Blauwe CDI ontgrenzen

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

Plaats reactie
Gast

Blauwe CDI ontgrenzen

Bericht door Gast » 06-06-2009 22:56

MOD originele CDI's worden niet meer geproduceerd, zelfbouw of aanschaf van een onbegrensde CDI is een goed alternatief :lol:
Een van de eenvoudigste maatregelen om je METje iets sneller te laten lopen
is een gaatje boren in de CDI.
LET OP!!!
Dit werkt alleen bij de blauwe CDI!
Gebruik een boortje van 5 mm en boor 9 mm diep op de plaats zoals op het plaatje.
Houd de CDI zo dat de lipjes aan de rechterkant zitten en aan de onderkant.
Het reultaat is dat de begrenzing uitgeschakeld is en de snelheid, afhankelijk
van de staat van de motor ongeveer 30 km is, soms zelfs meer,
ik heb er een die op een vlakke weg en zonder wind 35 loopt!


.................................................................Afbeelding

Ik heb er nu ondertussen een stuk of twintig gedaan en het is nog nooit misgegaan.
Voorwaarde is zuiver en precies werken, meten en krassen met een schuifmaat en een passer!
Het geboorde gaatje afsluiten met een druppel siliconenkit, vloeibare pakking, of iets anders om vocht buiten te houden.

wisse
Berichten: 99
Lid geworden op: 04-06-2009 20:31

Bericht door wisse » 07-06-2009 00:44

klinkt leuk , werk ook meestaal maar probeer dat alleen als je nog een goede cdi achter de hand heb want het kan ook mis gaan , dan heb je niks meer en wordt het duur kopen of niet rijden :cry:
we gaan gas geven!!!

prutser2009
Site Admin
Berichten: 434
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door prutser2009 » 07-06-2009 09:06

Inderdaad bij wat voor voertuig dan ook probeer ik altijd originele onderdelen te behouden zodat je een reserve hebt voor het geval er iets misgaat.

Mark
www.spartamet.tk
Niemand prutst zoals de prutser prutst Afbeelding

http://spartamet.forum2go.nl
http://www.spartamet.tk/

ankemet
Berichten: 26
Lid geworden op: 13-06-2009 01:24

Bericht door ankemet » 14-07-2009 11:05

volgens de spartametdealer - reparateur in Haarlem is dit de garantie dat je motor binnen een half jaar naar de sloop kan, maar dat lijkt me nogal kort door de bocht.

Iemand die hier al lang mee rond rijd daar ervaring mee??
het lijkt mij nogal een boute bewering!

prutser2009
Site Admin
Berichten: 434
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door prutser2009 » 14-07-2009 12:31

Erg kort door de bocht, je moet wel wat vetter smeren dan 1:00, maar de meeste smeren toch al 1:80 en zolang je in de gaten houdt dat je bergaf niet volgas moet blijven rijden tot je 60km/u bereikt valt het wel mee :wink:

de meeste lopen na modificatie 30+ maar dat is niet zo belangrijk, het belangrijkste is dan je nu merkt dat het blok niet in de begrenzing loopt, met je rechterhand regel je nu de snelheid ipv constant volgas in de begrenzer te lopen met negatief verbruik en 'slecht' lopen van het blokje ten gevolge.

mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst Afbeelding

http://spartamet.forum2go.nl
http://www.spartamet.tk/

Gast

Bericht door Gast » 14-07-2009 13:56

Hoe kan hij goed praten dat ik er al drie jaar mee rond rij?
En niet van dat kinderachtige hoor!
En niet met EEN Spartamet, maar wel vijf...
Ik heb er een thuis
ik heb er een op de camping
mijn vrouw heeft er een thuis
mijn vrouw heeft er een op de camping
mijn zoon heft er een thuis
en hij gaat niet meer mee naar de camping
Zeg maar tegen die man dat ik blij ben (en noem mijn naam maar, Spartametservice Flevoland)
dat hij er ECHT verstand van heeft...

spartaans
Berichten: 91
Lid geworden op: 12-06-2009 10:01

Bericht door spartaans » 16-07-2009 18:37

Volgens mij is de begrenzer er in gekomen ivm. de wet en niet omdat t blokje anders kapot zou draaien!

bert924
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-09-2009 22:10

Bericht door bert924 » 19-09-2009 19:21

hmm ook ff geprobeerd maar geen pot meter te vinden in de cdi gat van 5 werd al 8mm 15mm en nog een 2e en 3e 5mm gaatje op andere plek en toen al een mes en schroevendraaier maar nog steeds niks wel een oranje werstand? en een printplaatje waar ik ook al met de boor op heb gezeten
voorkom een kater,blijf dronken

bert924
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-09-2009 22:10

Bericht door bert924 » 19-09-2009 19:22

iemand een foto van de cdi met gaatje en potmeter in zicht ?
voorkom een kater,blijf dronken

LAVERDA au POIVRE
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-09-2009 18:14

Bericht door LAVERDA au POIVRE » 19-09-2009 20:45

bij mij kraakte t duidelijk tijdens t boren en dat was em dus prima gelukt
Je kunt pas scoren als je de bal hebt

Plaats reactie