Mechanisch tunen van de spartamet

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Gast

Bericht door Gast » 19-09-2013 14:06

Nog maar een keer:
De simpelste methode om je metje te kietelen is je CDI ontgrenzen,
en je uitlaat in de mond uit te boren.
De mijne loopt op een vlakke weg 35...
Ik ben tegen opvoeren, dus ik heb hem teruggebouwd
en verkocht, ik dacht aan kaleidoscoop.

pretmet
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-08-2013 18:31

Bericht door pretmet » 20-09-2013 16:47

Een scheut nitro kan ook helpen, alleen na 2 of 3x kun je je motor naar de begraafplaats brengen ;) :lol:
Pret, op de Spartamet

Sagha
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-07-2013 23:24

Bericht door Sagha » 20-09-2013 21:42

De voornaamste reden voor mij om op te voeren is omdat mijn metje net aan 28 rijd met de onbegrensde cdi en geboorde uitlaat.
35 vind ik een prima mooie snelheid voor een met, maar dat is omdat je op texel bijzonder weinig verkeer hebt. :wink:

Maar de turbo doet het nu weer dus hij gaat weer 34 :)

pretmet
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-08-2013 18:31

Bericht door pretmet » 21-09-2013 13:52

Ik ga liever 25-30 met een goedlopende verbranding, dan 27 (mijn spartamet) met begrenzing en een intrekkende motor als hij die snelheid bereikt.
Een onbegrensde CDI is dus ook mijn streven, hard hoef ik niet op een spartamet, waar hij natuurlijk ook niet voor gemaakt is, liever een goedverbrandende motor.
Maar ik snap best dat, als je toch meer blokjes/metjes hebt dat je met een daarvan alles uit de kast trekt om dat ding zo hard mogelijk te laten lopen. :P

Enige waar je voor moet uitkijken is dat een fiets nogal licht is, waardoor hij tijdens hoge snelheden moeilijk onder controle gehouden kan worden. Één verkeerde beweging met het stuur als je 40 gaat en je begint te zwabberen, gevolg is dat je uiteindelijk plat ligt. Het is en blijft een fiets. ;)
Oh ja, en je moet accepteren, dat als je hem zo hard mogelijk wil laten lopen, dat op den duur de motor stuk gaat... Total Loss.
Pret, op de Spartamet

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Berichten: 597
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 22-09-2013 09:45

ik zou me meer zorgen maken over de voorvork, toen ik die van mij kocht (en dus helemaal origineel) zat al een van de voorvorkpoten los, het is en blijft een fietsframe.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Plaats reactie