lid uit Etten-Leur vandaan.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

freerider
Berichten: 58
Lid geworden op: 04-12-2009 20:53

Bericht door freerider » 11-03-2013 14:47

S.Piemans uit Etten-Leur.

MacGyver1985
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-04-2011 10:50

Bericht door MacGyver1985 » 10-06-2013 09:44

Ondertussen is het al lang en breed voorjaar, al ervaring met de spie?

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Berichten: 597
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 11-06-2013 07:26

een klein beetje, hij lijkt iets langzamer op te pakken in lage toeren en het beter te doen als hij op halve tot volle snelheid is, dat zou ook kloppen met de theorie wanneer je zoals ik een niet begrensde bazz ontsteking gebruikt.

Ik moet nog eens proberen met een ontgrensde originele ontsteking want ik heb sterk het vermoeden dat die dezlf de voorontsteking aanpassen naar mate het toerental hoger wordt.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Hulpmotor
Berichten: 109
Lid geworden op: 25-03-2011 20:48

Bericht door Hulpmotor » 31-07-2013 12:23

Is deze spie al ergens te koop?
Ik zou hem graag zelf willen testen.

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 16-04-2014 21:16

Weliswaar is dit een oud topic, maar ik wil er toch op reageren.
Ik had altijd het gevoel dat het vermogen vanaf zo'n 30km/h helemaal inzakt en zocht al naar een manier om meer voorontsteking te krijgen.
Aan de plek van de spoel kan je niets verstellen,dus toen ik het fotootje van die spie zag dacht ik: eureka, dat ga ik proberen!
Ik kon niet vinden waar je er een kunt kopen, dus zelf aan de slag,
een getrapte spie gemaakt die 9,5 graden meer voorontsteking geeft.
En ik moet zeggen: het werkt!!
Vanaf 20km/h voelt het blokje veel sterker aan en de top ligt zo'n 3km/h
hoger.
Bijkomend voordeel: het blokje loopt er ook veel zuiniger door!
Blijkbaar wordt het rendement dat je uit de brandstof haalt hoger.
Van slechter willen starten merk ik niets.
Overigens kan je ook van een standaardspie ong. de helft van het uitstekende deel wegvijlen, bij het weer monteren je vliegwiel, dat dan natuurlijk speling op de spie heeft, zoveel mogelijk naar rechts draaien en dan vast zetten

Gast

Bericht door Gast » 17-04-2014 13:25

Is het niet net zo makkelijk je spoel te verplaatsen?

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 17-04-2014 17:08

De spoel zit in een soort nisje in het carter met heel weinig ruimte rondom,
10 graden haal je zeker niet.
Heb wel eens gelezen dat je een zwarte spoel, die bij een rode cdi hoort,
ook omgekeerd kan monteren, dat zou ook meer voorontsteking geven.
Dat heb ik echter nog nooit uitgeprobeerd.

Gast

Bericht door Gast » 17-04-2014 19:49

Tussenplaatje maken!

Gebruikersavatar
fehntjer
Berichten: 790
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer » 17-04-2014 19:56

Moin,
tussenplaatje is een optie, je kan den bobine(zwart) met cdi(rod) van Motopülat , die heef 2 ijzer. die kan je omgekeerd monteren
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie