Customized Saxonette

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK » 28-11-2018 22:09

haha, ik weet in ieder geval nu hoe je je pink moet breken. Dat projectje vordert gestaag, voorvork binnen, ben nog opzoek naar een mooi tankje, ga maar eens kijken op de beurs in Utrecht. Wel een mooi tankje (foto) gevonden op marktplaats maar die aanbieder reageert niet. De koplamp licht nu uit elkaar en ben een aan passtukje voor de LED lamp aan het prutsen. Stuur is besteld. Volgende actie zal het verwijderen van het klimrek achterop zijn.
Afbeelding
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK » 28-11-2018 22:56

Wat de remmen betreft, daar ben ik nog niet uit, en of ik de rembediening moet verwisselen? Weet ik niet, rij ook nog motor en ja, je raakt toch geconditioneerd. Ik kan de voorrem handle wel afzagen, en de nieuwe handle tegen de huidige gashandle plaatsen. of dat mooi is? Ik ben niet zo bang dat de nieuwe handle te kort uitvalt, de bediening is dusdag licht en effectief dat je het met twee vingers (die zijn nog heel) kan doseren.

Ja, een schijfrem, ik heb dan ook een nieuw voorwiel nodig maar dat geeft ook als voordeel dat ik er dan ook een naaf dynamo heb. Op dit moment hang ik de accu aan de druppelaar en dat is voldoende voor een maand licht en incidenteel elektrisch starten. Er zit nu wel een band dynamo op maar.... een hoop weerstand en de band slijt ervan. Gebruik hem nooit.

Verder nog een fotootje van de snelheidsmeter, die wordt in de koplamp gebouwd, hoop dat het past. Als ik straks 30 rij, staat het wijzertje precies verticaal. Het metertje werkt op een impuls gevertje op een van de spaken, dus geen kabel. Zoel ook nog een leuk achterlichtje en de plaats ervoor, dat geldt ook voor de kentekenplaat.

En dan de bandjes... ik zag dat Big Apple banden met beige wangen heeft. Verder zou ik de achterband iets dikker willen dan de voorband, ben ik ook nog niet uit.
Afbeelding
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
Antoine
Berichten: 177
Lid geworden op: 04-05-2018 20:42

Bericht door Antoine » 28-11-2018 23:03

Voorrem is toch altijd aan de linkerkant van het stuur?
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 381
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap » 28-11-2018 23:28

ZAM-BUK schreef: Verder nog een fotootje van de snelheidsmeter, die wordt in de koplamp gebouwd, hoop dat het past. Als ik straks 30 rij, staat het wijzertje precies verticaal. Het metertje werkt op een impuls gevertje op een van de spaken, dus geen kabel.
Draadloos zal waarschijnlijk te veel storing van de motor krijgen en werkt dus niet.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 381
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap » 28-11-2018 23:30

Antoine schreef:Voorrem is toch altijd aan de linkerkant van het stuur?
Bij de metjes die ik gezien heb zit rechts de voorrem en links de achterrem
Net bezig
Berichten: 189
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Bericht door Net bezig » 29-11-2018 01:21

Laten we in de uiteenzetting van krachten, momenten en het al dan niet mogen tekenen van een reactiekracht, niet vergeten dat de designer van de sax veel lef had om de ronde "trillingsdemper" te lijmen. Hoe verzin je het ?!
Het vermogen/koppel wordt overgebracht door een laagje lijm.
De hoekige variant in het staal gevat lag natuurlijk meer voor de hand.
Trouwens alle lof voor de mooie ambachtelijke varianten van de met.
Antoine
Berichten: 177
Lid geworden op: 04-05-2018 20:42

Bericht door Antoine » 29-11-2018 07:20

blauwlap schreef:
Antoine schreef:Voorrem is toch altijd aan de linkerkant van het stuur?
Bij de metjes die ik gezien heb zit rechts de voorrem en links de achterrem
Bij mijn Hercules is het net andersom, iets wat natuurlijk binnen 5 minuten veranderd is.
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel » 29-11-2018 07:58

blauwlap schreef:
Antoine schreef:Voorrem is toch altijd aan de linkerkant van het stuur?
Bij de metjes die ik gezien heb zit rechts de voorrem en links de achterrem
Dan heb je de mijne niet gezien /adu :wink:
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel » 29-11-2018 08:14

ZAM-BUK schreef: ik zag dat Big Apple banden met beige wangen heeft. Verder zou ik de achterband iets dikker willen dan de voorband, ben ik ook nog niet uit.
Bandjes kun je makkelijk gaan tot 559X55 of eventueel 559X60

Fat Frank banden met witte wangen.
https://www.bikester.nl/schwalbe-fat-fr ... 51141.html

Op mijn 2 spartametjes heb ik bruine Big Ben 559X55.
De met die ik nu aan het maken ben komen fat frank 559X60 kleur twijfel ik nog over..


Sjarel
Antoine
Berichten: 177
Lid geworden op: 04-05-2018 20:42

Bericht door Antoine » 29-11-2018 11:12

Jouw voorrem is ook aan de linkerkant gezien vanuit je zadel :-) dat had ik allang gezien
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten