Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Gebruikersavatar
Zwaantje
Berichten: 490
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Zwaantje » 10-03-2021 19:03

Goedenmiddag allemaal, ben lang weggeweest maar ik rijdt nog steeds met. Heb er helaas niet alle tijd voor momenteel. Zodra ik mijn opleiding heb afgerond, ga ik mij volledig overgeven aan het spartamet virus.

Gisteren reed ik over de dijk hier, kwam ik een paar jongens tegen. Was rustig aan het rondtuffen, sigaretje erbij... Kankerhond, vuile flikker, ouwe vent (ik ben 20,) teringlijer. Terwijl ik een van de jongens (ik denk dat ze rond de 15 waren,) aan het passeren was, vond er eentje het nodig om met zijn voet, tegen het aluminium achterwiel aan te trappen. Je raadt het volgende al meneer zijn voet kwam daarna in het wiel terecht. Ik en dat joch gaan vol op onze muil. joch janken ‘mijn been auw auw mijn been’ ik sta al vloekend en tierend op met een gezicht vol met schaafwonden. Metje was ondertussen afgeslagen, ik zag het aankomen dat hij zijn been ertussen zou krijgen, helaas niet snel genoeg. Heb voor die jongen maar een ambulance gebeld. Toen ik daarna mijn metje ging inspecteren, bleek er een slag in de spaak te zitten. Lekker dan. Nu zit er een nieuwe op gelukkig maar toch.

Hoe kan je zo’n kronkel in je harses hebben dat je zomaar iemand gaat uitschelden en vervolgens je been in een gemotoriseerd wiel te gaan steken/trappen. Wat bezielt hen? Die andere jongens hebben zich uiteindelijk om die jongen bekommerd.

Maar echt, wat een onzin. Waarom zou je zoiets doen? Die schade aan mijn met had niet gehoeven, het schelden had niet gehoeven en dat jong, had niet gewond hoeven raken. Allemaal zijn eigen schuld.

Ik ben maar fietsend naar huis gegaan, dat ging nog wel.

Ik snap het niet hoor. Was wel ff padje af zegmaar. Wat een rare wereld leven we in
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Spartapappa » 10-03-2021 19:21

Ik heb het idee dat de ouders van nu, niet meer de ouders van toen waren.
Druk met geld verdienen en uiterlijk vertoon. (mooi huis dikke auto)
En de kinderen worden meer aan hun lot overgelaten.

En dan speelt internet ook nog een super grote rol.
Alle rottigheid komt op een presenteer blaadje binnen.
Naar mijn mening zouden er weer een soort kostscholen en internaten in het leven geroepen moeten worden.
Deze strenge maat regels zijn niet op ieder kind van toepasing, maar op degene die het echt nodig hebben.

Ikzelf ben een jaren 70 kind, in mijn tijd was het allemaal wat minder los als nu
Wij hadden respect voor ouderen en ook een soort ontzag.
Dat zie ik nu veel minder als vroeger.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Vrotkees » 10-03-2021 23:55

Jaloersiteit, hormonen, stoer doen in de groep en de gangster uithangen is wat nu de klok slaat.
Dat ie met zijn poot tussen de spaken is gekomen vind ik niet erg laat het maar lang en flink pijn doen, dat zal ie zeker nooit meer doen.
Schade aan je metje en jouw zelf vind ik vele malen erger.

Mijn ervaring is als het tegengestelde gebeurd beginnen ze al te janken.
Vorig jaar waren ze weer eens spiegels van auto's aan het aftrappen hier ik zei er iets van en kreeg meteen een grote bek en wat ga je er aan doen ouwe kom maar hier als je durft.
Dat liet ik mij geen 2 keer zeggen pakte hem in zijn hoodie en sloeg zijn kop even goed tegen de lantaarnpaal. :mrgreen:
De rest vlucht dan uiteraard weg.

Het ergste is nog als je de ouders confronteert krijg je standaard te horen mijn kind doet dat niet
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Spartapappa » 11-03-2021 06:32

Rare tijden......
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Vrotkees » 11-03-2021 08:43

Spartapappa schreef:
11-03-2021 06:32
Rare tijden......
Zouden wij nu de laatste Galliers zijn die stand houden tegen de overmacht?
Rare jongens die 'ollanders
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Prutser-2009 » 11-03-2021 10:04

ik zou wel meteen de politie gebeld hebben, en de schade verhalen op de dader, een tijd geleden had ik met de auto zo'n jonge koerier met petje die ook dacht dat hij alles kon flikken, helaas voor hem niet met mij.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Snorfietsmafia » 29-05-2021 01:22

Waarom bel je nog ambu voor hem? Ik had hem nog meer de kanker ingeslagen, vooral op zo'n rustig dijkweggetje. Anders leren ze het toch nooit..

En het heeft NIKS met de tijd van tegenwoordig te maken, vroeger had je dit ook. Dat wil ik wel even gezegd hebben. Het is een rekensommetje, percentages.. Hoeveel mensen leefden er omstreeks 1970? Pakweg 13 miljoen, hoeveel nu? Bijna 18 miljoen.. Het is een stuk drukker geworden, er moet steeds meer (daar heeft Spartapappa wel een punt) maar dat is echt niet alleen uiterlijk vertoon.

In de jaren 70 kocht je als fabrieksarbeider een mooi rijtjeshuis. Tegenwoordig moet je voor datzelfde huis allebei werken en toch wel goed verdienen om een hypotheek te krijgen (zeg maar HBO niveau minimaal) Er is gewoon een enorme kloof ontstaan tussen slechts 2 generaties..

En als we toch iets/iemand/de tijd de schuld gaan geven.. Wie voed die generatie op? Precies..

Dit soort mongoloide gedrag is van alle tijden. En die dure Zundapps werden ook uit je schuur geript.

Maar dankzij (vooral) sociale media is het meer zichtbaar geworden, als er nu iemand in zuid Limburg beroofd word, weten we dat in Zaandam morgen ook. Dat was vroeger gewoon niet..
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Prutser-2009 » 29-05-2021 09:27

Het probleem is dat het vaak om figuren van een bepaalde afkomst gaat, die hebben ze een jaar of 50 geleden binnengehaald, hebben zich nooit aangepast en hebben inmiddels 2 generaties hier voortgebracht, die 'cultuur' besmet onze kinderen al vanaf de kleuterschool waardoor onze kinderen min of meer hetzelfde gedrag gaan vertonen want ja aan hun wordt niks gedaan dus dan doen wij dat ook maar.

Zo wordt een heel land naar de verdommenis geholpen.

Paar jaar geleden ook zo'n figuur getroffen, koerier met petje (dat is eigenlijk al een hint) verkeerde kant van de weg parkeren en toen ik er wat van zei(ik kon namelijk geen kant meer op) kreeg ik een grote bek, hij leverde zijn pakketje af en kwam weer langs en sloeg de spiegel van mijn auto kapot, dus ik maar uitgestapt en 112 gebeld, hij begon al meteen met leugens dat ik tegen hem aan gereden zou zijn, grote mond, wilde met bedrijfswagen vluchten maar ik bleef ervoor staan, hij reed tegen me aan maar had in de gaten dat ik echt niet wegging, hij stapte weer uit en terwijl ik met 112 aan het bellen was sloeg hij een paar keer op mijn bost probeerde mijn telefoon af te pakken, schelde nog tegen de centralist dat ze snel moesten komen anders zou hij mijn kankerkop wel even verrot slaan.
toen stapte mijn vrouw uit en zei dat hij met zijn poten van mij af moest blijven, en toen ging hij tegen mijn vrouw te keer duwde haar naar achter en spuugde haar in het gezicht, toen was het tijd om meneer zijn agressieve aanvallen te laten stoppen op de enige wijze die hij zou begrijpen, voordat hij mijn vrouw kon schoppen had ik ingegrepen.(achteraf bleek er iemand een filmpje gemaakt te hebben van het laatste stukje maar uit zijn woorden blijkt duidelijk dat hij gezien heeft dat de koerier mij ook al geslagen had en bij een rechtszaak zou dat een appeltje eitje worden)

Filmpje
https://www.dumpert.nl/item/7670173_65b92910

Uiteindelijk heb ik geen aangifte tegen hem gedaan, dat had hem zeker zijn baan gekost en wellicht ook zijn rijbewijs en een tijdje gevangenis, hij beloofde de schade aan mijn spiegel te betalen, toen ik hem de rekening stuurde begon hij te liegen dat ik zijn tand gebroken zou hebben, grappig want daar had ik hem helemaal niet geslagen, ik had hem hoger geslagen, en liegen dat ik wel de tandarts rekening zou krijgen als ik wilde dat hij de spiegel betaalde enz, ik heb hem 14 dagen gegeven om te betalen, na nog wat e-mail leugens van zijn kant betaalde hij op de laatste dag, was slim van hem want ik had inmiddels ook zijn adres enz.

Helaas komen dit soort figuren steeds vaker voor, dan denken ze ach die ouwe lul die pakken we wel even in, helaas voor hun betreft deze ouwe lul wel een voormalig pantsergrenadier/stoottroeper en hoewel ik een hekel heb aan vechten wil dat niet zeggen dat ik dat niet kan.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Snorfietsmafia » 29-05-2021 15:04

Dat heb je goed gedaan Prutser, geen gezeik met de Politie verder? Want ik heb dit ook wel een enkele keer meegemaakt (maar zonder geweld, alleen schelden van de tegenpartij) dan kan ik de volgende keer ook gewoon iemand een enorme knal verkopen als hij mij uitscheld. Vervelend/onwenselijk gedrag moet gewoon wat vaker gestraft worden. Het is vaak maar een klein foutje/of in dit geval een aanwijzing, waar iemand totaal om flipt.

Was een mooie vuist ook die je hem gaf (wie slaat wie de kanker nu he?) Lees ook in de comments, correct gehandeld. Je had hem ook ''de kanker in kunnen trappen'' hij was duizelig :lol:

Anyway, mooi dat je heldendaad op film staat :D
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Uitgescholden worden door tuig + ongeval.

Bericht door Prutser-2009 » 29-05-2021 20:25

Nee geen problemen met politie, de bouwvakkers die er in de buurt stonden zeiden al tegen mij dat ze hem al veel eerder geslagen zouden hebben en zij hebben ook een verklaring tegen de politie afgelegd.

Politie zegt uiteraard dat je niet mag slaan, enkel de wet kent nog altijd zoiets als noodweer wat mij legaal in staat stelt om gepast geweld te gebruiken om mij mijzelf of mijn spullen te beschermen, en dat is exact wat ik gedaan heb, hij heeft eerst geslagen en ik bleef rustig op het moment dat hij mijn vrouw aanviel heb ik ingegrepen, had het tot een rechtzaak gekomen dan had het hem een aanklacht wegens openbare geweldpleging, bedreiging, belediging, vernieling en wellicht ook nog poging tot doodslag opgeleverd voor het tegen mij aanrijden met de bedrijfswagen.

Mijn telefoon neemt direct alle gesprekken op op het moment dat ik ga bellen dus nog voordat bij 112 het bandje loopt loopt mijn opname ook al, dus ik heb het volledige audio bestand inclusief de dreigementen van hem, dat had voor de rechter direct een leuk beeld gegeven van die gast nog voordat ze het filmpje gezien hadden.

Als ik schade gewild had dan had ik lager geslagen op zijn kaak, dan had zijn kaak 3 in stukken gelegen, deze klap en de manier waarop die ik hem gaf was om hem in een tik uit te schakelen met enkel een gebroken neus en wat tranen in zijn ogen van de pijn(de schokgolf zorgde ervoor dat hij niet meer stevig op zijn benen stond), twee tampons erin en dat heelt wel weer, ik zou het gezicht van zijn collegas wel eens willen zien toen hij weer terug op de zaak kwam met twee tampons in zijn neus :mrgreen:

Als er een loopt te schelden dan kan ik dat ook aardig als het nodig is, in dit geval had ik mijn vrouw en dochter in de auto en wij konden geen kant op, en dan moet je niet mij aanvallen want dan mag ik volgens de wet mezelf verdedigen, een enkele tik, niet naschoppen oid, ik denk dat het petje volgende keer wel nadenkt voordat hij weer denkt een ouwe knar aan te kunnen vallen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast