nieuwe type uitlaten

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
Erik.
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-07-2011 17:32

Bericht door Erik. » 11-01-2012 18:44

Dat geeft niet ;)
Ik ga er volgende week misschien eentje bestellen, ben toch wel benieuwd hoe deze werken.
Erik.
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-07-2011 17:32

Bericht door Erik. » 12-01-2012 17:21

Marc,

Weet je zeker dat deze meneer nog spullen verkoopt?
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSW ... 9633&NSDN=
Geeft aan dat hij niet meer ingeschreven is met deze naam, het telefoon nummer dat ik op internet kan vinden onder die naam wordt niet opgenomen.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf » 12-01-2012 20:56

bikemaster schreef:Moet je dit knoeiwerk eens zien
http://link.marktplaats.nl/519911797
zal misschien wel goed functioneren maar man man het ziet er niet uit, slangenklem hier slangenklem daar en wij zijn weer klaar.

Ko: Lijkt mij meer het experimentele stadium...
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 13-01-2012 08:43

Erik. schreef:Marc,

Weet je zeker dat deze meneer nog spullen verkoopt?
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSW ... 9633&NSDN=
Geeft aan dat hij niet meer ingeschreven is met deze naam, het telefoon nummer dat ik op internet kan vinden onder die naam wordt niet opgenomen.
Ik Heb vorige week nog een e-mail van hem gehad, dus ja hij verkoopt nog steeds, een paar weken geleden heb ik van hem ook het luchtfilter toegestuurd gekregen om te testen, en hij is nu ook bezig met een spie zodat je de ontsteking 10 graden kan wijzigen.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
freerider
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2009 20:53

Bericht door freerider » 13-01-2012 11:16

Kijk, now we are talking.
Bij onze Duitse vrienden is er al veel behandeld over het aanpassen van de ontsteking.
Erik.
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-07-2011 17:32

Bericht door Erik. » 13-01-2012 11:50

De beste man heeft mij vandaag terug gebeld, netjes!
Hij had zo geen uitlaat voor mij op voorraad, hij maakt ze op bestelling.

Ik verwacht wel dat hij het drukker zal krijgen.
Zodra ik meer weet/heb laat ik het weten.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 » 14-01-2012 08:35

Ik ben benieuwd, het ligt wel in de planning om beide uitlaten hier ene kee rte testen maar daar wordt mee gewacht tot het wat beter weer is.

Het volgende hier in de planning is een carburateur uitboren, ik heb gezien dat in de zomer we een paar dagen naar een vakantiepark gaan met nogal wat hoogte verschil dus dan wil ik wat extra trekkracht hebben.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Erik.
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-07-2011 17:32

Bericht door Erik. » 21-01-2012 13:36

Ja mensen hij is binnen en zit er ondertussen onder.

Alles komt netjes in een kartonnen doos verpakt met bolletjes schuim er bij.
Het uitlaatje ziet er ook keurig uit, netjes gespoten etc.

Ik heb gelijk de oude uitlaat er onderuit gehaald en de nieuwe er onder gezet.
Het er onder zetten zou een makkie moeten zijn, echter...
Je krijgt er 4 inbus boutjes bij met 4 moertjes.
Men dient de inbus boutjes in de gaten waar de schroeven uit komen te draaien. Een o-ring over de uitlaat pijp schuiven en dan de nieuwe uitlaat er op zetten. De nieuwe uitlaat komt helemaal tot op het blok te zitten, niet zoals de oude een stukje over de uitlaat pijp.

Daar begon het gedoe, ik kreeg de uitlaat er maar niet ver genoeg onder zodat ik de moertjes vast kon zetten.
Een stukje hout en een hamer er bij om hem zachtjes aan te tikken mocht ook niet helpen.

Uiteindelijk heb in de inbus boutjes een stukje terug gedraaid zodat de moertjes erop konden. Vervolgens de moertjes een voor een een stukje aan gedraaid. Als het kon de inbus ook mee gedraaid.

Het deco pijpje zit net bij een inbus in de weg, je kan er niet zo goed bij en schaaft langs het deco pijpje af. De lak laat snel los.

Eenmaal de uitlaat gemonteerd natuurlijk even starten, moest toch wel even lachen hoor.
Als je niet weet wat er onder je fiets zit lijkt het net een motor, natuurlijk wel relatief gezien maar het is voor de fun.

Uiteraard ook een stukje gereden, ik ben het met meneer eens dat er meer trek kracht in de met naar voren komt. Hoeveel durf ik niet te zeggen je merkt het wel.
Als je gaat rijden hoor je het leuke geluidje niet meer en wordt het metje lekker stil.

Het is een leuk speeltje, en voor de mensen die een nieuwe uitlaat nodig hebben zou ik het zeker aanraden ;)

Wat ook netjes gedaan is dat de uitlaat een beetje scheef naar buiten staat, dit is niet eens hinderlijk.Je zou denken jezus dat steekt een eind uit maar het valt bijna niet op. De uitlaat loopt tot je achterband, en is dus een stukje langer dan het origineel.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf » 21-01-2012 15:13

Foto?
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Erik.
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-07-2011 17:32

Bericht door Erik. » 21-01-2012 16:13

Das waar, bijna vergeten.
Het is eigenlijk zoals ze hier op het forum staan, heb er een paar genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je kan bij de laatste foto de beschadiging een beetje zien, foto is helaas niet helemaal scherp genomen. Volgens mij zit er blank metaal onder.[/list]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten