De revisie carburateur vandaag binnen

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
Plaats reactie
SpartMeta1er
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-07-2016 15:13

De revisie carburateur vandaag binnen

Bericht door SpartMeta1er » 16-08-2016 14:21

Beste mensen,

Vandaag eindelijk binnen de Bing carburateur een gereviseerde. Deze is eindelijk naar dagen binnen. Toen was het weer tijd om alles toch even te controleren, het zag er goed uit. Ik ben maar gaan monteren!! Dan komt het moment gaat deze carburateur het doen???? Eerst even de benzine door laten lopen. Dan komt het grote moment der waarheid. Bij de eerste ruk aan het koord hoorde ik brrrrr. Ik dacht dit is goed!! Tweede ruk aan het koord bbbrrrbbbrrrr. Ja, bij de derde ruk liep het motortje weer. Ik kon mij oren niet geloven. Vanaf mei dit jaar staat ie stil en daarvoor eigenlijk ook. Het moment was nu aangekomen dat er een testrit kon worden gemaakt. Het is mooi weer en dat heb ik dan ook rustig gedaan het motortje weer laten wennen. Dat zal ik maar even zo houden. Het is nu me enige vervoermiddel. Mijn Daf staat voor werkzaamheden bij de garage dus daar kan ik nu eindelijk weer naar toe!! Ja, op de SpartMeta weliswaar maar goed ik ben weer mobiel!!!!!
Ik heb de afgelopen dagen veel deze site bezocht en veel geleerd van de ervaringen die ik heb gelezen. Mijn dank hier voor.
Groet, Erik Verdam uit zonnig Voorburg
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 16-08-2016 21:42

Niks mooier als een tevreden metter /spm
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
SpartMeta1er
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-07-2016 15:13

Bericht door SpartMeta1er » 17-08-2016 01:06

Dankje Vrotkees,

Ja, het zat me even tegen met alles. Toen mijn SpartMeta weer pruttelde dacht ik je bent een Meta die zich niet laat kennen. Ik heb ook de kabels omgelegd omdat ik een andere middenstandaard heb die een staande dikke plaat heeft naar de richting van de het krankhuis. Dat houd wel in dat de kabel nu boven langs moeten. Dat heb ik gedaan en deze maand een nieuwe chokekabel met buitenkabel bestellen want deze is nog uit 1987!!! De Spartamet heb ik in 2010 uit Friesland gehaald. Geeft ook wel aan dat het een goede SpartaMet is met een goed frame een klein frame zie je niet zo vaak. Dus ik moet deze goed blijven verzorgen!! De SpartMeta loopt weet goed. Morgen een klepje maken zodat er geen benzine kan worden uitgetapt of zand in gemieterd kan worden. Of zelf ander vocht in gegooid kan worden. Bengels vanaf de laan vonden het leuk om de kabels te verstellen zodat de boel ging overlopen. Nu de stelschroeven/bouten met tape afgedekt en tairap gedicht een goede die dat open krijgt. Zo zie je maar mensen vinden het altijd leuk om aan je spullen te zitten. Groet, Erik
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees » 17-08-2016 19:54

voor zulk soort mensen hebben ze honkbalknuppels uitgevonden

doorslaggevende argumenten uitdelen :twisted:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten