Opvoermogelijkheden en snelheden...

Beheerders aanvaarden uiteraard geen enkele aansprakelijkheid voor hier geplaatste berichten of de gevolgen daarvan, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten

Moderators: blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, Vrotkees, blauwlap, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009, blauwlap, Vrotkees, Prutser-2009

SpartametGT

Opvoermogelijkheden en snelheden...

Bericht door SpartametGT » 10-01-2020 03:17

Hoi ik heb veel gespeeld met mijn Sachs blokjes in deze
lijst staat wat ik allemaal heb gedaan en of het werkte of niet
zodat jij iets in de toekomst niet verziekt ;)) of wel C:

1 CDI ontgrenzen = Zal waarschijnlijk bij een standaard blok rond de 30 35 KM lopen..

2 Luchtfilter verwijderen of vervangen = Meer trekkracht licht eraan wat voor schuimfilter je gebruikt hangt ook af van optie 4..

3 rondje uit de achterste kap knippen = Hangt af van wat je kiest bij 5 en 2 gewoon spelen...

4 Carburateur naar 11,5 boren = Meer trekkracht en licht eraan welk standaard blok 10 of 5 KM bij je huidige topsnelheid...

5 M6 Sproeiers kopen 50 tm 60 = Veel meer snelheid je moet ermee spelen om het beste resultaat te krijgen draad maakt niet uit de messing is harder bij mij werd het draad ik de carbs gewoon gevormd naar de sproeier dit zijn geen originele sparta sproeiers je moet zelf het risico nemen :) ..

6 Eigenlijk moet dit de eerste optie zijn.. Ik bedoel hiermee een vloetjes verpakking afscheuren tussen de spoel en het vliegwiel klemmen en de spoel zo afstellen (hiermee moet je ook de bougie erg dichtbij zetten gwn spelen weer dus..

7 (opvolger van 6) De rode draad van de cdi splitsen naar 2 draden en aan het stuur of waar dan ook bevestigen hiermee onderbreek je de cdi en heeft hij dankzij optie 6 genoeg kracht om van zichzelf te vonken (de spoel) = Snelheden tot 45/50 KM geen glaappjes geen troll als je het niet geloofd is dat goed het ligt allemaal aan je setup sproeier en lucht dus het is zoals altijd spelen heb ik ook gedaan...

8 Membraanplaat/Spruitstuk in het gat de scherpe onderbreking een beetje wegvijlen de rest van de kleine ruimte naast het membraam lipje opvullen met kit voor meer carterdruk = Betere lucht en benzine doorlaat geen idee of het kitten de carterdruk verhoogt...

9 Uitlaat geen idee of het zin had maar had gelezen dat als je een gat boort via het opschuifstuk van de uitlaat in een van de demper buizen dat hij harder zou gaan dit is niet waar ten minste het enige wat mijn Spartamet meer kracht gaf was mijn uitlaat afdoppen en vullen met gootsteenontstopper 2 uur laten staan was super schoon allemaal zwarte smurrie kwam eruit... bij dat gat boren verloor hij gewoon vermogen en maakte rotherrie :(

10 Koppeling schoentjes boren/ lichter maken dus ... = doet weinig geen trekkracht niks is een fabel ofzo heb wel lekker 2 schoentjes verziekt dus :p

11 Zuiger naar de poorten vervroegen = Geen idee nooit geprobeerd.. miss heeft iemand hier ervaring??

12 Bij een Rotary Of een 599 blok de cilinderkop vlakken = werkt voor geen meter doet niks :C voor mij ten minste..

13 Bolletje op zuiger of hoedje maken voor meer compressie = geen idee nooit geprobeerd miss heeft iemand hier ervaring..

14 Koppelings schoentjes bekleden met kevlar? = Heb dit nog niet geprobeerd ze schijnen langer mee te gaan maar ik weet zelf niet welke epoxy lijm ik moet gebruiken de bekleding is hirobo spul

15 Nitromethaan lijkt me niet zo efficiënt qua geld en zo.. kan je beter gewoon mechanisch opvoeren :)

Dit is hoe ver ik ooit ben gegaan weet iemand nog iets of heb is zo alles??

Danku!

spartarie

Re: Opvoermogelijkheden en snelheden...

Bericht door spartarie » 10-01-2020 14:39

Dank voor uw openheid en dat u uw ervaringen deelt... :D :D :D

SpartametGT

Bericht door SpartametGT » 10-01-2020 17:07

Heb je misschien meer ideeën?

spartarie

Bericht door spartarie » 11-01-2020 14:22

SpartametGT schreef:
10-01-2020 03:17
....Snelheden tot 45/50 KM geen glaappjes geen troll als je het niet geloofd is dat goed het ligt allemaal aan je setup sproeier en lucht dus het is zoals altijd spelen heb ik ook gedaan...
Als je nu al 45/50 rijdt :( ...wat wil je dan nog meer?

Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia » 11-01-2020 23:09

Geen verstand van buiten het ontgrenzen (ontgrenzen is voor mij niet hetzelfde als opvoeren)

Misschien kun je nog proberen (dit geld dus voor blok met demontabele cilinderkop) een extra pakking proberen? Bij de Vespa lx 2 takt doen ze een extra voetpakking, gaat hij ook harder van.

Geen idee of het ook zo werkt op de koppakking van een Sachs blok (gok van niet)

Je kunt natuurlijk nog een terugloop-uitlaat eronder fabriceren, maarja dan loop je sowieso in de kijker. + ik vind het zelf leuk als het gewoon origineel eruit ziet maar wel hard kan (een soort sleeper zoals ze dat bij auto's noemen)

Cilinderinhoud vergroten (buiten die pakking om dus) zou misschien nog kunnen (geen idee, geen ervaring mee) d.m.v uithonen ofzo? Hier nog een oud artikel http://www.spartamet-fun.nl/opvoerpagina.html

Een video van een gekke racer https://www.youtube.com/watch?v=I0iwwYa03cQ
10+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Binnenkort, boesje?

Sixpackdrinker geen werkvinder uit de bek stinker, de hele dag in bed liggen.

Jij kan zeker geen wheelie!

2 takt lover en fietspadterrorist.

SpartametGT

Bericht door SpartametGT » 12-01-2020 23:41

spartarie schreef:
11-01-2020 14:22
SpartametGT schreef:
10-01-2020 03:17
....Snelheden tot 45/50 KM geen glaappjes geen troll als je het niet geloofd is dat goed het ligt allemaal aan je setup sproeier en lucht dus het is zoals altijd spelen heb ik ook gedaan...
Als je nu al 45/50 rijdt :( ...wat wil je dan nog meer?
Nee dat is ook de limit voor mij ik heb voor sterwiel met schijf en achter natuurlijk standaard trommel op een hendel zitten dus remmen is allemaal goed
Mijn setup nu is geen luchtfilter (ga er wel een in doen) sproeier 58, uitlaatpoort rare punt uit geboord en netjes gevijld.. rechthoekige standaard uitlaat gemonteerd ik hoef het ''turbo knopje'' niet eens te gebruiken hij gaat al zo hard heb nog niet getest met maar ik denk dat gij dan weg schiet... update dit is ook met het verlichten van de koppelingsschoentjes gek genoeg... dat was het en mijn carb is 11,5 bougie en spoel afstand is een vloetjes verpakking snelheden van tussen 40 en 50 op euro98 met helaas omdat ik ergens was waar geen 2takt olie was heb ik gewoon 30w40 gepakt en 15ml erbij gegooid ooit zal ik wel een foto plaatsen van mijn supermet ooit ... ooit

SpartametGT

Bericht door SpartametGT » 12-01-2020 23:42

Snorfietsmafia schreef:
11-01-2020 23:09
Geen verstand van buiten het ontgrenzen (ontgrenzen is voor mij niet hetzelfde als opvoeren)

Misschien kun je nog proberen (dit geld dus voor blok met demontabele cilinderkop) een extra pakking proberen? Bij de Vespa lx 2 takt doen ze een extra voetpakking, gaat hij ook harder van.

Geen idee of het ook zo werkt op de koppakking van een Sachs blok (gok van niet)

Je kunt natuurlijk nog een terugloop-uitlaat eronder fabriceren, maarja dan loop je sowieso in de kijker. + ik vind het zelf leuk als het gewoon origineel eruit ziet maar wel hard kan (een soort sleeper zoals ze dat bij auto's noemen)

Cilinderinhoud vergroten (buiten die pakking om dus) zou misschien nog kunnen (geen idee, geen ervaring mee) d.m.v uithonen ofzo? Hier nog een oud artikel http://www.spartamet-fun.nl/opvoerpagina.html

Een video van een gekke racer https://www.youtube.com/watch?v=I0iwwYa03cQ
Dat met die voetpakking klinkt interessant maar hij is nu al gevlakt en die pakkingen kosten per stuk 5 euro ofzo bij die spartametshop
misschien ooit maar dan haal ik het uit een stuk alu plaat :)

Mijn spartamet frame ziet er niet origineel uit ik heb hem verstevigd enzo en ander leuke dingetjes op gemonteerd het blok ziet er wel origineel uit met de sneaky prachtige hoekige uitlaat

Net bezig

Bericht door Net bezig » 13-01-2020 01:54

Een dikkere koppakking zetten is hier altijd onvoordelig namelijk, je verkleint dan de compressieverhouding.
De verbrandingsmotor prestatie en rendement zijn afhankelijk van voornamelijk de compressieverhouding hoe hoger die verhouding hoe beter de prestatie en het rendement.
Compressieverhouding is: Het slagvolume + volume van de verbrandingsruimte, (dit is de ruimte als de zuiger in top staat) gedeeld door dat volume van verbrandingsruimte.
In formule: kwart pi X diameter in kwadraat + VC / VC zie Wikipedia
Je ziet in formule al hoe kleiner die VC is hoe groter de uitkomst van de breuk, dus de compressieverhouding.
Daarom is een diesel zo rendabel omdat de compressieverhouding hier zo extreem hoog kan zijn en onbegrenst. Bijv. 25
Bij een benzinemotor is die een stuk lager en begrenst, 8,5 omdat het benzinemengsel anders vóór de bougievonk al zou ontsteken en de motor uiteindelijk kapot zou gaan.
Een benzinemotor met turbo bijvoorbeeld heeft daarom zelfs 2 druksensoren om de compressiedruk te meten en de luchttoevoer zo nodig af te knijpen om onder die 8,5 te houden, anders blaas je de motor op.
Tenminste zo was het een aantal jaren geleden.

Prutser-2009

Bericht door Prutser-2009 » 13-01-2020 07:23

een van de grote beperkingen is van de carburateur naar de cilinder, ik heb in het verleden wel eens gezien dat ze ergens anders een membraamplaat maken om dat probleem te omzeilen.

Maar voor de gewone spartamet is de grootste beperking de voorvork, deze is totaal niet gemaakt voor deze snelheden en zit slapjes met wat hardsoldeer vast zelfs niet opgevoerd heb ik al gehad dat een van de poten gewoon los zat.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid

SpartametGT

Bericht door SpartametGT » 13-01-2020 10:30

Prutser-2009 schreef:
13-01-2020 07:23
een van de grote beperkingen is van de carburateur naar de cilinder, ik heb in het verleden wel eens gezien dat ze ergens anders een membraamplaat maken om dat probleem te omzeilen.

Maar voor de gewone spartamet is de grootste beperking de voorvork, deze is totaal niet gemaakt voor deze snelheden en zit slapjes met wat hardsoldeer vast zelfs niet opgevoerd heb ik al gehad dat een van de poten gewoon los zat.
Ik had ook een spuitstuk gemaakt van spartamet naar puch carburateur maar dat was helaas geen succes..

Over de vork ik heb hem al een jaar mishandeld zelfs met mn vriendin achterop tegen een oprit ze zijn nog niet los nu zit er een schijfrem klauw op... om het harde remmen op de voorvork te compenseren heb ik een hendel die eerst achterremt en dan de voorem gebruikt want deze vork houdt van buigen zelfs zeker met een trommelrem ik ga nog wel een triangel van het einde maken waar de klauw zit om te voorkomen dat de buis dubbelvouwd door te lassen (vloekwoord) maar geen zorgen ik stook hem niet te lang heet ik doe het heel precies en rustig want ik weet dan je deze fietsbuizen aardig verziekt met hitte zelf heb ik fietsframes gehardsoldeerd.... achter ga ik misschien ook een schijf plaatsel in de gaten van het achterwiel m8 tappen en erboven een remklauw plaatsen

Ik denk dat de vorvorken voor iedereen anders zijn die van mij zijn uit 1988 en ik race met 40 over het fietspad bij het testen geen problemen nog

Plaats reactie