Pagina 3 van 3

Geplaatst: 11-03-2013 11:50
door Prutser-2009
Het sneeuwt weer buiten brrrr.

De spieen komen bij een forum lid uit Etten-Leur vandaan.

Geplaatst: 11-03-2013 14:47
door freerider
S.Piemans uit Etten-Leur.

Geplaatst: 10-06-2013 09:44
door MacGyver1985
Ondertussen is het al lang en breed voorjaar, al ervaring met de spie?

Geplaatst: 11-06-2013 07:26
door Prutser-2009
een klein beetje, hij lijkt iets langzamer op te pakken in lage toeren en het beter te doen als hij op halve tot volle snelheid is, dat zou ook kloppen met de theorie wanneer je zoals ik een niet begrensde bazz ontsteking gebruikt.

Ik moet nog eens proberen met een ontgrensde originele ontsteking want ik heb sterk het vermoeden dat die dezlf de voorontsteking aanpassen naar mate het toerental hoger wordt.

Geplaatst: 31-07-2013 12:23
door Hulpmotor
Is deze spie al ergens te koop?
Ik zou hem graag zelf willen testen.

Geplaatst: 16-04-2014 21:16
door spartarie
Weliswaar is dit een oud topic, maar ik wil er toch op reageren.
Ik had altijd het gevoel dat het vermogen vanaf zo'n 30km/h helemaal inzakt en zocht al naar een manier om meer voorontsteking te krijgen.
Aan de plek van de spoel kan je niets verstellen,dus toen ik het fotootje van die spie zag dacht ik: eureka, dat ga ik proberen!
Ik kon niet vinden waar je er een kunt kopen, dus zelf aan de slag,
een getrapte spie gemaakt die 9,5 graden meer voorontsteking geeft.
En ik moet zeggen: het werkt!!
Vanaf 20km/h voelt het blokje veel sterker aan en de top ligt zo'n 3km/h
hoger.
Bijkomend voordeel: het blokje loopt er ook veel zuiniger door!
Blijkbaar wordt het rendement dat je uit de brandstof haalt hoger.
Van slechter willen starten merk ik niets.
Overigens kan je ook van een standaardspie ong. de helft van het uitstekende deel wegvijlen, bij het weer monteren je vliegwiel, dat dan natuurlijk speling op de spie heeft, zoveel mogelijk naar rechts draaien en dan vast zetten

Geplaatst: 17-04-2014 13:25
door Gast
Is het niet net zo makkelijk je spoel te verplaatsen?

Geplaatst: 17-04-2014 17:08
door spartarie
De spoel zit in een soort nisje in het carter met heel weinig ruimte rondom,
10 graden haal je zeker niet.
Heb wel eens gelezen dat je een zwarte spoel, die bij een rode cdi hoort,
ook omgekeerd kan monteren, dat zou ook meer voorontsteking geven.
Dat heb ik echter nog nooit uitgeprobeerd.

Geplaatst: 17-04-2014 19:49
door Gast
Tussenplaatje maken!

Geplaatst: 17-04-2014 19:56
door fehntjer
Moin,
tussenplaatje is een optie, je kan den bobine(zwart) met cdi(rod) van MotopĆ¼lat , die heef 2 ijzer. die kan je omgekeerd monteren