Keerring koppelingskant borgen

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Keerring koppelingskant borgen

Bericht door Zwaantje » 06-04-2022 22:20

wilco schreef:
06-04-2022 01:46
Vrotkees schreef:
04-04-2022 23:28
De keerring op de koppelingsklok kan zowel met de open als dichte kant gemonteerd worden vanaf een 299.
Welke kant je de keerring ook monteert het heeft altijd voor en nadelen.



Persoonlijk gebruik ik altijd een keerring met stoflip.
Dar geeft altijd extra afdichting.
Kan je de voor en nadelen misschien nog eens vermelden, of waar kan ik die vinden.

Ik heb standaard keeringen gekocht, hoe moet je aan keeringen met stoflip komen?

laatste keer heb ik de keering met vloeibare pakking geborgd en 2 dagen laten drogen, ar de keering lag er al uit voordat het motortje had gelopen.
dus lijkt dit de goede manier van borgen, voor mij.

Wilco
Hem andersom monteren is geen garantie dat ie blijft zitten hoor…

Als hij er uit zou vliegen zonder dat het motortje gelopen heeft, dan heeft ie niet goed geborgd gezeten. Misschien de pasvlakken niet (goed) ontvet? En dat daardoor misschien de pakking niet goed heeft kunnen hechten. Of gewoon pech… dat bestaat ook nog wel eens ;)

Als je Curil gebruikt hoef je hem niet op zichzelf te laten drogen.. je kan hem gewoon mee laten drogen met de pakking op de pasvlakken als je het blokje weer dicht maakt. Even de boutjes aandraaien en een nachtje rusten. Volgende dag olie erin en proefrijden.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
wilco
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-01-2016 02:20

Re: Keerring koppelingskant borgen

Bericht door wilco » 09-04-2022 16:33

Heb het blok weer in elkaar gezet, zonder pakking op de keering en met centers.
Kijken wat er gebeurt.
Ik heb vloeibare pakking van Red silicone, van 12 jaar oud, 1x gebruikt.

Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Keerring koppelingskant borgen

Bericht door Zwaantje » 09-04-2022 23:12

wilco schreef:
09-04-2022 16:33
Heb het blok weer in elkaar gezet, zonder pakking op de keering en met centers.
Kijken wat er gebeurt.
Ik heb vloeibare pakking van Red silicone, van 12 jaar oud, 1x gebruikt.

Wilco
Wie weet is dit wel de juiste oplossing voor je blokje. In het vervolg raad ik het borgen met pakking aan, maar hou ons op de hoogte. Wellicht is dit wel wat jouw blokje nodig heeft! Zodra je blokje met één trekje aanslaat.. Niks is zo lekker als een perfect lopend blokje en het mooiste is dat je het allemaal zelf hebt gefixt!

Ik zelf gebruik Curil. Geen slechte ervaringen mee en in principe kan je daarmee het blokje al dezelfde avond na opbouwen testen. Ik zelf heb aangehouden; Blokje sluiten met pakking, nachtje wachten, volgende dag de olie erin en testrijden met die hap.

Hoelang vloeibare pakking houdbaar is, dat weet ik niet, maar het lijkt me niet dat het in die 12 jaar is bedorven. Mijn 5 jaar oude vloeibare pakking doet zijn werk prima. Die van jou hoogst waarschijnlijk ook.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Keerring koppelingskant borgen

Bericht door Vrotkees » 10-04-2022 01:43

Curil is zelfs heel lang houdbaar.
Het is echt flinterdun aanbrengen en dan heb je geen lekkages of uitvliegende keer/o ringen
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast