Niet harder dan 27 km/h

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Mikey
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey » 24-07-2015 19:50

Ik heb de orginele blauwe cdi er ook nog bij.
Deze heb ik net gewisseld maar ik kan niet echt zeggen dat ik verschil merk.
Op volle toeren blijft hij licht stotteren
Ik lees ook verhalen van een gaatje te boren in de orginele blauwe cdi.
Zou dit bij mij ook van toepassing zijn?

Omdat het een klein cilindertje is en een kleine carburateur komt het afstellen natuurlijk ook precies.
Maar zoals ik al aangaf is de bougie nu mooi licht koffiebruin.

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 24-07-2015 20:03

Dat kan je doen, hier http://spartamet.forum2go.nl/blauwe-cdi ... n-t49.html kan je lezen hoe.
Voor het afstellen geldt wat Drager zegt; het is een kwestie van uitproberen en geduld.

Henk1
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-10-2013 13:16

Bericht door Henk1 » 24-07-2015 21:00

spartarie schreef:Dat kan je doen, hier http://spartamet.forum2go.nl/blauwe-cdi ... n-t49.html kan je lezen hoe.
Voor het afstellen geldt wat Drager zegt; het is een kwestie van uitproberen en geduld.
Opvoeren

Een goed motortje is sneller en krachtiger te maken:
Voorwaarde:
1 Het motortje heeft een goede compressie.
2 CDI is onbegrensd.
Er zijn maar drie goede onbegrensde CDI's
De zwarte.
De blauwe (gaatje boren)
CDI van Bas.
De rest is brandhout
3 Uitlaat is helemaal schoon.
Hij zal dan circa 27 – 30 km moeten lopen.
Zo niet begin er dan niet aan (dat geeft teleur stelling)

Als het daar aan voldoet, kan je met succes de volgende stappen ondernemen.
Plaats een sproeier die groter is als 42 (Bing).
Gaatje boren 8 mm in lucht filter kap
Kijk na een aantal gereden kilometers de motor is dan immers warm, of de bougie nat of droog is.
Droog: grotere sproeier plaatsen.
Nat: een stap terug, stappen in 0,01.
Is aan die voor waarde voldaan.
Volgende stap.

Kleur van de bougie is.
Koffie bruin super goed.
Wit teveel lucht.
Zwart te weinig lucht.
Of verkeerde mengsmering

Voor meer succes:
Boor de carburateur op naar 10,5 mm.
Boor 2 gaten 8 mm in de lucht filter kap
Plaats sproeier 46 hij trekt beter.

De gegevens van sproeiers en lucht filter gaten kunnen per motor blokje verschillend zijn.
Het is een ervaren richtlijn.
Maar kan geen garantie voor succes geven.
Elke handeling en wijziging is voor eigen risico
Veel succes

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 24-07-2015 21:06

Onderdelen beginnen behoorlijk schaars te worden.
Originele CDI's worden niet meer gemaakt.

Om dan in een originele CDI te gaan boren is een keuze die ik persoonlijk niet meer zou maken.
De kans bestaat namelijk dat je een werkende CDI verkloot.

Voor 15 Euro heb je al een onbegrensde CDI.

Dan houd je je blauwe CDI origineel.

Mocht je onbegrensde dan later stuk gaan kun je in ieder geval weer rijden.

Zo een onbegrensde CDi is een genot voor de berijder en voor de andere gebruikers van het fietspad.

zelf heb je het comfort en de anderen hebben niet de walm en stank :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Henk1
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-10-2013 13:16

Bericht door Henk1 » 24-07-2015 21:16

CDI's, carburateurs spoelen en aanverwante artikelen zijn nog voldoende te koop.
Koppelingen, en koppeling huizen, krukassen, zuigers, tandwielen enz: dat word steeds moeilijker.
Maar Vrot zoals ik elke keer lees kunnen we altijd nog bij jou terecht, jij koopt genoeg op, en heb dus nog genoeg op voorraad.
Hopelijk voor een leuke prijs.

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 24-07-2015 22:15

Zoveel koop ik ook niet op hoor :mrgreen:

Vaak krijg ik bakken met gore vettige troep waar spartamet onderdelen in verborgen zijn.

en daar haal ik vaak leuke zeldzame goede onderdelen uit

Tomos, Puch, Kreidler. Zundapp en andere Sachs motoren onderdelen kom ik ook regelmatig tegen.
Die ruil ik dan weer tegen Spartamet onderdelen die een ander merk 2 wiel liefhebber als vreemde onderdelen heeft.

Je krijgt een netwerk en een keer stroomde de bakken met onderdelen van diverse merken 2 wielers binnen /soo

Het is een hoop werk alle goede onderdelen van de slechte te scheiden, schoon te maken en eventueel te repareren.

Voor de handel heb ik geen enkel onderdeel beschikbaar daar is het teveel werk voor.
De ECHTE liefhebbers wil ik altijd helpen zo goed en zo kwaad als ik kan. Daar zijn wel onderdelen voor beschikbaar.

Zo horen we elkaar te helpen op het forum
Het behoud en onderhoud van de Spartamet als Hobby
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Gebruikersavatar
fehntjer
Berichten: 790
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer » 24-07-2015 23:33

Moin,
een hoop werk om harder te rijden.
Mij Tip: Zuiger bewerken aan den kanaalkanten (Kleeblatt)
Voorontstekking met halve spie of een Bobine van een Pocketbike testen deze Bobinen hebben het CDI ingebouwd
ik rijd met een tuinmachine (Grasmaier) bobine 38km/uur
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding

Mikey
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey » 25-07-2015 07:28

fehntjer schreef:Moin,
een hoop werk om harder te rijden.
Mij Tip: Zuiger bewerken aan den kanaalkanten (Kleeblatt)
Voorontstekking met halve spie of een Bobine van een Pocketbike testen deze Bobinen hebben het CDI ingebouwd
ik rijd met een tuinmachine (Grasmaier) bobine 38km/uur
Wat bedoel je met zuiger bewerken?
Dus het vliegwiel eraf halen en een halve spie verzetten en dan de spie eruit halen?
En bij de bobine van een grasmaaier zit toch geen cdi??
Ik denk dat ik mijn cdi maar laat voor wat hij is.
Er zit tenslotte al een turbo cdi op van spartamet-fun.nl
Neem aan dat dat een ontgrensde cdi is.

Carburateur opboren kan altijd natuurlijk.
Maar wat mij opvalt, er praat niemand over het membraan.
De doorgang daarvan is ook maar beperkt.

Gebruikersavatar
spartarie
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie » 25-07-2015 07:38

Mijn tip: zorg er eerst maar voor dat je hem STANDAARD, met alleen een onbegrensde CDI, goed aan het lopen krijgt.

jgvankampen
Berichten: 620
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen » 25-07-2015 09:30

Mikey is je uitlaat wel goed schoon? (de binnenkant he....) Je kunt wel allerlei gaten boren maar als de boel dicht zit dan is het een hoop moeite voor niets.

En nog een andere vraag.....wat weeg je
e pericoloso sporgersi
Afbeelding

Plaats reactie