Elektronische zelfbouw ontsteking + allround "tunes&quo

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Ruud

Bericht door Ruud » 19-08-2018 21:01

Bedankt Blauwlap https://varimet.nl/ nu gevonden zal de ouderdom zijn :lol:
MVG Ruud

blauwlap

Bericht door blauwlap » 19-08-2018 21:04

pruttel schreef:
Ruud schreef:Sjarel
De site is: varimet.nl
Zet er https:// voor dan werkt het
Hier op dit forum werkt het goed als je de volledige link gebruikt.

https://varimet.nl/

sjarel

Bericht door sjarel » 22-08-2018 19:52

Je hebt je erg uitgesloofd, de site ziet er heel goed uit /ak

wilco

Bericht door wilco » 24-08-2018 17:34

He
Wie de klomp past trekt hem aan.

blauwlap

Bericht door blauwlap » 08-10-2018 19:35

Alles uitverkocht ??

Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees » 30-12-2018 23:40

dit forum draait op oudere gratis phpb software daarom zijn ook het merendeel van de foto's en filmpjes verdwenen :cry:

zoals eerder aangegeven in dit onderwerp ben ik ZEER geïnteresseerd in een CDI en zal begin komend jaar er eentje bij je bestellen.
Dus je zult nog lang moeten wachten helaas :mrgreen:

Forumleden die dingen Spartamet onderdelen maken, mogen wat mij betreft hun spullen hier aanbieden
Als je het goed vind zal ik de link naar de stage1 CDI zetten bij aangeboden onder een sticky.
De stage 2 en 3 versies zijn meer voor de gevorderde technische experimenteer metters onder ons.
Een stage 1 is daarentegen uitermate geschikt voor meer comfort bij dagelijks gebruik.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

pruttel

Bericht door pruttel » 30-12-2018 23:56

Vrotkees schreef:dit forum draait op oudere gratis phpb software daarom zijn ook het merendeel van de foto's en filmpjes verdwenen :cry:

zoals eerder aangegeven in dit onderwerp ben ik ZEER geïnteresseerd in een CDI en zal begin komend jaar er eentje bij je bestellen.
Dus je zult nog lang moeten wachten helaas :mrgreen:

Forumleden die dingen Spartamet onderdelen maken, mogen wat mij betreft hun spullen hier aanbieden
Als je het goed vind zal ik de link naar de stage1 CDI zetten bij aangeboden onder een sticky.
De stage 2 en 3 versies zijn meer voor de gevorderde technische experimenteer metters onder ons.
Een stage 1 is daarentegen uitermate geschikt voor meer comfort bij dagelijks gebruik.
Ik begrijp het helemaal, het is een gratis toegankelijk forum gemaakt door liefhebbers en dat hoeft helemaal niet high-tech te zijn. Als het maar werk.

Het zou heel mooi zijn als je hem kan toevoegen aan een sticky, dan worden er meer mensen op het bestaan van deze CDI module geattendeerd. Win-Win denk ik dan maar. De gevorderden zullen de andere modellen wel op de site vinden en deze zelf in overweging nemen.

Zelfs na 30 jaar worden er nog steeds door liefhebbers verbeteringen gevonden voor deze motoren. En ik ben benieuwd wat er verder nog wordt uitgevonden en/of ontdekt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
varimet.nl

pruttel

Bericht door pruttel » 14-03-2019 16:08

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Ondertussen heb ik mijn nieuwste uitvinding al op het Duitse forum geplaatst, maar heb ik nog geen tijd gehad om het hier te plaatsen.

Het is weer een nieuwe variant van de Vari-Met CDI module. Deze keer geen stage 3, 4 of 5 module maar iets heel anders. De Vari-Met Infinity. Infinity omdat deze CDI module vrijwel eindeloos veel mogelijkheden heeft.

Dit is een digitale én programmeerbare CDI module. Door middel van een speciale USB kabel kan de CDI module aan de computer gekoppeld worden. Ik heb zelf een speciaal programma voor de computer geschreven waarmee de CDI module ingesteld kan worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat er allemaal in te stellen valt:

Ontstekingscurve:
- instelbaar van 0 tot 12.000RPM
- instelbaar van 20 graden na-ontsteking tot 50 graden voorontsteking
- instelbaar per 500RPM en per 0.5 Graden
- zwarte lijn in de grafiek
- de ontstekingscurves kunnen worden opgeslagen en worden ingeladen zodat je makkelijk met meerdere ontstekingscurves kan werken

Begrenzer:
- De begrenzer kan aan- en uitgeschakeld worden via de software
- De ontstekingscurve van de begrenzer past zich deels automatisch aan aan de ingestelde ontstekingscurve. (dit is de blauwe lijn in de grafiek)
- Het is instelbaar hoe lang je het knopje in moet drukken voordat de begrenzer uitschakeld
- Het is instelbaar vanaf welk toerental de begrenzer vonken weg laat
- Het is instelbaar hoeveel vonken de begrenzer weg laat wanneer het ingestelde toerental overschreden wordt

Startprogramma:
- Het startprogramma heeft 3 opties gekregen. Hiermee kan je wat meer of minder voorontsteking voor bij het starten instellen.

Vliegwiel:
- Het is instelbaar of je het vliegwiel 45 graden hebt verdraaid of niet.
- Als je het vliegwiel niet verdraait hebt (en dit zo instelt) verschijnt er een rode lijn in de grafiek, hier moet je met de onstekingscurve onder blijven omdat deze rode lijn de maximale hoeveelheid voorontsteking aangeeft die het ontstekingssysteem kan hebben zonder het vliegwiel te verdraaien.

Op dit moment test Spartarie met deze nieuwe CDI module, en ik hoop dat ik over een aantal weken de eerste modules beschikbaar heb. De huidige stage 1+, stage 2+, stage 3 en stage 3+ modules zullen worden vervangen door deze Vari-Met Infinity CDI module. Deze modules zijn dan ook niet meer leverbaar.
varimet.nl

sjarel

Bericht door sjarel » 14-03-2019 17:38

Pruttel heb je al enig idee wat ze gaan kosten?

Grzzz sjarel

pruttel

Bericht door pruttel » 14-03-2019 17:56

Ik gok zo rond de €90. Door de extra kabel en connectors zit ik al op hogere materiaalkosten en het assembleren van deze CDI duurt ook (veel) langer door de extra componenten en kabel. Hierdoor vraag ik dus meer omdat het anders voor mij niet te doen is om er meerdere te maken.
varimet.nl

Plaats reactie