Snorfietsen in het nieuws

Voor alle discussies die niet zo zeer met de spartamet te maken hebben maar wel met de berijder/berijdster
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Vrotkees » 19-05-2021 11:16

Bron: kliknieuws
VEGHEL | De politie heeft onlangs een begrenzer in beslag genomen. “Wij reden met ons dienstvoertuig een snelheid van 50km/u en zagen tot onze verbazing dat een snorfiets op ons uitliep. Bij de staande houding vroegen wij de bestuurder om met zijn snorfiets naar het plaatselijke politiebureau te rijden”, meldt de politie.

Eenmaal op de rollenbank zag de politie dat de snorfiets een snelheid haalde van 37km/u. “Door de eerder geconstateerde snelheid kregen wij een vermoeden dat de bestuurder een begrenzer had ingebouwd. Na kort onderzoek en de vondst van een begrenzer, namen we deze in beslag.”

Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 501
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Snorfietsmafia » 29-05-2021 01:23

Ook echt op 37, bij 34 heb je al een wok :evil:
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Prutser-2009 » 29-05-2021 09:38

toch wel grappig als ze bij een spartamet rijder vragen of hij er een begrenzer op heeft zitten, jazeker meneer agent, oh dan haal die er maar uit(vroeger was dat verboden op brommers), gaat niet agent :mrgreen:

Gisteren in het nieuws dat er een wet aangenomen is dat je een helm op moet op je spartamet, er zullen wel weer spartametjes te koop komen want op een electrische fiets rij je al harder en hoef je geen helm op
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Ruud
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-04-2010 15:55

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Ruud » 13-07-2021 14:53

Heb een vraagje misschien weten jullie er meer over.

Reed op een zaterdag op het fietspad met mijn SpartaMetje (doe dit overigens al jaren op dat fietspad) word ik aangehouden en moest wachten want de agent was bezig met 2 gasten die beiden op een scooter reden te bekeuren, deze hadden geel kentekenplaatje
Toen de motoragent dat afgehandeld had was ik aan de beurt en kreeg een bekeuring van 100 Euro.

Wat is nu het geval, aan het begin van dat fietspad staat een bordje met daarop - fietspad dus niet brommen.
Nu dacht ik altijd dat het dan gaat om bromfietsen met een geel kentekenplaatje maar blijkbaar geld dit ook voor de SpartaMet met een blauw kentekenplaatje.
Mijn vraag is dan ook, is dat ook zo?

* Nu heb ik ook nog een elektrische (snorfiets), uuhh... met een gashendel, hoef dus event. niet mee te trappen, deze heeft ook een blauw kenteken plaatje.
Mag ik dan wel over dat fietspad?
MVG Ruud
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Prutser-2009 » 13-07-2021 17:16

Je kunt proberen in beklag te gaan met de opmerking dat de hulpmotor daar uitgeschakeld was en je met een spartamet dus ook gewoon kan fietsen, vrees dat de kans klein is maar je kan het proberen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1073
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Spartapappa » 13-07-2021 19:34

Ik lees dit verhaal en wat word ik boos !
100 euro boete, triest !
Ik zou een waarschuwing hebben gegeven en, duidelijk hebben uitgelegd dat ook een fiets met hulpmotor onder een brommer valt.
Maarja aan de andere kant, dan zou je die twee scooter gasten ook een waarschuwing moeten geven😟
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Vrotkees » 13-07-2021 22:15

De ellende zit hem in het soort fietspad en onderbord dat ze gebruiken.
En er komt een nieuw bord bij!
Het langwerpige blauwe fietspad bord (onverplicht fietspad) is alleen voor fietsen en daar mag je niet met een snor/brom fiets op ook niet met de motor uit!

Het ronde blauwe fietspad bord (verplicht fietspad) is voor fietsen en snorfietsen en daar mag geen brommer op.
Het ronde blauwe fietspad bord met een onder bord niet brommen mag je NIET met de snorfiets op.
Metjes en pedelecs worden gedoogd als je daar fietst met de motor uit maar officieel ben je in overtreding.

Het ronde dubbele fietspad bord (verplicht fietspad ook voor bromfiets) laat geen enkele twijfel bestaan.

Nu komt er dus een nieuw blauw bord voor snorfietsen bij. Op dat bord staat de afbeelding van een scooter.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Ruud
Berichten: 174
Lid geworden op: 08-04-2010 15:55

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Ruud » 13-07-2021 23:23

Vrotkees, zou je misschien die borden die je aan geeft op de site kunnen zetten, zou voor uuhh... mij en misschien ook voor anderen wat meer duidelijkheid geven ;-)
Wordt een beetje uuhh... erg gek van wat nu wel en niet mag.

Waar ik de bekeuring kreeg mogen iets verder op (zo'n 150 meter) zelfs auto's niet harden als 30 km rijden.
Zou ik van de andere kant dat pad opgaan staat er niets alleen een bordje, let op veeroosters.

Als ik via één van de 2 bruggetjes dat pad op ga, staat er helemaal niets heb dit overigens op het politiebureau ook maar vertelt.
Enne uuhh... die wielrenners mogen die alles? moet continu in m'n spiegeltje kijken want ze scheuren mij continu (hard) voorbij.
MVG Ruud
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Prutser-2009 » 14-07-2021 09:03

Het niet brommen slaat meestal over het geluid wat er gemaakt wordt, het wordt dus meestal gebruikt in broed gebieden of stilte gebieden, allemaal een beetje achterhaald want als er weer zo'n groep kakelende bejaarden langskomt scheuren op hun electische fiets is de rust wel weg.

Maar ja ze kunnen er moeilijk een bordje onder hangen van geen gemotoriseerd verkeer want een electro motor is ook een motor
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Snorfietsen in het nieuws

Bericht door Vrotkees » 14-07-2021 10:23

klopt destijds was niet brommen alleen voor het geluid en mocht je daarom niet met een brommer ( snorfiets bestond nog niet) op een fietspad rijden.
Wettelijk mag je ook niet met een pedelec / elektrische fiets niet rijden op zo een niet brommen fietspad.

Een eens zo simpele regel is zoals helaas te vaak gebeurd ontaard in totale bestuurlijke chaos.
Om nog eens een absurd voorbeeld te geven, in mijn wijk is hetzelfde fietspad (200 meter) aan beide kanten aangegeven met een verschillend bord.
aan de ene kant een rond fietspad bord en aan de andere kant een langwerpig onverplicht fietspad.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast