Elektronische zelfbouw ontsteking + allround "tunes&quo

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

pruttel

Bericht door pruttel » 26-06-2018 00:59

spartarie schreef:
pruttel schreef: Als je interesse hebt dan moet je mij e-mailen, ik ben namelijk niet altijd even actief op het forum (druk, druk...) maar bij een email krijg ik een melding op mijn telefoon. :wink: Dan zal ik snel terug reageren.
Moet je wel je Email adres in je account invoeren, "pb", oftewel persoonlijk bericht, werkt niet op dit forum. :wink:
Is het nu goed ingesteld?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
varimet.nl

spartarie

Bericht door spartarie » 01-07-2018 14:21

Inmiddels heb ik de Varimet ook getest op een opgevoerd blokje.
Wat er aan het blokje "gedaan" is laat ik in het midden...ik wil wel kwijt dat steeds met een standaard carburateur wordt gereden, niks opboren !
Eerst met een blauwe (geboorde) CDI, gemiddeld rijdt ie dan 36 km/h.
Wind mee wat harder, wind tegen wat langzamer.
Hierbij wordt de ontsteking, door het vliegwiel "verdraaid" te monteren, 13 graden vervroegd.
Met deze ontstekings-afstelling rijdt dit blokje in het hogere toerengebied (25-35km/h) lekker, onderin toeren is ie wat slapjes.
In feite is het ontst.tijdstip hier te vroeg!
Dat is altijd het probleem met rode/blauwe/zelfbouw CDI's, je moet zoeken naar een compromis wat het ontst.tijdstip betreft.
Het feit dat deze CDI's ook nog eens het tijdstip afbouwen naarmate het harder gaat helpt ook al niet mee.
Wat dat betreft zijn de "grasmaaierspoelen", die een constant tijdstip hebben, al een stuk beter !

Dan met de Varimet, vliegwiel de voorgeschreven 45 graden vervroegd.
Duidelijk loopt dit een stuk beter, de trekkracht "onderin" neemt fors toe, ook wordt de topsnelheid meer, gemiddeld 38 km/h.
Voor de wind....had ik al 41,5 op de klok.
Hier komt de Varimet goed tot zijn recht!
Één kanttekening: Starten als het blokje warm is gaat anders dan normaal:
Je moet choken of half gas geven, anders start hij niet.
Wat daar de oorzaak van is daar ben ik nog niet achter, dat fenomeen had ik trouwens ook met het standaard blokje.
Op dat standaard blokje in combinatie met de Varimet wil ik trouwens nog even terugkomen.
Eerst als het blokje echt warm is wil hij goed gas aannemen, dat duurt wel een kilometer of vier.
Ik denk dat de curve van Stage2 en 3 voor een standaard blokje te steil is !
Hoe meer het aangezogen mengsel "voorverwarmd" is, en dat gebeurt als het blokje warm wordt, hoe makkelijker het ontsteekt,
vandaar dat het blokje eerst moet opwarmen, pas dan kan de varimet zijn werk doen.
Het beste rijdt zo'n standaard blokje met een CDI-loze spoel met vast ontstekingstijdstip, waarbij dat is gesteld op 25 graden voor het B.D.P.
Zo heb ik dat blokje nu weer in de fiets hangen, loopt ook 32 met over het hele toerenbereik redelijke trekkracht.
Natuurlijk is dit verhaal uitsluitend op mijn eigen ervaringen gebaseerd!
Het kan best zijn dat iemand anders andere ervaringen heeft, ieder blokje is weer anders enz.enz.

rienz

Bericht door rienz » 03-07-2018 20:51

Ik heb al meer dan 1 email aan pruttel gestuurd maar krijg geen reaktie

sjarel

Bericht door sjarel » 03-07-2018 21:31

rienz schreef:Ik heb al meer dan 1 email aan pruttel gestuurd maar krijg geen reaktie
Da zal hij geen tijd hebben om te antwoorden :roll:

pruttel

Bericht door pruttel » 04-07-2018 20:11

Sorry jongens, ik heb het eigenlijk best wel druk. Ondanks/mede door de vakantie. :oops: Ik neem zo snel mogelijk contact op met degene die een email hebben gestuurd zodat zij een Vari-Met CDI Module kunnen bemachtigen.
varimet.nl

sjarel

Bericht door sjarel » 02-08-2018 10:46

Zijn er mensen hier op het forum ( los vh testpanel ;-) ) die inmiddels met deze cdi rijden?
Zo ja wat is jullie ervaring met de var met cdi?

Grzz,
Sjarel

pruttel

Bericht door pruttel » 19-08-2018 19:11

sjarel schreef:Zijn er mensen hier op het forum ( los vh testpanel ;-) ) die inmiddels met deze cdi rijden?
Zo ja wat is jullie ervaring met de var met cdi?

Grzz,
Sjarel
Er zijn nog niet zo veel CDI's verkocht omdat ik er nog niet zo veel tijd voor heb gehad en ik van meerdere mensen hun mening wilde horen wat ze van de CDI module vinden en waar nog mogelijk verbeterpuntjes zitten. Ook gaat meer dan de helft naar Duitsland. We zijn ondertussen alweer een tijdje verder en de officiële verkoop van de CDI module moet zo langzamerhand van start gaan.

Hiervoor heb ik een site gebouwd waar ook veel informatie over de Vari-Met CDI module staat. De site is: varimet.nl
Er zit ook een webshop bij, op dit moment heb ik 3 CDI's op voorraad zoals in de webshop aangegeven is. De komende weken hoop ik deze voorraad snel aan te kunnen vullen waarbij alle varianten van de CDI module op voorraad moeten zijn.
varimet.nl

Ruud

Bericht door Ruud » 19-08-2018 20:53

Sjarel[/quote]
De site is: varimet.nl
Er zit ook een webshop bij, op dit moment heb ik 3 CDI's op voorraad zoals in de webshop aangegeven is.
De komende weken hoop ik deze voorraad snel aan te kunnen vullen waarbij alle varianten van de CDI module op voorraad moeten zijn.[/quote]

Uhhh. helaas is de URL varimet.nl niet aanwezig of te vinden.
MVG Ruud

blauwlap

Bericht door blauwlap » 19-08-2018 20:58

pruttel schreef: Hiervoor heb ik een site gebouwd waar ook veel informatie over de Vari-Met CDI module staat. De site is: varimet.nl
Er zit ook een webshop bij, op dit moment heb ik 3 CDI's op voorraad zoals in de webshop aangegeven is. De komende weken hoop ik deze voorraad snel aan te kunnen vullen waarbij alle varianten van de CDI module op voorraad moeten zijn.
Nette site /duim
Heb https://varimet.nl/ bij de favorieten gezet

pruttel

Bericht door pruttel » 19-08-2018 20:58

Ruud schreef:Sjarel
De site is: varimet.nl
Er zit ook een webshop bij, op dit moment heb ik 3 CDI's op voorraad zoals in de webshop aangegeven is.
De komende weken hoop ik deze voorraad snel aan te kunnen vullen waarbij alle varianten van de CDI module op voorraad moeten zijn.[/quote]

Uhhh. helaas is de URL varimet.nl niet aanwezig of te vinden.[/quote]
Oh, daar is iets in de forum tags misgegaan denk ik. Gewoon varimet.nl intypen, dan moet je als het goed is op de website komen.
varimet.nl

Plaats reactie