Opvoeren scootmobiel

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Berichten: 597
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 15-07-2014 15:57

Ko de Dorpsgek schreef:
Prutser-2009 schreef:idd als je een controller hebt als bijvoorbeeld de curtispmc dan is deze volledig met de computer in te stellen hoe hard hij vooruit en achteruit kan enz.
wil je wel gewoon nederlands bliven tikken? :evil:
lol, de controller is het kastje waar de motor op aangesloten zit, en daarop komen ook jouw snelheidsknop, rem, voor/achteruiut draden enz.

de controller van het merk curtis pmc is veel gebruikt (grijs blok met koelvinnen), de leverancier stelt met de pc/laptop van tevoren in hoe hard jij vooruit en achteruit kan gaan en wat de maximale versnelling is, meestal is achteruit maximaal 50% van de snelheid die je vooruit kan gaan.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Jan
Berichten: 464
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan » 15-07-2014 16:13

Prutser-2009 schreef:
Ko de Dorpsgek schreef:
Prutser-2009 schreef:idd als je een controller hebt als bijvoorbeeld de curtispmc dan is deze volledig met de computer in te stellen hoe hard hij vooruit en achteruit kan enz.
wil je wel gewoon nederlands bliven tikken? :evil:
lol, de controller is het kastje waar de motor op aangesloten zit, en daarop komen ook jouw snelheidsknop, rem, voor/achteruiut draden enz.

de controller van het merk curtis pmc is veel gebruikt (grijs blok met koelvinnen), de leverancier stelt met de pc/laptop van tevoren in hoe hard jij vooruit en achteruit kan gaan en wat de maximale versnelling is, meestal is achteruit maximaal 50% van de snelheid die je vooruit kan gaan.
Ik heb eens zitten googelen en vind verschillende info adhv wat Mark schrijft. Ko, kun je achterhalen wat voor besturingseenheid er op jouw scoot zit. Typenummer en al dat soort info. Hier moet toch wat mee te doen zijn.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 15-07-2014 19:12

ik heb wel gevonden hoe je zelf een controler maakt.

Schema en onderdelenlijst staat op internet bij elektronica hobbyisten .

alleen de vraag is of dit door de tandwielkast nut heeft een paar uur te gaan spelen met soldeerbout en tin?
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Jan
Berichten: 464
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan » 15-07-2014 21:59

Vrot, dan zitten we waarschijnlijk op de zelfde lijn. Ik heb verschillende types van die Curtis gevonden maar die verschillen onderling nogal. Ko moet even zeggen welke hij heeft. Zag op youtube hoe je bij één type de software aan kan passen. Ko moet dat allemaal natuurlijk wel willen
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.

Jan
Berichten: 464
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan » 15-07-2014 22:01

Het moet dan natuurlijk wel een Curtis zijn.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2014 10:10

Nou heren allemaal heel erg bedankt, maar het gaat allemaal
teveel inzet vragen om maar een klein beetje betere snelheid te behalen.
Dus ik laat het maar zo...
Allemaal bedankt!!! :roll:

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 16-07-2014 12:01

snap het Ko maar je zou als laatste het merk en typenummer van je controler kunnen doorgeven aan Jan.

dan is alles uitgezocht wat makkelijk mogelijk is.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Jan
Berichten: 464
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan » 16-07-2014 13:23

Ko de Dorpsgek schreef:Nou heren allemaal heel erg bedankt, maar het gaat allemaal
teveel inzet vragen om maar een klein beetje betere snelheid te behalen.
Dus ik laat het maar zo...
Allemaal bedankt!!! :roll:
Fijne vakantie! 8)
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.

Gast

Bericht door Gast » 16-07-2014 17:45

Ik ga het regelen, Kees en Jan.
Dan over zijn/haar leeftijd:
45 jaar voor een stuk goed techniek is niet veel...
Hij/zij is 15 jaar oud, en in goede conditie. Ik als begenadigd technicus weet heel goed
hoe je met zo`n oud ding om moet gaan, en dat betekend dat hij/zij nog jaren mee zal gaan.
Alles dat mechanisch is, is na een defect te repareren, het enige waar ik me zorgen om
maak is de elektriek, daar ben ik geen kei in, en zie wel wat te doen als die
er onverhoopt mee uitscheid.

Jan
Berichten: 464
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan » 16-07-2014 19:02

Ko, allereerst, voel je tot niets verplicht. Wij vinden het een leuk project met een echt doel. Welliswaar geen Spartamet maar wel een 15 jaar oud vervoermiddel in prima staat waar een serieuze verbetering op wordt aangebracht en daar is niets mis mee.

In handen van een echt technicus heeft en houdt zo’n scoot gewoon een prima leven ongeacht de leeftijd en ongeacht wat anderen daar van vinden.
Mocht er zich onverhoopt een probleem voordoen, problemen kunnen worden opgelost.

Kletsverhalen en/of vergelijkingen tussen 15 en 45 jaar of iets dergelijks, jaha dahag…

Wanneer je tijd en vooral zin hebt, oké. Nogmaals, voel je tot niets verplicht.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.

Plaats reactie