kleeblatt

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

kleeblatt

Bericht door spartarie » 14-12-2014 22:03



Wil ik wel eens proberen als ik nog een goede zuiger op de kop kan tikken.
Er wordt wel het een en ander over geschreven op het duitse forum, maar niemand wil zijn recept prijsgeven.
Sporti geeft opening van zaken.

Gebruikersavatar
fehntjer
Berichten: 790
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer » 15-12-2014 00:24

Moin,
is toch simpel hoor. da war de kanalen zijn moet je de zuiger een beetje
afvijlen
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-12-2014 13:06

OPVOEREN MOET JE NIET DOEN tenzij je er een uitgebreid project van
maakt zoals aangepaste schijfremmen enzovoort.
Het raakvlak van de banden is te vergelijken met het het opperlak van de
zool van een kinderschoen.
De hoeveelheid wrijving die je dan af kan voeren is beperkt.
Komen we weer terug op mijn oudere adviezen:
Neem een anker mee en zet een helm op.
O ja en zorg voor een goede verzekering... (begrafenisverzekering)
En denk nou niet die Ko is een angstig watje en lult maar wat:
Ik heb jaren aan rallyrijden en racen gedaan. Op de motor...
Mijn bromfiets (een berini M21) was niet opgevoerd en helemaal standaard...
En wil je echt hard gaan, koop dan zo`n modern japans orgel.
En ja; ik wordt oud (66) en mijn verstand gaat achteruit...

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 15-12-2014 13:39

eigenlijk zou je meer koppel uit het Sachs blokje willen krijgen.

Nu voer je alleen het toerental op en je krijgt meer snelheid.
en een frame van een MET is niet gemaakt voor hogere snelheden.

blijft over chocola en druivensuiker om zelf mee te trappen :wink:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 15-12-2014 17:35

joshua1 schreef:
Voor de rest, de spoel poorten van de met zijn zo goed als onbereikbaar.
Dat is juist het idee van een kleeblatt, je hoeft dan niets aan je cilinder te doen.
Dat kost dan wel weer iets compressie, ieder voordeel hep ook weer z'n nadeel om met J.C. te spreken.
@Ko Brommerrijden doe ik al 40 jaar, motorrijden ruim 35 jaar.
Een vooruitziende blik helpt bij het overleven,dat geldt ook bij het rijden op een metje.
T'is niet m'n bedoeling om zo snel mogelijk de kalverstraat op en neer te rijden, maar om 'm op een buitenweggetje af en toe 's open te draaien.
Harder dan 35 hoeft van mij ook niet.

arnoud
Berichten: 147
Lid geworden op: 25-10-2014 14:32

Bericht door arnoud » 15-12-2014 18:45

35 per uur,, dat vind ik al erg hard voor mijn metje. :D
Ik rijd origineel 24 p/u, als het stuur met 1 hand vast houd, lijkt ie al te trillen.

Wat al eerder is gezegt, wil je harder, koop een brommert of een motor.
Maar om te experimenteren blijft dit wel erg leuk.
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.

Gast

Bericht door Gast » 15-12-2014 19:10

Het polijsten van spoelpoorten brengt weinig winst, de oneffenheid van de poort
doet het langskomende mengsel beter wervelen en voorverwarmen en daardoor beter vermengen.
Wat wel werkt zijn de klassieke "Ulrich Pohl" oplossingen:
Een grotere carburateur en een (berekende!) expansieuitlaat.
Meer trekkracht is ook te verkrijgen door het vliegwiel af te laten slanken.
Toen ik nog aan racen deed (1965) had ik een BMW R50SS en daar had ik een
lichtmetalen vliegwiel in gemaakt. Het ding trok als een 650 cc BSA...
De toen behaalde topsnelheid was 155 km met stadaard carburateurs en
dunstall megafoons. :o
Af fabriek liep het ding 110 km... :?

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 15-12-2014 19:22

@Arnoud: Ik heb al een brommert en ik heb ook al een motor.
@Ko:Het probleem met een expansieuitlaat is de plaats van het blokje,
het is bijna niet te doen om het zo te maken dat het er ook nog netjes uitziet.

Gast

Bericht door Gast » 15-12-2014 19:38

De "deskundigen" aan het woord:
http://www.motorracehistorie.nl/Uitgeli ... oeren.html
de moeite waard!
spartarie schreef:@Arnoud: Ik heb al een brommert en ik heb ook al een motor.
@Ko:Het probleem met een expansieuitlaat is de plaats van het blokje,
het is bijna niet te doen om het zo te maken dat het er ook nog netjes uitziet.
Willen is kunnen...

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 15-12-2014 19:46

Ik zit te kwijlen boven het toetsenbord, prachtig!

Plaats reactie