Niet harder dan 27 km/h

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Henk1
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-10-2013 13:16

Bericht door Henk1 » 25-07-2015 10:54

spartarie schreef:Mijn tip: zorg er eerst maar voor dat je hem STANDAARD, met alleen een onbegrensde CDI, goed aan het lopen krijgt.
Spatarie helemaal mee eens.
Als je het zo doet met geduld dan haal je 30 tot 32 km

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 25-07-2015 10:58

@ Mickey

een Spartamet is alles behalve eenvoudig op te voeren.
Het internet staat vol van mislukte opvoerprojecten van de Spartamet
alles is kleiner je hebt amper reserves en zelfs de oude rotten experimenteren nog steeds.

Hou je bij de bewezen technieken op het forum die redelijk makkelijk zijn om te doen en die geen schade aan je METje toebrengen.

Voor snel te gaan koop een ciao gooi er een 80 cc snelle malosi onder met dito carburateur en trek de klinkers uit de weg.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Gebruikersavatar
fehntjer
Berichten: 790
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer » 25-07-2015 11:00

Moin,
dit is wel waar wat spartarie schreef. Mijne Tip zijn alleen geldig als je een blok heeft die Standaart is. Als het zo is kan je step by step een tuning van je blok.........
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding

Mikey
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey » 26-07-2015 10:17

jgvankampen schreef:Mikey is je uitlaat wel goed schoon? (de binnenkant he....) Je kunt wel allerlei gaten boren maar als de boel dicht zit dan is het een hoop moeite voor niets.

En nog een andere vraag.....wat weeg je
Uitlaat is brandschoon.
Dat viel mij ook al op dat hij zo schoon was.
Ik weeg 60kg dus dat kan het niet zijn haha

jgvankampen
Berichten: 620
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen » 26-07-2015 11:04

Mikey ik heb 3 metjes in de garage staan en die zijn op het gebied van topsnelheid allemaal verschillend:

Metje 1 bouwjaar 1986, Bing carburateur, sproeier 42, verder niets aan gedaan, standaard hoekige uitlaat zonder extra gaten (de rode CDI is niet te ontgrenzen) topsnelheid 25,5 km/uur (099 blokje)

Metje 2 bouwjaar 1987, Bing carburateur, sproeier 42, carbonmembraanplaatje, standaard hoekige uitlaat zonder extra gaten (ook een rode CDI waar je niets aan kan doen) topsnelheid 30,7 (199 blokje)

Metje 3 bouwjaar 1999, TK carburateur, sproeier 48, standaard uitlaat zonder extra gaatje, Turbo CDI en extra gaatjes in luchtfilter deksel (4 stuks van 10mm aan de onderkant), topsnelheid 36,5 (399 blokje)

Zo zie je maar dat er heel veel verschil zit tussen de Metjes, maar zoals iedereen al zegt, terug naar de basis afstellingen en dan beetje bij beetje aanpassen en niet zomaar overal een zooi gaten inboren, voordat je er erg in hebt moet je weer nieuwe onderdelen hebben en die zijn niet even snel op te halen. Wat Drager zegt, je kunt altijd proberen om de sproeier te vervangen, daar verklooi je niets mee
e pericoloso sporgersi
Afbeelding

Mikey
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey » 26-07-2015 12:24

Ik ben het helemaal eens dat het om het afstellen gaat.
Omdat het allemaal klein is komt het allemaal nogal nauw.
Nu heb ik hier op het forum gelezen over een schakelaar tussen de CDI.
Om de CDI uit te schakelen.
Aangezien bij tuin en park machine`s vaak ook geen CDI tussen zit.
Dus dit nu gedaan en het werkt!
Met wind mee rond de 38 km/h en met wind tegen rond de 32 km/h
En het blokje loopt een stuk zuiverder.
Hij maakt alleen wel meer toeren. Dus ga ik 2 van de 4 luchtgaten die ik gemaakt heb weer dicht maken zodat hij wat meer benzine krijgt en dus meer olie voor de smering.
Uiteraard hou ik de kleur van de bougie in de gaten.

Joop
Berichten: 50
Lid geworden op: 11-07-2014 20:15

Bericht door Joop » 26-07-2015 21:31

Mikey schreef:Ik ben het helemaal eens dat het om het afstellen gaat.
Omdat het allemaal klein is komt het allemaal nogal nauw.
Nu heb ik hier op het forum gelezen over een schakelaar tussen de CDI.
Om de CDI uit te schakelen.
Aangezien bij tuin en park machine`s vaak ook geen CDI tussen zit.
Dus dit nu gedaan en het werkt!
Met wind mee rond de 38 km/h en met wind tegen rond de 32 km/h
En het blokje loopt een stuk zuiverder.
Hij maakt alleen wel meer toeren. Dus ga ik 2 van de 4 luchtgaten die ik gemaakt heb weer dicht maken zodat hij wat meer benzine krijgt en dus meer olie voor de smering.
Uiteraard hou ik de kleur van de bougie in de gaten.
En wanneer schakel je de cdi dan uit??
Geniet van je Spartamet want je bent langer dood dan je leeft!

Mikey
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey » 27-07-2015 07:21

Joop schreef:
Mikey schreef:Ik ben het helemaal eens dat het om het afstellen gaat.
Omdat het allemaal klein is komt het allemaal nogal nauw.
Nu heb ik hier op het forum gelezen over een schakelaar tussen de CDI.
Om de CDI uit te schakelen.
Aangezien bij tuin en park machine`s vaak ook geen CDI tussen zit.
Dus dit nu gedaan en het werkt!
Met wind mee rond de 38 km/h en met wind tegen rond de 32 km/h
En het blokje loopt een stuk zuiverder.
Hij maakt alleen wel meer toeren. Dus ga ik 2 van de 4 luchtgaten die ik gemaakt heb weer dicht maken zodat hij wat meer benzine krijgt en dus meer olie voor de smering.
Uiteraard hou ik de kleur van de bougie in de gaten.
En wanneer schakel je de cdi dan uit??
Wanneer ik volle gas rij.
Hij doet het ook al bij 20 km/h.
Maar uiteraard zorg ik wel dat het blokje eerst goed warm is voordat ik hem meer toeren laat draaien.
Zijn er hier meer die er ervaring mee hebben?

Joop
Berichten: 50
Lid geworden op: 11-07-2014 20:15

Bericht door Joop » 27-07-2015 10:08

Mikey schreef:
Joop schreef:
Mikey schreef:Ik ben het helemaal eens dat het om het afstellen gaat.
Omdat het allemaal klein is komt het allemaal nogal nauw.
Nu heb ik hier op het forum gelezen over een schakelaar tussen de CDI.
Om de CDI uit te schakelen.
Aangezien bij tuin en park machine`s vaak ook geen CDI tussen zit.
Dus dit nu gedaan en het werkt!
Met wind mee rond de 38 km/h en met wind tegen rond de 32 km/h
En het blokje loopt een stuk zuiverder.
Hij maakt alleen wel meer toeren. Dus ga ik 2 van de 4 luchtgaten die ik gemaakt heb weer dicht maken zodat hij wat meer benzine krijgt en dus meer olie voor de smering.
Uiteraard hou ik de kleur van de bougie in de gaten.
En wanneer schakel je de cdi dan uit??
Wanneer ik volle gas rij.
Hij doet het ook al bij 20 km/h.
Maar uiteraard zorg ik wel dat het blokje eerst goed warm is voordat ik hem meer toeren laat draaien.
Zijn er hier meer die er ervaring mee hebben?
Kun je uitleggen hoe je het een en ander gedaan hebt?
Geniet van je Spartamet want je bent langer dood dan je leeft!

Vrotkees
site mod
Berichten: 3139
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 27-07-2015 13:00

Joop hier staat het op het forum

http://spartamet.forum2go.nl/37-kilometer-t2124.html

Of het wijs is, is een andere vraag :?
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

Plaats reactie